Hallo allemaal, Ik wil even wat kwijt en ik ben benieuwd of er andere dames zijn die hier ervaring mee hebben. Vorige week dinsdag bedacht ik me ineens dat ik al een aantal dagen overtijd was. Ik heb direct een zwangerschapstest bij het Kruidvat (eigen merk) gehaald en deze was negatief. Vrijdags was ik nog steeds niet ongesteld en daarom heb ik toen weer een test gedaan. Deze test gaf eerst geen tweede streepje aan. Nogmaals de test gebruikt (wat officieel niet kan) en toen was er een licht tweede streepje zichtbaar. Aangezien ik door deze test begon te twijfelen heb ik zaterdag nog een test gedaan (digitale test van Clear Blue). Deze gaf aan 'zwanger 2-3'. Voordat ik de verloskundige wilde bellen, wilde ik het voor mezelf nog een keer echt zeker weten en heb daarom wederom een digitale test van Clear Blue gedaan. Tot mijn grote schrik gaf deze aan 'zwanger 1-2'. Ik heb wel de verloskundige gebeld en hier kan ik 18 maart terecht. Volgens de verloskundige ben ik al 5.5 week zwanger en daarom vind ik het erg raar dat de test van vandaag 1-2 weken aangaf. Het maakt me erg onzeker en weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Ik heb namelijk ook nog helemaal geen zwangerschapskwaaltjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je allebei de cb testen met ochtendurine gedaan? Misschien was je ene plas wat geconcentreerder dan de andere.. Bij mij gaf de kv 2 voor 5 positief aan en de cb daarna 1-2 weken. Dus echt ervaring heb ik er niet mee. Wanneer mag je naar de verloskundige?
Een digitale test zegt niet alles. Vind het wel raar dat je eerst zwanger 2-3 had en nu 1-2. Zou wel een teken kunnen zijn dat het mis gaat. Hoop op een goede zwangerschap voor je!
Ik zou me niet teveel focussen op de weekindicatie die CB aangeeft, dat is ook maar een inschatting. Misschien zit je net in het midden tussen 1-2 en 2-3. Ik zou me er iig niet zoveel zorgen om maken, het gaat erom dat er 'zwanger' staat, dat is het belangrijkste.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het maar proberen om een beetje los te laten en maar gewoon wachten op de afspraak bij de verloskundige die staat op 17 maart. Het is gewoon gek dat ik ongeveer 5,5 week ben en dat de test aangeeft 1-2 (dus 3-4 weken) en dat de test 3 dagen eerder 2-3 aangaf (4-5 weken). Eigenlijk had hij nu op +3 moeten staan. Ik heb beide testen niet in de ochtend uitgevoerd maar 's middags. Maargoed, wat jullie ook zeggen het is een indicatie en meer dan afwachten kan ik toch niet doen!
Ik heb ook een digitale test gedaan toen ik 6 wejen zwanger was. Die gaf toen aan 2-3 weken. Die indicatie zou ik dus niet te serieus nemen. Mijn huisarts zegt ook dat zo'n indicatie eigenlijk niet eens kan, aangezien niet elke vrouw evenveel hormonen aanmaakt. Er staat dat je zwanger bent en dat is het belangrijkste toch?!
Ze zouden die test moeten verbieden.. lees hier zo vaak dat vrouwen hier zo onzeker van worden!.. Die testen maken indicatie van 1-2 of 2-3 op basis van je hcg.. bij de een is die hoger als bij de ander.. daarom kan het best zijn dat dat je 5.5 wkn zwanger bent maar die test nog maar 1-2 aan geeft omdat je niet super veel hcg in je bloed hebt.. Ik testte pas paar dagen na nod positief, en heb nooit een knal test en gehad..en zie mijn banner .. Probeer positief te denken, het komt vast goed!
Volgens mij schommelt je hcg ook in het begin. Net als dat ik elke dag testen met streepjes deed. Soms was 'ie lichter dan de dag ervoor en de andere keer weer donkerder, pas bij 5,5 week was 'ie echt donker. Datzelfde zal ook vast kunnen gebeuren met de CB digital.. Zou me er niet zo druk om maken hoor.
Ik heb ook twee testen gedaan allebei waren ze negatief maar was toch echt zwanger! Nou schijnt dat ook door de Fibromyalgie te komen dat ik te weinig hcg aanmaak voor een positieve test. Dus ik zou zeggen maak je niet te druk en wacht de verloskundige lekker af. Zolang je geen last hebt is er niks aan de hand
Ik heb geen poitieve ervaring met het terug gaan van 3/4 naar1/2 bij mijn bleek dat mijn hcg aan het dalen was en is dus een mkgeworden. Wel is het zo dat die test te beinvloeden is ochtend en middag urine zouden het verschil kunnen maken tussen de hoeeelheid hcg in je urine. Hopelijk is dit het geval
Ik doe zelf nooit meer een cb met indicatie... de vorige keer bleef hij op 1-2 hangen en ik maakte mezelf helemaal gek. Een paar dagen begon de miskraam...al die dagen afschuwelijk veel stress gehad. Nu heb ik alleen een plustest van kruidvat gedaan en een z&k en thats it.. mocht het toch een mk worden dan zie ik dat vanzelf... op dat moment is er nog genoeg tijd om te stressen... dus nee, voor mij nooooit meer zo'n test