Zo onduidelijk...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fynn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fynn

Fynn Actief lid

7 okt 2009
    101
    0
    0
    NB
    Hallo, ik moet even m'n verhaal kwijt.

Ik ben in het ziekenhuis onder controle, ivm de groei van de baby en Qkoorts.
    Nu is het zo dat mijn eigen gynaecoloog vakantie heeft en ik wel gewoon elke week controle heb! Dat betekent nu dat ik elke week iemand anders heb... die de controle doett!

Nu heb ik mijn eigen gynaecoloog vorige week di. nog voor 't laatst gehad en zij zei dat het kindje 1600 gram was! Ook zei ze, bij 38 weken leiden we het sowieso in.. maar misschien als de groei niet echt wil, wel eerder!

Nu had ik afgelopen di. dus een andere, die ik sowieso nog nooit gehad had! En volgens hem was er niks met de groei aan de hand en was het kindje 2100 gram.
    Hij wist ook niets over inleiden en kon zo 1,2,3 ook niks vinden in mijn dossier!

Vreemd toch!? Wat moet ik hier nou mee?

Ook op de CTG waren di. wat pieken te zien die tot de 100 gingen! (Geen regelmaat.)
    Volgens hem waren 't voorweeen, maar verder deed ie er ook niet veel mee ofzo.

Herkent iemand dit? En wat zouden jullie in deze situatie doen?
    Ik heb aanstaande maandag weer controle en dan heb ik wéér iemand anders!

2. Loe

Loe Niet meer actief

Het spijt me, ik kan je geen antwoord geven, want ik heb iedere keer gedurende de mijn hele zwangerschap een andere dokter gehad. 1600 gram lijkt mij beetje weinig gezien je zwangerschapsduur (zie ook onder mijn banner, onze beeb zou al rond de 1600 gram zijn).
    Succes en hopelijk kan iemand anders je meer helpen!

3. Fynn

Fynn Actief lid

7 okt 2009
    101
    0
    0
    NB
    Ik heb ook nogal stress nu! Niet echt goed, weet ik...
    Ik ben eigenlijk geneigd om straks even te bellen naar 't ziekenhuis, en eerlijk te zeggen dat ik me zorgen maak omdat iedereen 't over een ander gewicht heeft! En over 't inleidenbij 38 weken; dat dat nogal onduidelijk is...

Denk je dat dat verstandig is, of kan ik dat beter niet doen?
    (Zo weet ik ook niks, en blijf ik met vragen zitten..)

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tuurlijk moet je vragen om extra informatie! Dat is toch geen begeleiding zo, als je met al die vragen blijft zitten.

Tijd kan lastig zijn in de vakantieperiode, maar jou al die misschien wel onnodige stress bezorgen is ook niet goed. Hoop dat ze je extra inplannen en je terug mag komen voor een adviesgesprek, of dat ze bij je volgende controle wat extra tijd inplannen voor al jouw vragen.

Succes!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wat ik weet van groeiecho's is dat ze er ongeveer 10 % naast kunnen zitten.

Voor de rest zou ik gewoon bellen want stress is gewoon niet lekker om te hebben.

Bij Kylian kregen we te horen (via groeiecho) dat hij 4100 gram zou wegen, de weegschaal bleef na de geboorte steken op 5000 gram

Ook Kinley werd (via groeiecho) op 4200 gram geschat, alleen mijn verloskundige bleef zeggen dat ze niet zo groot aanvoelde.
    Verloskundige had gelijk de weegschaal bleef steken op 3840 gram.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina