Was ik twee weken geleden nog nieuwsgierig of ik zwanger zou zijn... inmiddels ben ik ongesteld geworden en we waren vol goede moed voor de volgende ronde. Maar helaas, ik heb pas te horen gekregen dat ik ontslagen word. Alle plannen die we hadden zijn in een keer op losse schroeven komen te staan. Wat nu? Toch blijven proberen...? Het kan zo nog een jaar duren voor het lukt. Of stoppen met proberen en wachten tot ik een nieuwe baan heb? Ik weet dat ik niet verplicht ben om eenzwangerschap te melden tijdens een sollicitatie, tenzij dit belangrijk is voor de functie (bijv. noodzakelijke aanwezigheid juist in de periode van mijn verlof). Maar ik ben niet echt het sneaky type. Ik wil graag eerlijk zijn... met als gevolg dat ik geen baan kan krijgen. En wat als ik een baan heb, ik moet melden dat ik zwanger ben, en ze me weer laten gaan (uiteraard vanwege een andere reden)... dan kom ik weer in de ww, maar hoe lang moet ik tussen een ww-uitkering en een volgende ww-uitkering hebben zitten? Wat zouden jullie doen? Ik vind het zo moeilijk? Ik ben zo bang dat we zo weer 3 jaar verder zijn en dat zwanger worden uberhaupt geen keuze meer is...
Ben in de jaren ook werkloos geweest ! Ik zou niet stopen , maar die keus kan ik niet echt voor je maken. Het kan jaren duren voor je zwanger word of niet. Wij worden het nooit. Maar hoop voor jou dat je niet zo eindigt als wij. Volg je hart meis. Weet niet hoe oud je bent . je klok tikt door he.
ik ben ook werkloos geweest en ben blijven solliciteren. Werd dan helaas niet tijdens mijn zwangerschap aangenomen, maar toen mijn dochtertje geboren was werd ik gebeld door de personeelsmanager van het bedrijf waar ik nu werk (en waar ik tijdens mijn zwangerschap ook had gesolliciteerd maar niet aangenomen ) dat ze weer een vacature hadden en of ik daarin geïnteresseerd zou zijn. Dus je weet nooit hoe het loopt.
Aangezien wij bijna 3 jr hebben gedaan over zwanger worden, zou ik ook gewoon doorgaan. Mocht je zwanger zijn tijdens een solliciattie dan ben je zeker niet verplicht dit te zeggen, maar aangezien je waarschijnlijk toch eerst een proeftijd krijgt, zou ik denk ik wel eerlijk zijn. Als je eerlijk bent wordt dat misschien juist wel gewaardeerd. Aan de andere kant als je nog heel pril zwanger bent kun je in die eerste weken misschien ook juist laten zien wat je waard bent, zodat wanneer ze horen dat je zwanger bent ze al zo tevreden over je zijn dat het geen probleem is. Hmmmm, moeilijk. Ik zou het dnek ik ook heel erg van het bedrijf en functie af laten hangen. Succes met solliciteren en zwanger worden!
Ik heb vanaf oktober een nieuwe job, een tweede eigenlijk als aanvulling met mijn eerste job, ze weten dat ik een dochter heb van 3 maar ze hebben me niet gevraagd of ik nog een kinderwens heb, dus heb ik achterwege gelaten dat we bezig zijn voor een tweede kindje. Het kan nog maanden duren alvorens ik zwanger ben, en bovendien moest ik geen kinderwens meer hebben, dan zou het nog altijd kunnen dat ik ongepland zwanger word. Ik vind eigenlijk ook niet dat ik iets moet zeggen over mijn zwangerschapswens, dat zijn hun (voorlopige) zaken niet Als werkgever weet je nu eenmaal dat je kans maakt dat je vrouwelijk personeel zwanger wordt, duh. Ik ga wel bewijzen dat ik gemotiveerd en enthousiast ben zodat ze geen spijt hebben dat ze me aangeworven hebben eens ik zwanger ben!
Het ligt eraan hoe belangrijk het voor je is! Voor mij persoonlijk geldt: 10 jaar geleden zou ik hebben gezegd dat ik dan nog even zou wachten. Nu ik 31 ben en het idee heb dat ik vaker heb 'afgewacht' vanwege kansen die maar niet kwamen, zou ik er wel voor gaan! Dus tsja, denk dat je heel goed bij jezelf moet nagaan hoe belangrijk je het vindt en hoe sterk je gevoel hierover is!
Ik ben net werkloos geworden en ook net zwanger... ik probeer wel werk te vinden maar lukt het niet, tja dan niet. Voorlopig mag ik tot mn verlof in de ww blijven dus ik maak me niet zoveel zorgen. Ja natuurlijk is het lekkerder om te werken en natuurlijk brengt dat ook meer geld in het laatje (nu krijg ik 75% en na 2 maanden 70% van mn laatst verdiende loon dus dat is toch een hele hap eraf), maar ik geloof erin dat bepaalde dingen altijd weer op hun pootjes terecht komen. Dus als ik jullie was zou ik lekker blijven proberen! Maar ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken.
