Symptomen voor de nod?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Spannend03, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Nurse89: Sommige vrouwen voelen zelfs helemaal niets en weten pas dat ze zwanger zijn nadat hun menstruatie uitblijft en ze een positieve test in handen krijgen, dus je moet je zeker niet vastpinnen op die symptomen. Het is best normaal dat je niet 24/7 die symptomen hebt. Ik hoop voor je dat je zwanger bent!


    Bij mij zijn de duiveltjes zaterdag gearriveerd... :x
    Ik had nog eventjes hoop, want het verliep heel anders dan gewoonlijk. Meestal krijg ik buikkrampen en dan word ik binnen het uur ongesteld.
    Nu had ik vrijdag al buikpijn en zaterdag heb ik eerst nog een groot deel van de dag bruinverlies gehad. Ik begon dus al stilletjes te hopen, maar in de late namiddag was het helaas zover... :(

    Op naar ronde 3 dus!
     
  2. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Jammer welstand! Succes voor de volgende ronde! Klopt wat je zegt, maar toch blijf ik bevestiging zoeken op de symptomen.. Ach ik kan niet meer doen dan afwachten! Succes allemaal!!!
     
  3. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Nurse89: Dank je! Inderdaad, die symptomen maken je echt gek, ik ken het gevoel! En elke maand voel je andere dingen, waardoor je denkt dat het deze maand misschien tóch raak is.


    Iedereen zegt maar dat je er niet te veel mee moet bezig zijn, omdat het dan meestal langer duurt. Maar hoe kun je nu NIET denken aan het zwanger worden eens je beslist hebt dat je ervoor wilt gaan? ;)

    Ik heb nu wel geleerd dat die symptomen niets willen zeggen, want ik had afgelopen maand héél veel symptomen, maar ik denk dat mijn lichaam mij gewoon voor de gek houdt!

    Ik vrees dat er maar 1 ding op zit: geduld, geduld en nog eens geduld... :(
     
  4. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Ja precies dat wat jij beschrijft heb ik dus ook .... Shit....het is inderdaad lastig om er niet mee bezig te zijn, vooral als je veel vrij hebt. En als je er even niet aan denkt, kom je wel een of andere babyreclame tegen, of je ziet "ineens" heel veel zwangeren vrouwen lopen. Maar ach.... Nog maar een paar dagen en dan kan ik testen (vrijdag) indien ik niet ingesteld wordt op donderdag....
     
  5. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Oooh ja, van die babyreclame of die zwangere vrouwen klopt inderdaad, en altijd op de momenten dat je probeert er niet mee bezig te zijn!
    Op mijn werk is het ook een echte babyboom, iedereen wordt ineens zwanger! Dus eigenlijk word ik elke dag wel even met mijn neus op de feiten gedrukt, waardoor ik nog harder ga hopen dat het snel raak is! Ik wil namelijk al jaaaren kindjes, het enige probleem was dat ik mezelf nog te jong vond. Nu ben ik 24, vind ik een mooie leeftijd om met kindjes te beginnen, en nu kan het niet snel genoeg komen voor mij :D

    Laat je weten als je getest hebt of als je toch ongesteld geworden bent? Ik vind het ook wel altijd leuk om het verhaal van lotgenoten te lezen!
     
  6. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Zal ik doen hoor, hou jij me ook op de hoogte als t zover is?!! Wel grappig wat je beschrijft, dat je altijd wel kinderen wilde maar jezelf te jong vond.... Dat had ik ook...en ik ben nu ook 24. Nouja, bijna 25. En het kan inderdaad allemaal niet snel genoeg gaan!! :) ik heb zelfs al m'n eerste babyslofjes gekocht, die vond ik zooooo leuk, dat ik ze niet kon laten staan. Maar voor de rest maar hopen dat t snel raak is. Hoelang zijn jullie al bezig?
     
  7. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Jazeker, ik kijk er al naar uit dat ik het overal kan neerschrijven dat het eindelijk raak is! :D
    Wel leuk en grappig trouwens dat we allebei hetzelfde ervaren!

    Iedereen verklaarde mij altijd gek dat ik zo graag kindjes wou op jonge leeftijd, ik kreeg altijd de reactie "laat dat toch nog even achterwege joh, het is zo leuk met z'n tweetjes! Een kindje verandert je hele leven, dan ben je plots gebonden en bepaal je je vrije tijd niet meer zelf! Je hebt tijd genoeg om met kinderen te beginnen, geniet nu toch eerst!". Ik vind het nu wel leuk met z'n tweetjes, maar ik denk ook wel dat het echt genieten is als we samen een kleintje hebben!
    Het lijkt me ook net zo bijzonder om een kindje te hebben dat alleen jou en je partner wil. Als hij/zij huilt, kan alleen jij of je partner hem/haar troosten en niemand anders! Het kan uiteraard ook erg frustrerend zijn als ouder, maar het lijkt me zoooo een leuk gevoel! Die slapeloze nachten neem ik er dan wel bij, ik ben ervan overtuigd dat dat niet opweegt tegen de leuke momenten!

