Hoi dames. Ik moet echt even van me afschrijven. Mijn vriend en ik zijn september 2014 begonnen met zwanger worden. Bleek dat ik pcos had. Dus in januari 2016 eindelijk medicijnen gekregen en begin mei eindelijk zwanger helaas na 8 weken miskraam en curettage gehad. Nu 8 weken verder ben ik nog steeds niet ongesteld geweest en ook niets wat er op wijst dat ik ongesteld moet gaan worden. Nu was er bij de controle echo (3.5 weken na de curettage) wel een eitje en opbouwend Maar ieder slijmvlies te zien. De gynaecoloog zei dat het niet heel lang meer kon duren. Maar nu dus bijna 5 wekenalert nog steeds niets. Nu had ik afgelopen maandag 1 druppel slijmerig bloed (sorry voor de details) en een dag later 1 veeg bruin/donkergeel. En verder helemaal niets. Ik snap er niks meer van. Mijn gedachten gaan alle kanten op. -werkt mijn lichaam weer niet zoals het moet en is er weer geen eitje gesprongen? -maar de gynaecoloog zei dat het er goed uit zag en het niet lang meer kon duren en er was ook slijmvlies te zien wat we eerder nooit gezien hadden. -zou ik dan al weer zwanger zijn? -maar daar voel ik geen symptomen van. Maar dat had ik de eerste keer ook niet. - Naja. Hartelijk zal wel weer niks zijn. Stop met er over na te denken. Zo gaan mijn gedachten continu. Ik ben van plan om vrijdag ochtend een test te doen. En of die dan positief of negatief uitkomt de gynaecoloog maar weer te bellen.. Is er iemand die misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt? Het is allemaal zo lastig. En zeker nu dat mijn allerbeste vriendin tegelijk met mij zwanger was. En ik een miskraam kreeg en zij nog steeds zwanger van haar 2e kindje. Ik ging het haar van harte maar ergens doet het ook best wel zeer.
Ten eerste vind ik het echt vervelend voor jd dit gun je niemand , toch hoop ik dat je wel zwanger bent. Ik ga echt voor je duimen
Na mijn curretage in juli 2013 duurde het bij mij tot eind september voordat ik weer echt ongesteld werd. In augustus twee druppels bloed en daarna niks. Ik was ook echt bezorgd en zo optimistisch als ik ben dacht ik meteen aan verklevingen enzo . Eind september toen een HSG onderzoek gehad en alles zag er prima uit. Vlak daarna ongesteld geworden en de ronde daarna zwanger. Hoop dat je stiekem al weer zwanger bent en anders kan het dus ff tijd nodig hebben voordat je cyclus op gang komt.
Ik hoop het zo erg. Ben er zo aan toe. En ergens heb ik ook wel een gevoel dat ik het ben. Maar wil er ook niet te veel op hopen. Want dan is de klap weer zo hard als het niet zo is. En ik denk er dan ook weer aan dat als ik wel zwanger ben of het dan nu wel goed blijft gaan. En de angst voor een nieuwe miskraam. Met mijn vriend kan ik er niet zo goed over praten. Hij vind het zelf ook heel moeilijk en kan zijn emoties slecht uiten. En mijn vriendin wil ik er ook niet mee lastig vallen. Want wil niet dat zij zich schuldig gaat voelen. Het is extra lastig omdat (voor mijn gevoel ) niemand in mij omgeving iets kan zeggen waar ik iets aan heb. Dat is het lastige. De grootste en moeilijkste levensvragen moet je vaak zelf oplossen.
Hallo, ik herken het! Heb 12 mei een curretage gehad na een ma. 28 juni controlle gehad na 6, 5 week en ze zag een eisprong dus moest ongesteld worden binnen twee weken. Maar helaas tot nu toe nog steeds geen menstruatie en geen positieve test, wel wat vage testen. Ik moet aankomende vrijdag terug naar de gyn. Hopelijk ziet ze of een beginnende zwangerschap of een schone baarmoeder. Las ergens wel dat je eisprong kunt hebben zonder menstruatie. Mijn schoonzusje heeft dat ook lang gehad en die was ineens zwanger... Vooral de onzekerheid is heel vervelend....
Hmm. Net toch maar de gynaecoloog gebeld. Ik moet gewoon afwachten was het antwoord. Ze gaan er verder niks aan doen.. lekker ophelderend. . Naja. Niks aan te doen.
ik denk dat je door een zwangerschapstest te doen al wat duidelijkheid kunt krijgen.. wel of niet zwanger... ook al is die negatief dan kun je toch een zwangerschap uitsluiten en dit ook door spelen na de gyn... heel veel succes!
Een eisprong zonder menstruatie is niet mogelijk, andersom wel. Wanneer er een eisprong is geweest en geen bevruchting sterft het eicelletje af en het progesteron zal dalen waardoor het baarmoederslijmvlies afgestoten wordt....de menstruatie. Als er geen menstruatie is geweest dan ben je of zwanger of je hebt geen (goede) eisprong gehad.
Het eitje wat de gyn zag kan ook weer krimpen...dat is helaas veel voorkomend met pcos ook hoeft het niet zo te zijn dat een eitje ook daadwerkelijk springt. Je lichaam zal net zolang blijven proberen tot je OF een soort bloeding krijgt of uiteindelijk toch een eisprong, maar dat kan wel even duren dus.