Onzekerheid en witvloed

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amigo1985, Jan 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Ik wil even mijn verhaal kwijt.. Morgen de eerste echo! Yeah.. We hebben er ontzettend naar uitgekeken.. Maar nu begint bij mij de onzekerheid op te spelen.. Ik klets met een paar september mama´s in verschillende topic´s en lees steeds meer dat het bij verschillende meiden na de eerste echo niet goed is.. Ik ben nu zelf bang aan het worden dat het hartje van ons kindje misschien ook niet meer klopt.. Niemand kan hier een antwoord op geven, dat weet ik, maar misschien herkennen sommige meiden zich hierin.. Ben normaal niet zo snel onzeker, denk wel dat zp daaraan bijdraagt.. Al die verhalen, al dat verdriet, bah krijg er gewoon kippenvel van..

Verder heb ik sinds afgelopen week weer ontzettend veel afscheiding, dit is weer dat papperige melkachtige witverlies.. Is dit normaal? Ik heb dit na mijn NOD een paar dagen gehad, toen een tijd niks en nu leg ik zelfs een verbandje in mijn broek omdat het zoveel is..

Onzeker, onzeker, onzeker, wie heeft dit ook??

2. Stillewens

Stillewens Actief lid

May 28, 2008
    375
    0
    0
    Je onzekerheid is normaal hoor.
    De hormonen doen lekker hun werk.
    En er gebeurt ook nogal wat in je lijf.
    Onthoud dat er naast de helaas slechte verhalen in de 1e periode, zoveel meer goede verhalen bestaan. Alleen mensen die goede dingen meemaken hebben over het algemeen minder behoeft om dit op internet in een forum kwijt te willen. Dus je zult in verhouding helaas wat vaker slecht nieuws lezen. Maar onthoud dus echt, het merendeel is echt goed nieuws.
    Probeer een beetje met vertrouwen naar morgen, je echo, uit te kijken. En geniet er lekker van.

3. Seth

Seth Niet meer actief

hi....

hier van beiden hetzelfde.....:(...

De verhalen laten me ook niet los nu....... maarja aan de andere kant probeer ik nuchter te blijven.... maarja tis zo moeilijk he...;)

Witte vloed is normaal hoor...
    voel het hier ook regelmatig lopen... en dat is dan niet van het klussen...:D

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Dankje wel voor de reacties.. Aan de ene kant denk ik: mijn god, niet aanstellen, komt wel allemaal goed, maar dan toch bekruipt me er een vervelend gevoel.. Maar goed, ik heb vandaag aardig vol gepland zodat ik er hopelijk niet te veel om ga malen, das natuurlijk ook niet goed voor de kleine denk ik dan zo..

Fijn om te lezen dat meerdere meiden dit hebben!!

5. dieke660

dieke660 Lid

Nov 30, 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hallo,

Die onzekerheid is helemaal normaal hoor! hebben alle zwangere vrouwen denk ik.

Ik dacht altijd: eens ik zwanger ben, ja dan is het zo en komt alles wel goed. Nu ik zwanger ben, maak ik me zorgen om vanalles en nog wat!

Ik was ongelooflijk zenuwachtig voor de eerste echo en zelfs toen de gyn het hartje liet horen en zei dat het er erg goed uitzag, drong het nog niet tot me door. Bij 12 weken had ik een supergoede echo en nog was ik ongelooflijk zenuwachtig voor de controle van vorige week. Maar alles was weer perfect in orde!

De meeste zwangerschappen verlopen prima, de kans dat het misgaat is veel kleiner dan de kans dat het goed gaat! Denk daar maar aan en als je je goed voelt, dan zal het zeker goed zijn!

Goh en die afscheiding, daar heb ik superveel last van en is helemaal normaal volgens gyn. de ene keer is het net water, dan weer gelig en dan zoals bij jou papperig wit :) Hoort er echt bij hoor!

Veel succes morgen!!

6. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    1,342
    1
    36
    bij mij juist hetzelfde, donderdag eerste echo en ook slecht nieuws verhalen in september topic gelezen was er harstikke niet goed van !!!!!

7. Seth

Seth Niet meer actief

nou moet ik ook wel zeggen dat het echt wel ERG extreem was hoor....
    4echo's? en 3 fout ofzo...???

8. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    1,342
    1
    36

ja toch niet normaal, ik vraag me af of je aan bepaalde dingen kan merken of er leven in je is of niet... da zal wel ni zeker, ik heb het water natuurlijk ook niet uitgevonden ;)

nu nog 2 nachten en zelfs dat is te lang voor me om te wachten, ik wil het weten en wel nu meteen !! :D

9. Seth

Seth Niet meer actief

ok.... nu gaan jullie me echt voor gek verklaren.....

MAAR ik zat gisteren ff te twijfelen om zon angelsound te kopen....
    dacht.. aangezien mn baarmoeder al zo ver boven het schaambot uitligt... bla, bla, bla.....;)
    maar dacht toen... als ik dan niets hoor.. dan werkt het niet echt geruststellend....;)

En aan de andere kant...
    que sera, sera........ soms moeten dingen zo zijn, en kun je het toch niet voorkomen....;)

kortom: mijn bolletje maalt nog wel ff op volle toeren....;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja natuurlijk is het onzeker, maar veel kun je er ook niet aan doen.. je hebt het niet in eigen hand.

En vanaf het moment dat je mama bent (buikmama of al mama van een kindje) zul je onzekerheden houden. In de buik of alles wel goed gaat en of het gezond groeit, daarna wanneer hij/zij een baby is, gaat opgroeien, de wereld gaat ontdekken etc..

