Bloedverlies voor ovulatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jozefien85, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hoi dames,
    Het is nu de derde maand op rij dat ik ergens rond CD 10 wat bloedverlies (dit keer enkel oud bloed) heb. Ik heb dan nog geen positieve ovulatietest en vorige maand kwam mijn eisprong pas op CD 22, de maand daarvoor wel op CD 14. Het is dus volgend mij geen eisprongbloeding want het komt daarvoor. Iemand een idee wat het wel kan zijn?

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He meis, dat bruin en bloed blijft jou ook achtervolgen he! Toevallig heb ik deze maand voor de tweede keer op een rij flink wat bloedverlies rond cd 14. Vorige maand begon het een dag voor de inseminatie. De gynaecoloog gaf aan dat dit door de verandering in hormoonspiegel komt. Door de utro is het mooi weggegaan. Deze maand dus weer, en best veel ook. Het is een pauze voor de start met ivf, dus geen idee wanneer eisprong is geweest. Ook geen utro deze maand en het bloeden lijkt ook niet te gaan stoppen :( Heb een keer eerder in natuurlijke cyclus gehad en toen heeft het aangehouden tot aan menstruatie :( dus pfff!
    Jij hebt de bloeding wel wat eerder, maar misschien komt het toch ook door een verandering in hormonen?!

3. Jozefien85

Haha zien we elkaar weer! Wat een gedoe. Bij mij is het nu wel gestopt. Ik denk inderdaad dat het door wisselingen in de hormonen komt misschien in combinatie met het openstaan van de baarmoedermond rondom de eisprong? Ik verzin ook maar wat. Dank voor je reactie in elk geval. Dacht al even dat ik de enige was die dit had

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben toevallig laatst gaan inlezen over spotting (midcycle bleeding) omdat ik er zelf ook af en toe last van heb. Echter is het bij mij een teken dat ik een cyclus ga overslaan, ik ovuleer dan niet en heb ineens een dubbele cyclus. Bij de gyn waren de bloeduitslagen prima en na een jaar super lange cyclussen, had ik net een half jaar weer normale cyclussen. Maar deze maand dus weer bloed en nu op dag 32 van de cyclus. Ervan uitgaande dat mijn cyclus normaal 21-25 dagen max duurt, is het iets dat absoluut mijn nieuwsgierigheid wekt. Van wat ik nu heb gevonden, is dat het idd een hormonaal probleem kan zijn, ontstaan vanuit de hersenen. Maar omdat elk probleem weer anders is, kan ik zo 1 2 3 geen antwoord geven op je vragen. Mogelijk is je vagina erg droog, heb je een schimmelinfectie, is er ergens een klein vaatje geknapt of een (onschuldige) cyste. Maar met midmenstruele bloedingen, zou ik altijd even langs de ha of de gyn gaan. Het kan van alles zijn en wie weet kunnen zij eea uitsluiten of verhelpen.

5. Jozefien85

Ja bij mijn volgende afspraak bij de gyn ga ik het zeker bespreken. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb geen schimmel o.i.d. Heb echt het idee dat het met mijn eisprong samenhangt.

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik ben tegenwoordig meer dagen in de cyclus met bruin en bloed bezig dan niet! Ik word er echt knettergek van...mijn gynaecoloog noemt het 'vervelend, maar sommige vrouwen hebben dit nu eenmaal'?! Deze maand ook nog eens zonder utro, hopeloos voelt het! Gelukkig deze maand nog uitzingen en dan ivf en weer utro! Laten we hopen dat dat de lucky combinatie is!
    Gelukkig stopt heg bij jou wel weer, maar enkele dagen voor nod komt het normaal bij jou ook weer terug he?! Bij mij is het bloeden wel iets minder geworden, maar heb nog steeds een variatie aan bruin en lijkt ook steeds donkerder te worden...de hoop voor deze maand weer opgegeven! Ik duim dat jij eens een mooie plakkerd gaat krijgen...en ben wel benieuwd wat je gynaecoloog over je topic-vraag te zeggen heeft!

7. Jozefien85

Pffff meid wat rot voor je. Ik hoop echt dat IVF voor jullie snel resultaat zal hebben. Al is het natuurlijk een zwaar traject.

Eerder kreeg ik inderdaad al op 5 of 6 dpo bruinverlies. Door utro is dat gestopt, maar nu krijg ik het dus voor mijn eisprong.

Ik ga het zeker bespreken bij de gyn.

Deel Deze Pagina