Hoihoi, na meer als 6jaar proberen te zwanger te worden is het nu eindelijk zover en heb ik op cyclusdag 32 dik positief getest! Maar gisteravond (week 5) zag ik roze afscheiding wat mij zo onzeker maakt nu waardoor ik niet aan mn slaap kom en enorme stress heb. De roze afscheiding stopte gelukkig heel snel maar ben nu echt vanalles in mijn hoofd aan het halen. Iemand tips om een beetje tot rust te komen of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Liefs.
Heb je toevallig nog seks gehad? Je bent extra doorbloed daar beneden als je zwanger bent dus kan best zijn dat er de vaatje geknapt is.
Had de dag erna weer roze afscheiding maar trok snel weer weg. En daarna niks meer gezien. Wel rare steekjes linksonder in m'n buik. Gyno gebeld maar die zei dat ze nog niks echt duidelijk zou kunnen zien nu. Dus nog even twee weekjes afwachten
Ik had met 5,5 week ook opeens wat slijm met sliertjes bloed erin. Niet veel, maar toch... vervolgens tot de 12 weken nog regelmatig hele lichte bruinige afscheiding gehad. Ik vond het echt een hel... maar afgelopen week een prachtige 20 weken echo gehad, dus het kan echt onschuldig zijn! Sterkte met wachten, want dat is echt niet fijn zo!
Het kan inderdaad onschuldig zijn. Vriendin van mij had het laatst met 6 weken ook en heeft een prachtige echo gehad laatst. Ikzelf heb rond 4/5 weken roze en bruine afscheiding gehad bij mijn eerste en zelfs een druppel rood bloed. Bij mijn 2e zwangerschap, uiteindelijk wel missed abortion, heb ik rond 4/5 weken ook roze afscheiding gehad - maar op dat moment zou het babytje nog goed gegroeid moeten hebben want ging pas later mis. In elk geval, wat ik probeer te zeggen is: ga niet van het ergste uit Ik snap je zorgen natuurlijk wel volkomen, want je wil gewoon niets zien dat op bloed lijkt als je zwanger bent. Je maakt je als zwangere al genoeg zorgen. Probeer het voor nu gewoon van je af te zetten en jezelf wat af te leiden. Je bent zwanger en op dit moment gaat wrs alles nog goed. Ik zal in elk geval voor je duimen dat alles ook goed blijft gaan <3
Eng altijd he! Ik heb met mijn zoontje enorme krampen en helderrood bloedverlies gehad met 5.5 week. Zat nog wel iets maar geen hartje. 1.5 week gewacht en torn wel kloppend hartje en nu gezond kind van 7 jaar! Dus het zegt niet altijd wat, kan ook nog soort innestelingsbloeding zijn of opruimen van oud bloed. Hopelijk blijft t goed gaan!