Vanwege je laatste zinnetje denk ik dat je leeftijd begint mee te spelen, klopt dat? Als je nog piepjong zou zijn, zou ik zeggen: zoek nou eerst een baan zodat je in elk geval zeker bent van een inkomen en gebruik toch maar weer een poosje AC. Maar als je leeftijd een rol gaat spelen verandert alles. Dan zou ik gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden en doorgaan met het zoeken naar een baan. Ik noem er heel bewust geen leeftijd bij, omdat iedereen een ander gevoel heeft bij 'ik begin nu wel een beetje oud te worden...'. Dus jíj bepaalt of je leeftijd een rol speelt, niet ik. Wat ook wel uitmaakt, is hoe je kansen op de arbeidsmarkt zijn. Heb je een goede opleiding, en relevante werkervaring, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken over dat werk, er zit ergens een werkgever die je graag wil hebben. Wat een moeilijke situatie he. Ik hoop dat je gauw zwanger bent, én een leuke baan vindt waar ze geen probleem maken van jouw zwangerschap.
Ik ben het eigenlijk volledig met Bri eens, en heb er verder iks aan toe te voegen. Veel succes iig!!
Ik zou voor beide gaan, je weet niet wanneer je zwanger raakt of wanneer en wat voor een baan je gaat vinden. Ik heb op alle senario's een antwoord gezocht toen ik in jou situatie zat en uiteindelijk gebeurt er toch vaak wat anders. Als je wacht met 1 van de 2 wordt de druk op het andere veel groter en je hebt op beide maar (erg) beperkte controle.
wordt je trouwens ontslagen ivm reorganisatie? Want als je zwanger bent mag dat niet... (is de enige uitzondering)
Sorry voor mijn late reactie. Ik was even druk met dingen regelen voor mn ontslag. Nee, ik ben nog niet zwanger. Ik word inderdaad ontslagen wegens reorganisatie (bezuinigingen), en ik geloof niet dat een zwangerschapswens een reden is om niet te mogen worden ontslagen Dus helaas... het is een feit. Dank jullie wel voor alle reacties. Er zitten hele heftige en persoonlijke worden. Ik vind het lief dat jullie die hebben willen delen. Mijn man en ik hebben besloten om wel te blijven proberen dat ik zwanger word. Ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken! Ik hoop het echt!
Graag gedaan meis. Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan. En succes met zwanger worden , laat het maar op je af komen. Dikke knuf .
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Laat de natuur zijn gang gaan en blijf zoeken naar een nieuwe baan. Wanneer je nog niet zwanger bent of korter dan 3 maanden zou ik het uberhaupt niet melden bij een sollicitatie. Je situatie is dan nog zo onzeker. Verder las ik eerder dat er aan iemand gevraagd werd hoe het zit met een eventuele kinderwens. Ik vind dat een vraag die totaal niet relevant is voor een sollicitatie (het is niet te hopen, maar het kan immers jaren door eer je een keer zwanger bent) en volgens mij hoef je die ook niet te beantwoorden. Ik hoop dat je snel zwanger wordt en een nieuwe baan vindt!
Pff ik zit nu in die situatie en het is geen lolletje. Het is dat ik al oproepwerk deed voor mijn zwangerschap, anders had ik nu helemaal niets. Bij ons ging het zwanger worden heel erg snel, (2 maanden) en net voordat ik het wist werd mijn contract niet verlengd. (onverwacht) De meeste werkgevers zullen je niet aannemen. Ik heb wel al een aantal keren gehoord: kom maar terug na je verlof, dus dat stemt enigzins hoopvol. Maar ik zou er ook voor gaan, je weet immers nooit hoe lang het duurt. En het ligt eraan waar je prioriteiten liggen, de een vind zijn werk belangrijker dan de ander! Succes in ieder geval!
ik was werkeloos en bezig met een sollicitatie dat ik er achter kwam dat ik zwanger was...ging dus het gesprek in dat ik ongeveer 6 weken zwanger was. enige wat mij gevraagd werd was of ik al kinderen had en verder niet...ik heb dus toen ook niet gezegd dat ik zwanger was...het had toen alle kanten of op gekund...gelukkig gaat het goed en ben ik deze week door mijn proeftijd heen... ik vertel het ook niet eerder dan de 12 weken en misschien wel later..ligt er helemaal aan wanneer ik een gesprek aan wil gaan... ik werk overigens in de zorg...
Ik zou voor zekerheid gaan.. eerst een nieuwe job.. WEet niet wat voor een werk je zoekt? Of wat je diplomas zijn en of daar snel werk in te vinden is... financiele zekerheid en stabiliteit vind ik heel belangrijk, maar dat is meer wat ik er van vind.....
succes met je baan en met het zwanger worden meid! hier hetzelfde gehad 2 maal achter elkaar (lang leve de crisis met al zijn reorganisaties en faillisementen) eerste keer hebben we onze wens opzij gezet maar de tweede keer zijnw e er gewoon voor gegaan! heb nu een heerlijke meid en een nieuwe baan (en weer zwanger ) nooit spijt gehad om er voor te gaan!
Thauma, ben blij te lezen dat jullie voor het zwanger worden gaan! Er is altijd wel een reden om uit te stellen en, waar eindigt het dan? Heel veel succes meid en, hoop dat je snel een leuke nieuwe job hebt! Liefs