Lyme en zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stefanie100, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dag dames,

Een vraagje waar ik weinig over vind ;
    Ik heb inmiddels 10 jaar geleden de ziekte van lyme opgelopen, hoe/wat kan ik heel lang over praten maar daar draait het niet om op deze site.

Mijn vraag is nu dus eigenlijk, ben inmiddels bijna 1,5 jaar stabiel (in de zin van vrijwel geen klachten meer, beter word ik nooit meer). Kun je lyme overdragen via de placenta? Is het verstandig om zwanger te raken?

Volgens mijn behandelde arts : Alles is mogelijk, er zijn vrouwen die het niet hebben overgedragen en vrouwen die het wel hebben overgedragen. Maar er is nog niets bewezen....

Hierdoor vind ik het ook heel lastig om te oordelen van wel of niet?

Heb inmiddels 1 miskraam gehad, was zwanger terwijl ik nog een spiraal had. Wie o wie kan mij hierbij meer duidelijkheid geven?

Onze kinderwens is al wel ruim 3 jaar aanwezig (mijn wens is van jongs af aan om een heel groot gezin te stichten) Des tijd er voor gekozen om er nog niet voor te gaan i.v.m. verschillende klachten die regelmatig terug kwamen...

Hopelijk kan iemand mij helpen/adviseren in mijn besluit

Liefs Stefanie100

2. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Als je Engels redelijk is moet je even Googlen op pregnancy and lyme dissease. In Amerika zijn er studies over gedaan. Veel verdeelde meningen.via via ken ik iemand met lyme maar zij kreeg haar kinderen volgens mij al voor de ziekte. En het is soms best wel zwaar...

3. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dankje voor de reactie!
    ben zelf helaas waardeloos in engels haha! Zwaar zal het inderdaad wel worden, heb voor nu eerst weer afpraak gemaakt met mijn arts. Moest toch weer een controle hebben, kijken wat hij nu zegt/vind.

4. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
  5. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dankjewel! Die site is inderdaad wel een stuk duidelijker! Ik heb het inmiddels al wel 10 jaar dus het is niet dat ik lyme voor de zwangerschap nog krijg... ja of ze moeten het ook rekenen 10 jaar ervoor?

Site opgeslagen & laat het ook lezen/horen aan mijn eigen arts!

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Misschien eens een afspraak maken bij de gyneacoloog daar je
    kinderwens uit spreken en je zorgen over dat je de ziekte van lyme hebt/gehad, misschien kan hij zij je vragen beantwoorden en je zorgen een beetje weg nemen, vaak kunnen ze ook al heel veel van te voren onderzoeken :D

7. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Was het maar zo makkelijk:( ik heb er 5,5 jaar over gedaan om de punt te bereiken dat ik toch daadwerkelijk ziek ben. Dit is uiteindelijk bereikt in Duitsland waar de artsen hier nog steeds niets mee willen.... ook de gyn. niet.... Maar ik ga het allemaal bespreken met de arts die ik heb voor Lyme, misschien dat hij al meer weet. Hij werkt ook met artsen samen in Amerika, daar zijn ze ook vrij ver met ziekte van Lyme!

Heb begin december een afspraak, dus ben benieuwd!

Gaan wel gewoon verder klussen, mijn gevoel zelf is ; een lichaam kan heel goed aangeven of die klaar is voor een zwangerschap... en ik denk dat mijn lichaam dat inmiddels ook wel kan:) we zullen geduldig wachten hihi!

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Heel veel succes :D

9. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    @Lindy
    dankjewel !! Jij ook! Zie dat je ook voor de eerste ronde gaat!

Deel Deze Pagina