Symptomen voor de nod?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Spannend03, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Ik wou ff melden dat ik een twijfeltestje heb.. Gister en vandaag op 9dpo
     
  2. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Gefeliciteerd..!!! Anoniempje
     
  3. Wish2014

    Wish2014 Lid

    12 feb 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meld me hier ook maar even met mijn klachten hahah....

    Zijn er misschien ook mensen die net als ik last hebben van de navel? Ik weet niet zo goed hoe het moet omschrijven maar het voelt net alsof er van binnen iets aan de navel trekt.

    Ben benieuwd. Ben overigens nog niet zwanger (dat ik weet). Nu wel 9 dagen overtijd, eerste keer test negatief volgende week weer testen. Vandaag nog steeds geen menstruatie. Laatse maanden was mijn cyclus 28, 29,31 en 28 dagen. Ik ben extreem moe, bij vlagen misselijk en heb dus last van mijn navel. Geen idee wat er aan de hand is. Ben wel heel nuchter dus houd mezelf dan maar voor dat het een uitblijvende menstruatie is of dat het deze keer gewoon veeeel langer duurt voordat de menstruatie komt.
     
  4. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Hoi dames,

    Allereerst van harte gefeliciteerd voor de zwangeren onder jullie!
    Ik zou mij ook graag even melden na ongeveer het hele topic te hebben doorgelezen.

    Ik zit momenteel nog maar in ronde 2, maar er is al twijfel of het misschien toch prijs kan zijn...

    Na mijn pilstop heb ik gewoon netjes mijn menstruatie gekregen zoals altijd in de stopweek. Daarna heeft het 41 dagen geduurd voordat ik opnieuw ongesteld werd. Dit was op 21 januari.

    Ik heb veel last gehad van het ontpillen: pijnlijke borsten, wekenlang barstende hoofdpijn, menstruatiepijn, ... Die klachten zijn allemaal voorbij gegaan toen ik ongesteld werd.

    Nu heb ik al ongeveer 5 dagen pijn onderin mijn buik, alsof ik ongesteld moet worden... Daarbij heb ik ook hoofdpijn en sinds maandag ben ik misselijk. Ik ben niet heel erg misselijk, maar het gevoel is er wel. Met momenten wordt het wel erg, gisteren bijvoorbeeld toen ik bij mijn vriend in de auto zat. Gelukkig moet ik niet zo snel overgeven, anders was het gisteren zeker het geval!

    Ook heb ik een heel duizelig gevoel, "licht in het hoofd" is eigenlijk een betere benaming, het voelt heel vreemd in ieder geval. Soms word ik wel echt duizelig, maar meestal blijft het bij dat licht gevoel.

    Mijn buik is ook heel erg opgezet, bepaalde broeken zitten sinds enkele dagen écht niet meer lekker. Met name de broeken die hoger komen doe ik nu zelfs niet meer aan, ik doe enkel de hele lage broeken aan zodat mijn buik vrij is. Het lijkt alsof ik véél te veel gegeten heb, dus mijn buik voelt opgeblazen en ik heb enorm zin om in de zetel te gaan liggen en even een dutje te doen. Als ik mijn buik probeer in te trekken, krijg ik steken in mijn buik, dus ik laat mijn buik gewoon ontspannen...
    Mijn darmen borrelen ook regelmatig, in het begin van de week had ik eerder diarree maar nu lijk ik moeilijker naar het toilet te kunnen gaan (wat al helemaal niet normaal is voor mij).

    Daarbij is mijn libido ook érg laag momenteel, vorige week/2 weken geleden was dat best hoog naar mijn normen, maar nu valt het echt op dat het ontzettend laag is...

    In principe ben ik nog maar op dag 23 van mijn cyclus, maar zou het kunnen dat ik nu al zwanger ben? Het lijkt mij vroeg om al op dag
    18-19 zulke symptomen te krijgen...

    Ik dacht dat misschien symptomen konden zijn van de eisprong, maar dan lijken 5 dagen mij heel erg lang om die symptomen te hebben, en normaal heb je toch een hoger libido rond de eisprong?

    Wat denken jullie?
    Nu ik het zelf lees, denk ik dat ik toch best veel symptomen heb, maar misschien houdt mijn lichaam me gewoon voor de gek, of hoort dit gewoon nog steeds bij het ontpillen?

