Golden Naturals, menstruatie support, iemand ervaring?

Discussion in 'Zwanger worden' started by abcdefghi, May 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en wellicht dat jullie wat antwoorden hebben; heeft iemand van jullie ervaring met de Golden Natural Menstruatie Support (ingrediënten: Teunisbloem 600mg, Monnikenpeper 225 mg, Rhodolia rosea wortel extract 95 mg, magnesium 56 mg, Vitamine B6 7mg)? Ik heb ze vanmorgen bij de natuurwinkel gehaald om na mijn twee miskramen mijn cyclussen te verkorten (nu zo'n 47-50 dagen).

- Kun je dit je gehele cyclus gebruiken (dus ook na je ovulatie en dus bij kans op een zwangerschap)? De verkoopster zei van wel, maar ik kan er op internet weinig/niks over vinden.

- Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik, werkt het?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, A.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Monnikspeper mag je NIET gebruiken tijdens zwangerschap! Dus gelijk stoppen met innemen zodra je zwanger bent.
    Hetzelfde geldt voor Teunisbloem trouwens.

3. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi 'be happy',

Dank voor je snelle reactie! Zou je dan zeggen; helemaal niet gebruiken, of steeds de eerste paar dagen/weken voor je ovulatie gebruiken, hopen dat de cyclus dus wat korter wordt en dan dus na de ovulatie stoppen en eventueel op eerste dag menstruatie weer beginnen?

En dan nog een vraag; ik lees wel een aantal berichten, zoals jij ook schrijft, niet gebruiken tijdens je zwangerschap, maar wat kan er dan gebeuren? Wat zijn de 'gevaren'?

Groetjes!

4. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Mocht iemand mijn vraag en de antwoorden volgen; ik ben ondertussen weer wat wijzer. Hier een tekst van naturafoundation.nl over Monnikspeper:

'Het gebruik van monnikspeper is gecontraïndiceerd tijdens de zwangerschap [9]. Als Vitex agnus castus wordt ingenomen om de kans op zwangerschap te vergroten, dient het gebruik gestopt te worden na de eerste gemiste menstruatie [41]. Gebruik van monnikspeperpreparaten tijdens het geven van borstvoeding is omstreden [2,41].'

--> Dus, voor wat betreft het ingrediënt Monnikpeper; ga ik denk ik gebruiken tot dat ik een positieve zwangerschapstest in handen heb.

Share This Page