vraagje over teunisbloemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AzA, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AzA

AzA Niet meer actief

Ik wil graag zwanger worden en ik hoor verschillende verhalen. Voor mij is het niet duidelijk.

Kan ik teunisbloemolie de hele cyclus door blijven slikken? Of moet ik bij de eisprong er mee stoppen?

Liefs

2. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij slik je dat gewoon dagelijks ook tijdens je eisprong.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik meen dat je dat moet slikken tot aan je eisprong, want het zorgt ervoor dat je eisprong vroeger gebeurd
    Ik slik tarwekiemolie, dat mag je de hele cyclus slikken, ook als je zwanger bent! Dat mag niet bij teunisbloem, kan een miskraam opwekken blijkbaar, daarom mag ik dat van mijn man niet nemen :)

4. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik zat met dezelfde vraag (ik slik teunisbloemolie tegen eczeemklachten) en heb een mail gestuurd naar o.a. Orthica en AOV. Dit was hun antwoord:

Beste *****,

Ik begrijp dat hierover verwarring bestaat. Er zijn inderdaad bedrijven die het afraden.
    Wij zien op basis van de beschikbare literatuur geen reden om teunisbloemolie af te raden tijdens de zwangerschap.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
    Andrea van Vuuren
    Diëtist Scientific Services

Geachte mevrouw ******,

Hartelijk dank voor uw email.

Het klopt dat er in het verleden werd gezegd dat het gebruik tijdens de zwangerschap afgeraden word. Dit kwam omdat er geen onderzoeksresultaten waren, waaruit bleek of het veilig was of niet.
    Daarom werd er uit veiligheidsoverwegingen teunisbloem afgeraden tijdens de zwangerschap.
    Inmiddels zijn deze resultaten er wel en kan gezegd worden dat teunisbloemolie veilig is tijdens de zwangerschap.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
    Patricia Nijmeijer

Ik slik het zelf al jaren iedere dag, maar heb wel al 2 miskramen achter de rug. Ik weet niet waardoor, maar moet er dus maar van uit gaan dat het niks met de teunisbloemolie te maken had.

Hier is nog een interessante link met adviezen over vetzuren tijdens de zwangerschap, incl. teunisbloemolie (bevat o.a. GLA): https://www.efamol.nl/zwangerschap/artikel/28/zwanger-gezond-eten-voor-jou-en-je-kindje

Deel Deze Pagina