    Ik ben op 5 december gestopt met de pil, ik zit nu dus in ronde 3 gezien ik zaterdag ongesteld ben geworden.
     
  8. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Hahahaha de omgeving lijkt t zelfde te reageren... Maar als tegenreactie heb ik: ja ik ben jong, maar mijn vriend niet!! (Haha leeftijdsverschilletje) bovendien heeft m'n vriend al kinderen dus denk ik...ach, nog een kindje kan er makkelijk bij toch :). Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand zei: je doet alsof je 30 bent... Leef nou ff! Alsof ik niet leef nu, Maarja.. We willen t nu eenmaal graag. Bovendien zijn we al lange tijd samen dus inderdaad, met z'n "drietjes" daar verheug ik me erg op. Hopelijk kunnen we elkaar dan snel feliciteren hè! M'n vriend zegt ook wel eens, je bent nu al vaak moe, laat staan als er een kindje bij is... Ach inderdaad, dat kan er wel Bij toch, alsof je daar te moe voor zou zijn! Ik zit overigens nu in ronde 4!!
     
  9. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Hahaha wij lijken precies best wel op elkaar lijkt me :D Ik ben na mijn werk ook altijd super moe, als ik mij in de zetel leg, val ik vaak gelijk in slaap. Dan zegt mijn vriend ook vaak "wat doe je dan als we een kindje hebben?"

    Maar ik weet gewoon dat het anders is als je een kindje hebt. Ik twijfel er niet aan dat ik met momenten doodmoe ga zijn, maar dat neem ik er graag bij! Trouwens, als je eens in die situatie zit, heb je toch geen keuze... je MOET er dan gewoon door.



    Ik heb nog een algemene vraag... Ik kreeg zaterdag ochtend bruinverlies, in de late namiddag werd dit bloed. (vrij veel, helder bloed) Gisteren in de late namiddag was er echter niets meer, vanmorgen was het wc-papier ook nog steeds wit en het maandverband ook...
    Als ik ongesteld ben, heb ik normaalgezien 4 tot 5 dagen bloed. Nu heb ik echter maar 2 dagen bloed gehad en plots is er nu niets meer.

    Hebben jullie dit ook al gehad? Ik vind het zo vreemd, ik ben nog nooit in mijn leven maar 2 dagen ongesteld geweest!
     
  10. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Welshfan, dat is werkelijk Niet te geloven!!!! Ik had precies dit, wat jij beschrijft!! Vorige maand ook! Ik heb het toen maar als ongesteldheid beschouwd... Ik had vorige maand 1 dag helder rood verlies en daarna een halve dag bruinverlies, maar ik heb dus alleen die 1 dag maar tampons nodig gehad. En de andere dag alleen een klein beetje bruin verlies, maar dat was zo weinig dat ik niks hoefde in te brengen. Daarna ook helemaal wit.....
     
  11. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Ik heb dit overigens ook nog nooit gehad! Misschien iets met het ontpillen te maken?? Maarja, ik dacht vorige week dat t misschien een innestelingsbloeding kon zijn.... Had ik toen niet eens over nagedacht omdat ik dacht dat een innesteling nooit zo lang kan duren, maar op internet staat van wel....
     
  12. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Wat gek dat jij ook datzelfde aan de hand hebt!
    Ik weet niet of dit met het ontpillen te maken heeft, ik vind het in ieder geval wel vreemd.

    Ik had deze keer overigens ook niet zo veel last van de ongesteldheid, zaterdag had ik wel buikkrampen toen de bloeding begon, maar niet zo heel erg. Nu voel ik wel nog een lichte zeurende buikpijn, maar die heb ik al een paar weekjes. Ook de misselijkheid is nog steeds aanwezig met vlagen.

    Ik begin nu wel een beetje te twijfelen... Gisteren dacht ik nog dat het zo vreemd is dat ik nog steeds die misselijkheid heb, omdat de symptomen meestal wel stoppen als je ongesteld wordt (en je lichaam je voor de gek heeft gehouden met die symptomen).

    Hoewel, op het internet lees je wel dat een grote hoeveelheid helder bloed meestal duidt op een menstruatie, dan zal het dat hier ook wel zijn geweest... Maar toch vind ik het vreemd dat het maar 2 dagen heeft geduurd, vooral omdat ik dat nog nooit heb gehad. Maar ik ben toch al niet de enige die dit aan de hand heeft!
     
  13. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Het klopt wat je zegt, ik vond t ook erg vreemd en heb het ook nog nooit gehad. Ik heb vorige maand wel meegepraat met een topic ( 1.5 dag ongesteld) en daar waren meerdere mensen die het hadden. Vandaar dat ik het ook maar als ongesteldheid had aangezien, ook al had ik dit nooit gehad. Maarja m'n lichaam is ook helemaal van slag door de pil, blijkt dus... Om die reden ben ik begonnen met het gebruik van een persona om te kijken wanneer ik mijn eisprong had. Die had ik deze maand pas op dag 23, terwijl vorige maand was hij op dag 16. Als jij ook zo onregelmatig ongesteld bent, zou ik zo'n ding ook bestellen op marktplaats!!
     