    Ik word echt gek van die onzekerheid! Maar ik zal niet de enige zijn...

    Oh ja, de laatste tijd heb ik ONTZETTEND veel honger, ik eet zelfs meer dan mijn vriend! Soms gebeurt het dat we eten om half 7, dan ga ik sporten met mijn vriend en om half 9 ben ik weer helemaal vergeten dat ik gegeten heb en rammelt mijn buik van de honger. Als ik dan niet eet, word ik 's nachts echt wakker van de honger, dus ik zorg er wel altijd voor dat ik niet met honger ga slapen.
     
  5. anoniempje2014

    anoniempje2014 Actief lid

    10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook allemaal zo spannend.... heb soms best hevige menstruatiepijnen en dat baart me dan enorm zorgen. Heb even de verloskundige gebeld maar ze zegt dat het erbij kan horen. Soms is het weg maar als ik een dag flink gelopen heb of iets heb gedaan heb ik er last van....

    Herkent iemand dit?? Ik ben nu 4 weken zwanger.
     
  6. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Anoniempje, zolang je geen bloedverlies hebt, kan dat normaalgezien geen kwaad. En zelfs een beetje bloedverlies is niet erg, heb gelezen dat het pas een slecht teken is als je veel bloed verliest.

    Bij twijfel zou ik toch wel de verloskundige bellen, dat kan nooit kwaad. Maar als zij zegt dat het erbij hoort, zou ik niet te ongerust zijn.

    In ieder geval een dikke proficiat met je zwangerschap! Vergeet vooral niet te genieten van deze tijd!
     
  7. Kikkertje88

    9 jan 2014
    94
    0
    0
    #327 Kikkertje88, 13 feb 2014
    Laatst bewerkt: 13 feb 2014
    Ik hoop dat ik me kan bedwingen om morgen niet te testen.. :)

    Nog wat gekke dingen die me opvallen:
    - Angstig! Soort paranoïde ofzo. Schrikken van geluidjes, schaduwen etc
    - vergeetachtig.. heel erg vergeetachtig
    - zo vergeetachtig dat ik niet meer weet wat ik allemaal wou typen!
    - oja.. moe, opstipatie, soms beetje maagzuur, veel afscheiding
    - vage steken in m'n lies en borsten
    - snel geïrriteerd/chagrijnig en daarna weer een lachbui ▶ mood swings
    - snel huilen om.. werkelijk niks!
    - koud!
    - rare of sterke reuk en trek in de gekste dingen

    Oh en!! Slecht slapen En hele levendige dromen! Zowel 's nachts als tussendoor.
    Bijv. Ik denk dat ik een berichtje gestuurd heb naar eenn vriendin.. als ik wakker ben denk ik, waarom krijg ik geen antwoord. Dan check ik m'n tel, blijkt dat ik het berichtje sturen gedroomd heb. Wazig.

    Naja goed, misschien is het weer allemaal verbeelding.
     
  8. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Maandag een clear blue halen voel me echt super zwanger.. Alleen wil eenknaller zien in plaats van licht streepje hierzo mega pijnlijke boobiessss kan er niet aankomen en licht krampjes in buik en lage rugpijn af en toe duizelig bij opstaan verders niks voe me kiplekker
     
  9. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    dit is hemm..!! :)
     
  10. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Vlindertje, dat lijkt mij toch wel zwanger :D
    Dat wachten is toch verschrikkelijk hé?!

    Ik wil al kindjes van toen ik zelf nog een kind was, die wens is alleen maar groter geworden. Nu heb ik al 1,5 jaar een vaste job, mijn vriend heeft een vaste job, we zijn bijna 7 jaar samen en we hebben een dak boven ons hoofd, dus het mocht nu echt wel voor mij. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij nog geen kinderen wou, maar in december zei hij dat hij er toch voor wou gaan... Op de dag dat hij dat zei, heb ik de pil ook gelijk aan de kant gegooid! :D
    En ja, nu kan het niet snel genoeg gaan! We zitten nog maar in ronde 2, maar het duurt nu al te lang! ;)

    Momenteel heb ik nog steeds last van lage buikpijn en misselijkheid (met vlagen). Ik zit vandaag op dag 25 van mijn cyclus, op dag 19 ben ik de symptomen beginnen krijgen (buikpijn, rommelende darmen, lichtjes misselijk, hoofdpijn,...). Ik weet niet hoe lang mijn cyclus duurt, dus het is afwachten vrees ik :(
     
  11. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Hoi dames.
    verleden maand had ik een mk gehad rond de 6 weken zwangerschap.
    7 februari had ik een positieve ovulatie test en hebben we geklust.
    8 februari heb ik mijn eisprong gevoeld.
    nu 6dpo heb ik erg last van gevoelige borsten en steekjes bij mijn liezen.

