Werkjes van je kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dochters, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat doen jullie met alle werkjes die je kind maakt?
    Ik heb er een plakboek voor, waarin ik het meeste plak. En zet er dan bij waar ze dat gemaakt heeft, thuis, bij de gastouder of op de peuterspeelzaal (bijvoorbeeld) en met de datum erbij.

Maar mijn dochter kleurt elke dag wel thuis, en ze kalkt heel wat A4tjes onder. De ene mooier als de ander. Maar wat doe je dan? Gooi je dan veel bij het oud papier? Of bewaar je dan werkelijk alles?

Ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.Foto's zijn ook welkom. Vind het wel leuk om te zien hoe anderen dit voor elkaar hebben....

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    50/50
    schoolwerkjes gaan in de map, meeste dingen van thuis mja... gewoon gekrabbel en gekras gaat wel weg. als ze echt moeite doet en het ons cadeau geeft gaat het ook in de map :)

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier worden er soms wel tien blaadjes per dag verbruikt, dat bewaar ik niet allemaal, zoveel ruimte hebben we nu ook weer niet. ;) Echt mooie tekeningen of tekeningen die om een andere reden bijzonder zijn bewaar ik wel in een map.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik hang het eerst op de kastdeur. Mooie of bijzondere werkjes plak ik in een plakboek, van de overige werkjes (ruimtelijke werkjes bv) maak ik een foto.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Precies. Ik gooi echt heel veel weg. Anders kan ik wel een opslag huren om alles wat ze maakt in te bewaren. Ik bewaar wel wat natuurlijk. Daarbij zorg ik ervoor dat in ieder geval kwa tekeningen een beetje de ontwikkeling te zien is, die ze doormaakt. Ze heeft vaak periodes dat ze steeds bepaalde dingen tekent, of iets steeds op een bepaalde manier doet. Dat bewaar ik daar één mooi exemplaar van en de rest gaat weg.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het ligt er aan wat het is. Knutselwerkjes die echt wat zijn geworden zoals een koksmuts die hij heeft beschilderd op de kinderopvang bewaar ik (is leuk voor bij zijn keukentje :D ) en weer een deel stop ik in een klapper. En dingen zoals een tekening/verftekening die hij regelmatig maakt en alleen nog maar strepen en stippen zijn, daarvan gooi ik 9 op 10 weg en die tiende stop ik ook in de klapper.

Het duurt wel eventjes hoor voordat ik iets weg doe. Als hij trots is, hang ik hem op de koelkast en als ik dan wat weg gooi of opberg, doe ik dat na bedtijd.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Knutselwerkjes van school hang ik op. Ik heb een kast met 4 deurtjes en op elk deurtje kan iets hangen. Als het vol is, en ze wilt meer ophangen, moet er eerst weer iets weg. Het eerste knutselwerkjes bij de gastouder, bij de psz, in groep 1...die bewaar ik. De rest gaat uiteindelijk bij oud papier.

Thuis is ze alleen maar aan de knutsel wat betekent dat er bijna een blok gekleurd papier per week doorheen gaat. Dat gaat allemaal einde van de dag bij het oud papier. Ze vraagt er de volgende dag nooit meer om dus ze mist het denk ik niet. Heel soms als ze wel echt haar best erop heeft gedaan dan bewaren we het voor de verjaardag van oom, tante, buurman etc.

Ik heb ooit eens het fantastische idee gehad om van die tekeningen vlaggetjes te knippen en dan heb je elk jaar op haar verjaardag een persoonlijke slinger. Maar daar was ik te lui voor hahaha

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik moet eerlijk bekennen dat ruim 80% van de werkjes bij het oud papier eindigt... Toen ze nog wat jonger was bewaarde ik heel veel, maar de prductiesnelheid ligt inmiddels zo hoog (en de kwaliteit varieert zo enorm) dat ik er echt niet meer tegenop kan boksen met mn mapjes en dozen. Ze maakt gemiddeld zo'n 4 werkjes per dag. Volgens haarzelf zijn het stuk voor stuk kunstwerken die het verdienen om opgehangen te worden, ook al zijn ze vaak maar half af en heeft ze dan geen zin meer om ze af te maken, maar ik denk daar toch anders over.

Dus laten we ze vaak een week of twee op tafel rondslingeren om dan vervolgens het kaf van het horen te scheiden en de minder bijzondere werkjes in de papiermand of prullenbak te deponeren afhankelijk van het materiaal. Wel moeten we er altijd goed voor zorgen dat ze het niet ziet, want als ze het per ongeluk toch ziet is ze zwaar verontwaardigd.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    De mooie dingen hangen we op. Daarna maak ik er een foto van en gaat het in de prullenbak. Dan hang ik weer iets anders moois op. Ik bewaar helemaal niks. Mijn moeder had voor mij heel veel bewaard en toen ik het huis uit ging kreeg ik een hele doos vol met troep (papier en zilvervisjes) haha.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik doe ze in een doos en maak van echte kunstwerken een foto voor in het fotoboek.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113

Die ga ik onthouden!! Wat leuk,zikn dan heel wat vlaggen.

Uk is nog maar net 2 dus de hoeveelheid valt nog mee.wij hangen alles op de deur in de kamer.

Had ergens eens gezien dat ze een kunstwerk hadden gemaakt van alle geschilderde vellen. Te onhandig om te bewaren en stijf van de verf.
    Ze knipte alles in vierkantjes en sorteerde op kleur en plakte op een canvas doek.was echt mooi.
    Zal straks zoeken of ik het kan vinden

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zo'n doos troep kreeg ik ook mee haha het is ons huis niet eens in gekomen, ging rechtstreeks naar het oud papier. Ik ga toch niet nog eens jaren al mn tekeningen enzo bewaren. En zo probeer ik er ook over te denken voor mijn kinderen. Is het iets waar ze later waarde aan hechten? Of gaat het gelijk bij het vuil als ze het huis uit gaan?

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik bewaar de bijzondere dingen (eerste..etc) en de mooie dingen (een aantal ingelijst), en daar wil ik foto's van nemen en in een fotoboek verwerken.
    Als ze 18 is zal ze dat misschien ook niet zo boeiend vinden, maar tegen de tijd dat ze zelf kinderen krijgt is het vast erg leuk.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij bewaren wel wat, maar niet veel. Van de mooie dingen die ik weggooi maak ik een foto.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Het meeste gooi ik gewoon weg. Denk 90 procent van de dingen. De echt mooie/leuke dingen bewaar ik in een list.

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik bewaar het een poosje, maar het meeste gaat daarna weg. Een aantal mooie knutselwerkjes bewaar in een mapje.

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.900
    5.155
    113
    Ik bewaar de mooie dingen. Die hang ik even op en gaan daarna in een map. Maar het meeste gooi ik weg.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.223
    113
    Home
    moederdagcadeautjes
    eerste knutselwerkje
    hand en voet afdruk
    bewaar in een map

veel tekeningen gooi ik weg