  14. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Mijn vriend zou dan redeneren: "Je moet geen geld uitgeven aan zulke dingen, we moeten gewoon vaak genoeg klussen!" :D

    Als meerdere mensen een kortere menstruatie hebben, zal het bij mij ook wel een gewone menstruatie zijn die gewoon wat korter duurt.
    Ik ga deze maand toch maar proberen om de 2 dagen te klussen, eens kijken wat dat geeft!

    Ik vind het trouwens onvoorstelbaar hoe veel mensen ongewenst zwanger worden, als je bekijkt hoe moeilijk het is om zwanger te raken! Ik heb nu al 3 maanden geen pil meer geslikt en ben nog steeds niet zwanger (terwijl we goed geklust hebben:D), dan vraag ik me af waarom ik me vroeger zorgen maakte als ik 1 pil was vergeten :( Ik had me heel wat geld kunnen besparen aan morning after-pillen :p
     
  15. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Hahaha Jaa dat klopt!!! Het kost wat geld, maar Ik probeer t gewoon eens 3 maanden met persona. Een vriendin van me is verloskundige en je wilt niet weten hoeveel mensen op de verkeerde tijden klussen :) ik heb het in het begin om de dag gedaan, maar dat hielp ook niet. Nu heb ik dus die persona en heb me voorgenomen om m 3 maanden te gebruiken om er gewoon inzicht in te krijgen! Je ziet maar, bij mij dag 23... Nooit gedacht, als ik t op gevoel had moeten doen dan had ik rond die tijd niet meer zo actief geklust hoor:) haha. Als ik niet zwanger ben nu, dan wordt dit mijn tweede maand. Na die 3e maand stop ik er idd ook mee, ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om er steeds zoveel mee bezig te zijn met ovulatietesten etc... Dus hoop dat ik na die 3 maanden wel een gemiddelde heb:)

    T klopt wat je zegt met ongewenst zwanger worden, ken ik ook wel wat mensen waar t door de pil heen in gegaan, ook vreemd hè! Maar ach... Ik denk dat t bij mij gewoon ff duurt. Ik ging toen ik 16 was aan de pil, maar vlak daarvoor deden we gewoon voor t zingen de kerk uit zeg maar ... (Heb nog steeds dezelfde vriend) dus had wel t vermoeden dat t niet meteen raak zou zijn. Natuurlijk dom in die tijd, maar ach...
     
  16. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Goh, wie weet waren die klachten bij mij (dag 20 tot 25) dan toch gewoon een teken dat ik mijn ovulatie had?!
    We hebben toen niet geklust omdat ik me gewoon te beroerd voelde en het libido was echt onder 0 gezakt. ;)
    Wie weet was ik nu zwanger als we toen wel hadden geklust! :$

    Ik zou het echt moeten volhouden om de hele maand om de 2 dagen te klussen, maar als je libido zo laag is, is dat niet eenvoudig! Maar goed, ik wil zooo graag een kindje, dus dat heb ik ervoor over ;)
     
  17. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Haha succes ermee!! Hier al wat bruinverlies gepot dus ik vrees weer voor een menstruatie. Niet gedacht na die klachten wat ik al had !
     
  18. Welshfan

    Welshfan Actief lid

    13 feb 2014
    303
    9
    18
    Positief blijven, bruinverlies is ook nog niet erg ;) Dat kan nog altijd wijzen op een zwangerschap!

    Maar ik heb ook al ondervonden dat die klachten niets willen zeggen, je lichaam houdt je gewoon voor de gek, ik wist niet dat dat zo erg kon zijn! En dan nog, als die klachten toch zouden wijzen op een zwangerschap, is er nog 50% kans dat het uitdraait op een miskraam in die eerste weekjes.
    Dus eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je moet wachten, wachten en nog eens wachten :(

    Ik hoop in ieder geval met je mee dat de menstruatie toch wegblijft! Mijn vriend mag zich al aan een actieve maand verwachten :p En dan ga ik hopen dat het snel raak is!
     
  19. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Ja klopt, heb inderdaad ook al overal gelezen dat mensen echt dachten dat ze zwanger waren, maar dat t toch niet zo was. Nou ik dacht het vooral omdat ik pijn aan m'n borsten had en dit heb ik nooit gehad, ook niet voor de pil. Maarja... Maar even afwachten. Ik denk dat t gewoon doorzet ... Maar mocht dit niet zo zijn, dan hoor je t snel genoeg :). En anders kunnen we elkaar komende maand weer goede moed inspreken! :) succes meid!!!!!
     
  20. Nurse89

    Nurse89 Niet meer actief

    Nog steeds bruinverlies, dus ik vermoed echt dat de hel weer gaat losbreken hier. Damn! Meidenkamer succes verder, ik probeer even afstand te doen, wil er weer even niet meer bezig zijn...voor zover als dat lukt!! Knuffel!
     

Deel Deze Pagina