    Dat had ik verleden maand ook rond 6 a 7 dpo en was dus wel zwanger.

    Hebben nog meer mensen dit en waren jullie ook zwanger?

    Zal wel mooi zijn als het nu weer raak is.
    heb mijn mk van 25 januari al een plekje kunnen geven.
     
  12. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Biancamv, wat jammer dat je een mk hebt gehad. Op internet las ik dat 50% van de zwangerschappen in de eerste weken uitdraait op een miskraam, daar schrok ik toch wel van! Pas vanaf 12 weken zakt dat naar 10%...
    Ik wist wel dat vrouwen meestal wachten tot 12 weken om het grote nieuws bekend te maken, maar ik wist niet dat dat percentage van een mk zo hoog lag binnen die periode!

    Gevoelige borsten zijn overigens vaak wel een symptoom, en die steekjes in de liezen hoor je ook vaak.

    Ik weet niet of die symptomen al echt op een zwangerschap wijzen enkele dagen na de eisprong, ik zit namelijk met dezelfde twijfel...
    Maar ik heb mijn eisprong wel niet gevoeld en ik weet niet hoe lang mijn cyclus is, dus bij mij is het nog onzekerder.

    Wat ik wel heb gehad, is bij het afvegen een soort doorzichtig slijmpropje met een lichtroze draadje in. Ik heb niet genoteerd welke dag dit was, maar dit viel me wel op... Het is in ieder geval al meer dan een week geleden, dat weet ik wel. Is er nog iemand die dit herkent?
     
  13. Lauriertje

    15 feb 2014
    54
    0
    0
    Ik werk in de luchtvaart
    Brabant
    #333 Lauriertje, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Zo.... Net effe 34 pagina's bijgelezen haha!

    Allereerst gefeliciteerd aan de zwangeren! En voor de rest in onzekerheid, ik voeg me bij jullie.
    Mijn cyclus is heel onregelmatig (4 maanden geleden gestopt met de nuvaring en eerst drie maanden vrijwel continue ongesteld geweest) dus ik weet niet precies wanneer mijn NOD is... Maar gok binnen nu en een week. :(
    Ik heb normaal nooit gevoelige borsten, maar eergisteren werden ze savonds ineens gevoelig, en voelde ik steken in mijn rechter borst... Dit was smorgens weer over en is ook niet meer teruggekomen.
    Verder al twee dagen rugpijn en een beetje een weeïg gevoel in m'n buik... Alsof ik spierpijn heb in mijn hogere buikspieren... Klinkt dat bekend bij iemand??
    Ook sinds 2 dagen af en toe bruinig slijm en een klein beetje bloed bij het afvegen. Maar ziet er nog niet uit als een volwaardige ongesteldheid. :(

    Hoop zo dat het raak is, maar kan natuurlijk ook gewoon ongesteld gaan worden. Vanmorgen al overenthousiast een action-tekstje gedaan, maar die was spierwit.

    Dus ik voeg me bij deze bij het "we maken onszelf helemaal gek"-topic ;)
     
  14. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    mijn rijtje super blij..!!:D
     
  15. vlindertje126

    vlindertje126 Bekend lid

    22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen

    Ik had paar dagen na mn eisprong last van me borsten. en krampjes in buik en 1 dag rond innesteling denk ik steekjes in mijn liezen.daarnaast was ik erg duizelig en had veel maagzuur op 8 dpo getest met een action test. lichte streep positief.. nu 17 dpo een mega super knaller..! en cb digital 2-3 .. hoop het voor je dat je mag aansluiten aan het zwangeren topic.;)
     
  16. Vlindertje81

    Vlindertje81 Bekend lid

    24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik krijg zoooo verschrikkelijk de neiging om te gaan testen als ik dit allemaal lees!! Nog 3 dagen geloof ik voor mijn NOD...

