Cervixslijm dag van eisprong - huh?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Happyhippie, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happyhippie

Happyhippie Actief lid

Apr 24, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.

Mijn cyclus afgelopen 2 maanden:

- start menstruatie 30 april
    - start menstruatie 30 mei

Een cyclus van 30 dagen, dus. Dat maakt dat 29 juni mijn NOD is en mijn eisprong deze maand rond 14-15 juni zou vallen. Ik heb in de nacht van 13 op 14 juni hevige steken in mijn eierstok gehad, en lichte menstruatiepijn, dat trok na een aantal uurtjes weg (de volgende ochtend om precies te zijn). Dat was dus ovulatiepijn lijkt mij, en mijn ei zal gesprongen zijn.

Wat ik niet snap, is dat ik die dag erop (gisteren, dus) een creme achtige cervixslijm had. Ik heb dit normaal nooit rond mijn eisprong, is ook niet logisch aan de info op internet te zien. Het zou doorzichtig en slijmerig moeten zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit heel vreemd is? En kan het zijn dat ik dan helemaal mis zit met mijn eisprong en die verlaat is ofzo? De ovulatiepijn gaf de doorslag maar nu twijfel ik vanwege het slijm. Is het mogelijk dat dit creme-achtig is tijdens mijn eisprong of echt niet?

Thanks!! ;)

2. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

Jun 15, 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Zoals ik het begrepen heb is dat je eiwit slijm hebt in je vruchtbare dagen, dus ook voornamelijk voor je eisprong. Na je eisprong dus een dag later is dat voorbij en krijg je cremeachtig slijm waar je geen draden van kan trekken. Klopt precies bij jou toch?

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Na de eisprong kan het elke vorm aannemen behalve draderig en doorzichtig. Dus het kan allemaal nog.

De pijn kan ook napijn of voorpijn geweest zijn; je weet nooit zeker dat het je eisprong was als je niet al je hele leven een Plop voelt die dat aangeeft.

4. Happyhippie

Happyhippie Actief lid

Apr 24, 2014
    132
    0
    0
    NULL
    Oke, ik begrijp het. Thanks!

Share This Page