Nutriton zorgt ervoor dat de voeding dikker wordt, daardoor kan het langzamer gedronken worden en minder snel omhoog komen.
hij drinkt nu omneo, want de rest valt zo zwaar..tenminste dat is wat wij denken...ik wilde deze week weer mengen met standaard, maar hij spuugt hierdoor weer meer...dus weet nu weer niet wat te doen...doorgaan ermee of niet....
Omneo toch voor licht spugende babies en krampjes? Weet niet hoe lang je de voeding gebruikt maar ik zou het even goed overleggen met HA of CB. Doe vooral niet teveel tegelijk, want dan weet je helemaal niet meer waar wat van komt en kun je misschien klachten verergeren. Als je denkt dat er iets is dan zou ik het even met hen overleggen.
Ik lees dat bijna iedereen flesvoeding geeft. Hoe zit het met de borstvoeders? Niels is bijna 3 weken en sinds een week huilt hij erg veel (rustig uren achtereen), onrustig, overstrekken, 's nachts wat rustiger (komt om de 3 a 4 uur) overdag om de 3 maar soms ook om het uur, veel winden (stinken), heel vaak de hik, regelmatig verslikken... etc... Vraag me af of Zantac een redelijk onschuldig middel is om 'uit te proberen' ?
@ Jippo: je kunt bv ook verdikken met nutriton, het lastige is alleen wel dat je moet kolven dan. Nutriton werkte hier overigens niet, werd het alleen maar erger van. Heb ook Motilium gehad, maar hielp ook niet. De Zantac die mijn meisie kreeg is niet bij de apotheek te koop, ik heb een fles vloeibaar. Volgens mij hebben ze bij de apotheek alleen pillen. Ik weet niet of ik het zo zou proberen, als je het doet zou ik in ieder geval niet teveel doen. Ik mocht eerst 1 ml geven, dat hielp een tijdje, toen werd het weer erger, toen was het 1,5 ml. Het schijnt dat je tot 10% van het gewicht mag gaan maar daar wilde mijn ha niet aan. En zo hielp het ook.
@newmama, hoe lang krijgt hij al Omneo? Het schijnt dat je wel een of twee weken de voeding moet aanhouden zodat ze kunnen wennen aan de voeding. Ik ben nu pas over op standaard, durfde het eerder niet aan. maar hier is de reflux gelukkig ook over. Waarschijnlijk helpt de vaste voeding hier. Maar ik zou zeker geen standaard gaan geven als het weer erger lijkt te worden. Sommigen zweren ook bij Friso Comfort ipv Omneo. Die vinden dat weer veel beter werken. Moet je maar eens zoeken op het forum. Sterkte!
Zantac is een medicijn dat door HA of KA wordt voorgeschreven. Je kunt het dus alleen op recept verkrijgen en onze apotheek moest het ook echt apart bestellen voor ons.
Oh ja en even ter info, voordat we het medicijn kregen voorgeschreven hebben we eerst alle tips en trics die ik op de vorige pagina heb beschreven aangeraden door CB en HA doorgevoerd. Dat gaf wel iets verlichting, maar toen dat niet afdoende bleek te helpen (omdat de slokdarm goed geïrriteerd was) heeft de HA ons direct Zantac voorgeschreven. Dus als je denkt dat je kleintje reflux heeft zou je iig kunnen beginnen met het toepassen van die tips. Goed in de gaten houden wat er allemaal gebeurd en als je verder vragen hebt of twijfels aan de bel trekken bij HA en CB.
Verder laten onderzoeken door HA of verwijzing vragen naar KA.. Hier alle genoemde symptomen.. bleken door reflux=klachten te komen, wat werd veroorzaakt door koemelkallergie. Pas toen ze Nutramigen kreeg, was het allemaal over... De medicijnen tegen reflux (eerst zantac, toen losec) hielpen wel een beetje, maar nooit voldoende. Volg je gevoel als mama, het feit dat je het hier erover hebt, zegt al heel veel. Laat je in ieder geval niet met een kluitje in het riet sturen met 'mevrouwtje, alle baby's hebben wel krampjes en spugen weleens..' Als jij als moeder denkt dat het abnormaal gedrag is, ga op je strepen staan.... succes hoor!