    Ondertussen verga ik van de pijn in mijn onderrug, wat ik normaal alleen de dag voor en de eerste dag van mijn menstruatie heb. Mijn buik is ook lekker aan het rommelen en mijn borsten zijn gevoelig (naja voornamelijk mijn tepels...)

    Ik ga er nog steeds van uit dat ik mezelf gek zit te maken maar ohhh wat duurt dat wachten lang!!
     
  17. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Vlindertje 126: super! Van harte gefeliciteerd!!:D

    Vlindertje 81: Misschien best nog niet testen, dan is de teleurstelling zo groot als het resultaat negatief is, terwijl je misschien toch zwanger bent...

    Ik heb getest op dag 28 omdat ik zo veel last heb gehad (zie mijn vorige posts), maar dat was dus heel wit... Uiteindelijk weet ik nu nog niets, want misschien heb ik gewoon te vroeg getest :(

    Vandaag ben ik op dag 32 van mijn cyclus en sinds gisteren heb ik opnieuw buikkrampen (maar toch weer anders dan vorige week, het is zo een heel raar gevoel in mijn buik), mijn darmen gaan helemaal tekeer en ik voel me precies winderig, heb ook het gevoel dat ik naar het toilet moet maar het komt niet (normaal komt het altijd binnen de 2 minuten nadat ik het voel aankomen).

    Ik heb de laatste week ook weer heel erg last van mijn onderrug, maar dit wil misschien ook niets zeggen. Ik ben iemand met een rugprobleem (versleten tussenwervelschijf), maar ik heb er niet zo heel veel last van de laatste tijd. De afgelopen dagen heb ik weer heel erg veel last van de onderrug, als ik voorover buig, kan ik mijn rug niet meer rechten zonder steun. Ik ken deze pijn wel, maar ik had het al heel lang niet meer zo gevoeld, het viel me nu gewoon op en ik hoop dat het er misschien toch mee te maken kan hebben ;)

    Door dit gevoel begin ik ook weer te twijfelen of het misschien toch raak zou zijn... Misschien hou ik mezelf gewoon voor de gek en word ik gewoon ongesteld?!
     
  18. laura123

    laura123 Fanatiek lid

    18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    3 dagen voor nod gaf cb al aan 2-3 weken zwanger. Mijn symptomen waren echt raar gevoel in buik, rommelende darmen.
     
  19. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Laura 123: Maakt het soort test echt veel uit? Ik weet niet met welk merk ik dinsdag getest heb, ik geloof Predictor, heb het in de supermarkt gekocht.
    Ik heb ook echt een raar gevoel in mijn buik, dat heb ik zo nog nooit gevoeld, en rommelende darmen, hoofdpijn, vlagen van misselijkheid,... en voortdurend HONGER!! Mijn vriend staat er zelfs van versteld hoeveel honger ik heb, en die eet normaal véél meer dan ik.
    Aan mijn borsten zie ik niet veel, mijn borsten en tepels zijn sowieso erg groot (75E) en ik zie ook dikke aders over mijn borsten lopen, maar mijn vriend denkt dat ik dat al had... Er is wel 1 klein maar heel duidelijk adertje zichtbaar geworden op 1 tepel, dit had ik sowieso nog niet, maar ik weet niet of dat iets wil zeggen.
     
  20. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Hoi dames,


    Ik lees al een tijdje mee. Hier even kort mijn verhaal. Zit nu in ronde 4 en had mijn eisprong op 13 feb (gebruik de persona om zwanger te worden) ik had een paar dagen na mijn eisprong/ de mogelijke bevruchting erg last van gespannen borsten/tepels (dit heb ik nog nooit gehad), misselijkheid, hoofdpijn en extreme vermoeidheid. Nu ben ik nog steeds moe, zijn mijn borsten voller en heb ik meer afscheiding. Ik had in de eerste week sterk het gevoel dat het raak was, ik voelde me zo anders. Echter, nu twijfel ik er weer aan omdat ik ook niet altijd aanhoudende zwangerschapssymptomen heb. Ik zou op 27feb ongi moeten worden, maar zwangere dames.... Mijn vraag is eigenlijk: kun je ook soms ff nergens last van hebben aan het begin van je zwangerschap? Of houden de symptomen juist aan als je zwanger bent, t gaat me vooral eigenlijk om de pijnlijke borsten want dit komt en gaat met vlagen. Bedankt allemaal!! Succes voor de dames die nog twijfelen...
     

Deel Deze Pagina