Voorkeurshouding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LvB, Oct 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met voorkeurshouding?

Onze dochter ligt graag naar rechts en op het cb konden ze dit al een klein beetje zien. Ik kreeg ook gelijk een folder hierover mee.

Weet iemand hier meer over? De gevolgen en misschien tips?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin heeft het ook gehad, we zijn er mee naar de osteopaat gegaan, twee keer en toen was het al over. Helin had ook een voorkeur voor rechts. Dus ik adviseer je om een goede osteopaat te zoeken en een afspraak te maken.

groetjes,

3. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    hetzelfde verhaal als bij ons....zoek een goede en meestal merk je al heel snel dat het effect heeft.

Succes!

4. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Onze meid heeft het vanuit de buik ontwikkeld... en ik heb nu een afspraak staan bij de Fysio voor dinsdag! Het is gelukkig al een stuk minder en haar nekje heeft geen blokkade...

Wij leggen Zoë als ze slaapt op haar NIET voorkeurskant zodat ze daar ook op leert te slapen en zo vlakt haar hoofdje niet zo snel af!

5. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    Mijn kinderen liggen beide altijd op hun buik
    dat vonden ze op het CB vooral in de babytijd helemaal niks, ik slaap zelf ook graag op mijn buik, dus ik zie het probleem niet

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding.. en was ook wat aan zijn hoofdje te zien....

Wij hebben toen zijn bedje verzet... en ik zorgde ervoor dat ik hem andersom op de commode legde...
    ook legde ik hem geregeld op zijn buik... en deed ik oefeningen met hem.. om hem juist de andere kant in te laten kijken......

Ik gaf borstvoeding.. dus met voeden lag hij sowieso dan op mn ene arm.. dan om mn andere...

Hier is het toen vanzelf weg gegaan... (en niets meer van te zien) maar het kan natuurlijk nooit kwaad om deskundige hulp erbij te halen hoor...!

7. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Een oefening die hier geweldig geholpen heeft is het licht weghouden van de kant waar ze graag naar kijkt. Baby's kijken graag naar licht. Dus ga met haar verkeerde kant (zeg maar) naar het licht toestaan, zodat ze wordt gestimuleerd haar moeilijke kant te oefenen. Of bedek de goede kant door je hand ervoor te houden. Want die hand is al snel saai om naar te kijken. En we nog heel veel andere oefeningen gedaan, de fysio is hier een keer of zeven thuis gekomen om dingen voor te doen en om beperkingen te bespreken. Nu is alles weer helemaal in orde :D!

Sterkte ermee!

8. mamaLotte

mamaLotte Lid

Oct 23, 2008
    5
    0
    0
    leerkracht
    Rotterdam
    Hier zijn we er ook mee bezig. Lopen bij een fysio. Oefeningen voor als ze wakker is gaan goed. Ze zit gelukkig niet vast. Alleen als ze slaapt blijft ze naar links draaien wat we ook doen: handdoekrol onder rug, rolletje bij haar hoofd, wieg bij het licht, speeltjes rechts. Ze is erg eigenwijs wat dat betreft. Wat doet een Osteopaat dan?

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Hier ook een voorkeurs houding. Wij hebben op aanraden van de controlerende verloskundige een blokkenkussen gekocht bij de zorgwinkel. Dit is een langwerpig kussen met een tussenstuk wat een kleiner kussentje verbind, daar tussen leg je je kindje op de zij. Op deze manier kan het niet omrollen. En dit wissel je steeds per kant af. Resultaat een mooi rond koppie. En voor de voorkeurskant heb ik fysio gehad en 3 behandelingen bij de osteopaat. De osteopaat had veel sneller resultaat en ik een super vrolijk kindje die nu alle kanten op kan kijken.

10. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik ben ook een paar keer bij een manueel therapeut geweest ivm een blokkade. Ik stond nog niet buiten of ik zag resultaat. Wat ze precies heeft gedaan weet ik niet, een soort druk geven op bepaalde plekken of zoiets. Maar het heeft wel geholpen!

De fysio heeft ons dit aangeraden, naast haar werk zeg maar.

11. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    Hier ook een mannetje(7mnd)met een sterke voorkeurshouding. We lopen sinds hij twee mnd is al bij de fysio en alles is verder ok, dus geen blokkades enz, maar hij blijft gewoon(net als de kleine van mamalotte) lekker eigenwijs op rechts slapen. We hebben juist aan die kant alles oninteressant gemaakt.Er zit namelijk een muur en that's it, maar meneertje blijft die kant op liggen. Hierdoor is zijn hoofdje ook wat afgeplat en is er inmiddels een helmpje aangemeten. Door dit helmpje kan hij lekker op rechts blijven liggen zonder dat het hoofdje nog meer afplat. Het maakt zijn bolletje weer mooi rond.

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Hier ook een voorkeurshouding gehad, al ontwikkeld in de buik. Osteopaat hielp geen fluit (al begonnen toen hij 5 weken oud was). Daarna kinderfysio gaan doen en dat hielp wel maar het kwaad was al geschied. Ondanks dat we werkelijk álles eraan gedaan hebben om de houding te doorbreken, heeft hij nu helaas toch een helmpje. Al sinds 4 maanden maar zijn hoofdje is wel weer mooi rond. Dat was ontzettend scheef geworden.

Share This Page