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

Pfff meis,

hier ook die onzekerheid. Ik heb straks om 18.00 uur de eerste echo. De vorige keer is er niet eens van de eerste echo wat terecht gekomen omdat het met 6w/2d al mis was gegaan.

En nu ben ik ook zooooo zenuwachtig voor vanavond! Ben elke keer bang dat ze me geen goed nieuws gaan vertellen, ik probeer dit uit mijn hoofd te praten, maar het is wel moeilijk.

Ik moet nog 5 uurtjes wachten.....KILLING!!

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!

haha dacht je daar zo laat pas aan :D
    ik dacht er gister nog aan :) en ben pas 5weekjes!!!
    maar tis al 2x misgegaan dan ga je meerrrrrrr twijfelen;)

13. Seth

Seth Niet meer actief

Dito.....
    hier dus 2xvmk..... (wel minder heftig als bij jou...!!)

Stom.... bij mijn oudste kreeg ik mn eerste echo met 14 weken en was ik helemaal niet onzeker.... maar die (v)mk blijven zo in je bolletje hangen...;)

14. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik herken je verhaal helemaal. Het leek net alsof ik het had geschreven,zou zomaar kunnen. Ook ik las bij de september mama's veel verhalen dat het fout is gegaan en dat maakt je nog onzekerder. Wordt / Ben zelf ook een september mama en ook echt zeer onzeker. Ben nu 5 weken en een paar dagen zwanger, dus nog heel pril. Ben eerlijk om te zeggen dat ik er nog niet echt van kan genieten,maar dat de onzekerheid nog de grootste rol speelt. zo bang dat t fout gaat. We hebben t daarom ook nog aan niemand verteld. Ik zou graag eerder dan 12 weken een echo willen, maar hier doen ze dat dus alleen in uitzonderingsgevallen. de gedachte dat ik nog 6,5 week moet wachten is slopend. IK moet volgende week op intake komen bij der verloskundige en ga dan toch echt aankaarten dat ik graag eerder een echo wil, puur voor de onzekerheid ( al zal die er daarna nog zijn).
    En toch moeten we het positief inzien allemaal. Het gaat nm ook heel vaak WEL goed, al zie ik dat zelf nu ook niet.
    Ik heb me aangepraat om niet te veel miskraam verhalen te lezen, want dat maakt mij alleen banger.
    We moeten er gewoon vanuit dat het goed gaat en genieten. In september worden wij mama!!!!!!

groetjes Sannie

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Toen ik net zwanger was, was onze groep aanstaande feb mama's ook een stuk groter dan dat hij nu is. Aan de ene kant is het heel fijn om met meiden te schrijven die ongeveer even lang zwanger zijn, aan de andere kan het ook wel het effect hebben dat het je angst versterkt.

In de eerste 10 weken is de kans op een miskraam 10-15%. Dat is best veel, maar als je het vergelijkt met de kans dat het goed zit (85-90%)...

En als je langer zwanger bent, dan blijf je onzekerheden houden, daar moet je echt mee leren omgaan. Ik loop bijna tegen het einde en ben nogsteeds bang dat er alsnog iets misgaat. Als het geboren is, zal ik ook weer bang zijn. Het nieuwe leventje komt niet met een garantiebewijs - maar je kunt echt leren om met die zorgen om te gaan.

16. MvdW

MvdW Niet meer actief

Mooi gesproken! :)

17. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, en wat ik nog zeggen wilde... :)

Over afscheiding enzo. Ik verloor in het begin (en nu weer) ook veel, en dat voelde ik soms gewoon lopen... hoe vaak ben ik niet naar de wc gerend om te 'broekloeren' of het geen bloed was! Echt erg, ben zelfs tegen mijn principes in naar die ranzige wc in de trein geweest omdat ik bang was dat het bloed was. :$

Witverlies en meer afscheiding is volkomen normaal in de zwangerschap, dat kan je rustig de hele zwangerschap houden. Ik had het vooral in het begin en na 28 weken weer ;)

18. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hoi meiden!

Die onzekerheid is heel normaal en iedere zwangere heeft er in meer of mindere mate last van. Heb ik ook gehad en zo nu en dan nog steeds. Bij mij werd het ook nog eens versterkt door 2 eerdere miskramen, maar nu gaat alles goed!!
    Wat mij erg geholpen heeft de eerste weken is dat ik (medisch) 2 echo's heb gehad, zowel 8e als 9e week, de wachttijd was dus niet zo lang. Een echo geeft je (zij het kort!) even wat geruststelling. En lees niet teveel 'enge' verhalen over wat er allemaal mis kan gaan, want daarmee fok je jezelf alleen maar op. Ik heb het (en doe dat nu nog steeds) een beetje vermeden als het enigzins kon. En houd jezelf voor dat je er alles aan doet wat binnen je macht ligt om het kindje gezond te laten groeien en dat je er voor de rest geen invloed op hebt.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap!!

19. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Meiden super bedankt voor de reacties.. Het is fijn om te lezen dat dit dus herkenbaar is bij meerdere.. Ik moet gewoon een beetje afschakelen en positief gaan denken.. Heb me eigen net lekker vewend, ben bij de kapper geweest en ga dadelijk uitgebreid een bad nemen.. En vanavond lekker koken, en dan kruip ik op tijd mijn nestje in om morgenvroeg om 9 uur fris en fruitig na de vk te kunnen gaan..

Mooi gezegd evenstar!

Thanks meiden!!

20. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Over een uurtje de eerste echo.. Whoeeeeee, ben benieuwd, heb de helft van de nacht mijn ogen niet dicht gedaan..

Nog even...

Share This Page