Hallo meiden, 13-7 kreeg ik een smiley op m'n ovutest heb daarna in nacht geklust. Volgende avond testte ik weer een smiley en ook weer in nacht gezellig gehad en nu net testte ik weer en had ik nog steeds een smiley, klopt dit eigenlijk wel? Ik dacht namelijk gisteren mijn eisprongpijn te voelen ik had de hele dag een zeurderig gevoel onderin m'n buik net boven m'n lies zeg maar en vanmorgen toen ik wakker werd had ik dit niet meer. Heb ik nou genoeg geklust of moet ik vandaag weer? Man komt vanacht laat weer thuis eerder kan dus niet
Misschien heb je echt net aan het begin bij de 1e en net aan het eind bij de 3e test positief getest, ik zou er vanuitgaan dat het nu wel goed zit hoor! Sperma blijft ook nog wel even leven....
Het staat er een beetje onduidelijk maar ik bedoelde dat je misschien een smiley had helemaal aan het begin van je lh piek en nu precies aan het eind.... Je ei kan ook geweest zijn en dat het lh nu weer gaat afbouwen...
Maar als mn ei al is geweest dan zou ik toch ook geen smiley meer hebben. Sorry als ik een beetje dom over kom ik heb er namelijk niet zo heel veel verstand van. De het 2de streepje op de test was wel wat lichter, maar daar mag je weer niet naar kijken.
Ik ben het met Josiej eens.. het begin en het eind van je piek kan best over 3 dagen verspreid zitten, ik had het ook... savonds de eerste en 2 volle dagen daarna nog..
Nou ik ben het ook even kwijt moet ik zeggen! :x smiley op dag 27 (avond) en 28,29 en 30 (vandaag ook avond) 4 dagen ik snap er niets meer van, dat ei wil niet springen ofzo!
Temp je? Dat zou je aan je temp kunnen zien of je ei echt gesprongen is. Zo heb ik mijn hormoonverwarring ook ontdekt. Wel positieve testen maar geen eisprong.
En noenoe. Bij jou kan het idd begin en eind van je piek zijn. Morgen nog eens proberen voor de zekerheid.
Pff dus als je een positieve test hebt wil dat niet betekenen dan je dan altijd een eisprong hebt? Dat dacht namelijk wel altijd. Ik zal morgen weer eens testen. En temperaturen ben ik (nog) niet aan begonnen, dat lijkt mij heeel ongewikkeld.
Hey Noenoe, Hoop dat je al wat meer duidelijkheid hebt. Nu ik persoonlijk zou temperaturen. Is me aangeraden door de gyn en werkt heel goed, kreeg onmiddellijk een goed zicht op mijn cyclus. Het leek me ook heel moeilijk om hiermee te beginnen maar is veel simpeler dan ovulatiestesten turen en slijm vergelijken. Gewoon thermometer en blad papier op nachtkastje en als de wekker gaat, thermometer in de mond. Klaar is kees
Hey podiki, Thanks voor je antwoord. Maar wanneer moet ik dan beginnen met tempraturen? En is mijn tempratuur dan iedere dag hetzelfde en wanneer mn eisprong is geweest dan stijgt mn tempratuur?
Hey Noenoe, heb ik ook gehad deze ronde, drie dagen een smiley en helaas alleen op de 1e dag geklust.. Maar denk dat je wel goed zit hoor. Ik duim voor je!
Je begint best bij het begin van je cyclus, de eerste dag van je ongi dus. Maar je kan ook een paar dagen later beginnen. Je temperatuur gaat normaal niet iedere dag hetzelfde zijn, maar je gaat wel duidelijk een temperatuurstijging zien op het moment van je eisprong. Je kan dan, als je het in een grafiek zet of als je een app gebruikt zoals fertilityfriend.com, heel duidelijk 2 niveau's zien: die van voor je ei en die van na je ei. Na je ei zal je temperatuur de hele tijd hoger liggen dan die van voor je ei. Naar je NOD toe zal die terug gaan dalen naar het niveau van voor je ei als je niet zwanger bent. Als je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog. Voorbeeld: 3d29e7 Ovulation charts on FertilityFriend.com Zoals je hier ziet ben ik ook niet begonnen op de dag van mijn MS maar een paar dagen erna. En waar het kruis staat is mijn ovulatie geweest.
Even ter aanvulling wat betreft temperaturen, de beste manier is van onderen meten (mag voor of achterkant zijn), maar niet via de mond helaas. Is wel het makkelijkste natuurlijk, maar helaas kan dat een vertekend beeld geven. Je hoeft maar met je mond open te hebben geslapen of juist dicht en er kan al een verschil van 0,1 inzitten. En dat maakt wat dit betreft een groot verschil uit. Nu hoeft dat natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn want het kaartje van Podiki vind ik echt overduidelijk, gefeliciteerd trouwens!! Maar het wordt wel afgeraden. Gewoon een tip, verder niks. Je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk. Heel veel succes!! Oh ja en je hebt qua klussen echt wel goed je best gedaan hoor.
Podiki en Esther heel erg bedankt voor jullie uitgebreide uitleg. Ik hoop natuurlijk dat het deze ronde raak is maar anders ga ik hiermee aan de slag! Liefs Noenoe
Graag gedaan hoor. Mocht het nodig zijn dan bestaat er ook een apart topic voor vragen over het tempen. Dit topic staat bij zwanger worden en dan "temperatuurkaartjes". Daar kun je al heel veel vinden en natuurlijk ook vragen. Misschien kun je daar al eens rustig rondsnuffelen en als je dan besluit om ermee te beginnen weet je in ieder geval al de basis. Succes!!!!