Ik ben vanochtend naar de HA geweest, hij gaf aan dat we eerst nutriton kunnen proberen, gewoon met omneo. (dat gebruiken we nu zo'n 2 maanden) Als dat niet helpt moet ik terugkomen en dan gaan we verder kijken (onderzoeken). Ik heb het zojuist gebruikt, de voeding is stukken dikker, ben benieuwd hoe het straks gaat. Weet iemand of de klachten direct verdwijnen of duurt dit een paar daagjes? Ik wil nl niet te lang wachten, als de klachten niet minder worden...
dit klinkt zoooo bekend he....wij zijn ook overal geweest en werden zelfs bij de huisarts weggestuurd met de mededeling het is gewoon een huilbaby ik heb op eigen initiatief johannesbroodpitmeel (Nutriton) gehaald en vanaf de eerste fles waar het doorheen ging was het probleem opgelost. Hier dus ook een verborgen reflux!
Hoi allemaal. Ook ik ben vanmorgen met mijn zoontje bij de huisarts geweest. Bijna alle dingen die ik hier las zag ik ook bij mijn zoontje. Het opboeren en wegslikken, de hik, overstrekken, veel huilen nou ja noem maar op. Dat was voor mij ook de druppel om erme naar de huisarts te gaan en niet langer door te kloten. Het inslapen 's avonds is t ergst. Hij kan maar niet in slaap komen. Waarschijnlijk doordat hem dan nog lucht dwars zit. Is slecht boeren ook een "symptoom" Lars boert namelijk haast nooit na de fles. Pas een hele tijd later. Iemand een idee? Lars drinkt nu al meer dan een week omneo. Wat wel iets verbetering geeft, maar dus niet voldoende. Hij heeft in ieder geval al geen krampjes meer. Hij spuugt nog steeds. Nu heeft hij van de HA omeprazol gekregen, dus dat gaan we nu proberen. De huisarts vond ook dat Lars te weinig ontlast. Zo om de dag. Een baby behoort 2 tot 3 poepluiers per dag te maken. Dat kon ook een oorzaak zijn van t spugen. Daarvoor heeft hij nu lactulose. Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes Truus.
He? Is dat zo van die poepluiers? Mijn zoontje heeft om de dag of elke dag 1 poepluier. Komende hierop heb ik dan ook een vraag over de symptonen van verborgen reflux. Bij mijn zoontje hoor ik hem af en toe wel slokjes die omhoog komen weg slikken. De slokjes ruiken wel zurig. Verder heeft hij wel eens de hik maar niet na elke voeding en soms ook een dag niet. Verder huilt hij niet extreem veel. Bellenblaast af en toe wel. En wat hij de laatste tijd heeft is als hij net uit bedje is dat hij zo moet kuchen alsof hij bijna stikt. Even kloppen op de rug en dan komt er iets los lijkt wel en dan "herkauwt" hij en is het weer goed. Wel helemaal een rood/wit met betraande oogjes gezichtje. Moet ik nu ook denken aan verborgen reflux of zijn de symptonen te licht aanwezig bij hem? En herkent iemand dat van het kuchen ook? Dat heb ik namelijk nog nergens gelezen. Of zal het misschien toch iets anders zijn?
Heej sneeuwwitje, Ik vind t er enigzins wel op klinken. MAar ik ben natuurlijk geen huisarts. Als je twijfelt zou ik toch eens een afspraak maken. Dat kuchen wat je omschrijft...is dat niet verslikken?
Hoi Truus, Bedankt voor je reactie. Ik moet morgen toch naar het CB voor iets anders dus dan leg ik dit ook gelijk even voor. Kan het dan ook zijn dat ze dit langzaam aan ontwikkelen? Want eerder heb ik hem dit niet zien/horen doen. En dat kuchen lijkt inderdaad wel op verslikken maar dan vele malen heftiger. Hij is er zelf ook elke keer weer eventjes van slag van. Je moet hem echt even helpen door op zijn ruggetje te kloppen.
Kuchen heb ik op zich nooit gehoord, wel kokhalsde ze af en toe. Hoop dat ze je morgen een beetje goed kunnen helpen. Laat je het nog even weten?
fijn topic dit. herken een groot aantal symptomen bij Yelena. O.a. het hikken, het vooral 's avonds ontroostbaar zijn, soms wat opgeven/maar vaker lijkt ze het door te slikken, belletjes blazen, zurige geur en de gestrekte beentjes als ze huilt plus ze krijgt dan een heel rood hoofdje. Ik moet nu naar het CB dus dan kan ik het mooi even navragen.
Net bij het CB geweest. Het was inloopspreekuur dus ik had de wijkverpleegkundige. De symptonen uitgelegd en er maar bij gezegd dat ik aan verborgen reflux dacht. Nou hier reageerde ze niet heel erg op, maar ze nam wel de klachten serieus hoor. Toen zei ze van misschien kun je Nutriton proberen. Ze heeft het nog even overlegd met de arts en die zei ook om dit te proberen. Als het niet beter mocht worden dan weer aan de bel trekken. Dus op zich niet met het kluitje het riet in gestuurd.