symptomen, wie kan mij enigzins kalmeren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Al vanaf week 5 heb ik gigantisch last van mijn borsten en zijn ze "gezwollen".
    Ook ochtendmisselijkheid elke dag weer. Ook 's avonds vlagen van kokhalsen.
    Ik lust ineens geen koffie meer ( fanatiek koffie drinker ) en smacht naar zuurkool ( lustte ik nooit ).

Nu zit ik op 7 + 3 en zijn sinds 3 dagen de symptomen een stuk minder.
    Mijn borsten zijn nog wel wat gevoelig maar lang niet meer zo erg.
    Ze zijn ook zachter en dus minder gespannen.
    Ik ben af en toe nog wel wat misselijk maar ook lang niet meer zo erg als hiervoor.
    Koffie kan ik ineens wel weer drinken, met mate.

Nu maak ik me dus zorgen: vrijdag hebben we weer een echo en ik ben doodsbang dat er geen leven meer zit.
    Ik lees namelijk overal over missed abortions en dat de symptomen dan minder worden/weg gaan.

Vanmorgen liep ik wel weer kokhalzen door het huis en bij het opstaan had ik wel een tijdje pijnlijke borsten, maar nu is het weer goed.

Ik wordt er gek van, de hele dag loop ik in mijn borsten te knijpen...zucht..

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Bij mij neemt het ook af en aan, ben inmiddels 3 maanden en heb morgen mijn 2de echo!
    de ene dag voel ik me pamela anderson wat borsten betreft en de andere dag doen ze totaal geen pijn.
    heb gister pas voor het eerst echt overgegeven en was hiervoor niet echt kotsmisselijk.
    de ene dag is het bij mij ook erger dan de andere dag..
    wat mij betreft zou ik me niet teveel zorgen maken, ik weet dat het moeilijk is maar focus je op de echo.. het is zoiets moois!

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    dank je voor je reactie Joanne,

het is fijn te lezen dat het bij meerdere dames wisselt.

Ik ben een echte doemdenker, al probeer ik het wat los te laten.

Nog even afwachten tot vrijdag, ik ga echt huilen als alles in orde is.

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Oh die vreselijke symptomen! Ze komen en gaan en er is geen pijl op te trekken. Ik kan je alleen mijn positieve ervaring delen:
    In week 5 gevoeliger en grotere borsten.
    In week 6 he-le-maal niks, zelfs fikse bloeding gehad. (toen wel één van een tweeling verloren, dus dacht helemaal aan een miskraam. Verrassing! Er zat nog een levend vruchtje met een kloppend hartje!).
    In week 7 begon de misselijkheid weer, maar alleen gevoelige borsten in de avond en soms heel vroeg in de ochtend.
    In week 8 alleen misselijk 's avonds. Borsten leken zelfs weer slapper, helemaal niet gevoelig meer. Koffie ging er inderdaad weer beter in.
    Na 9 weken helemaal niks meer aan klachten tot week 12.
    En het gaat prima hier! 5 prachtige echo's gehad ter bevestiging.

Eerder een MA gehad, waarbij de symptomen écht helemaal verdwenen waren een week voor de slechte echo. En na die echo kwamen ze "vrolijk" weer terug.

Oftewel: Het wel of niet voelen van symptomen kan je gewoon geen zekerheid bieden. Ik duim voor je voor een goeie echo vrijdag!

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    ik weet hoe je je voelt, ik heb vaak last van menstruatieachtige pijn in mijn baarmoeder
    Verloskundige zegt dat het een goed teken is omdat het groeit.
    Maar ook ik ben een doomdenker dus zit heel vaak in de stress of alles nog wel goed is.
    Ik ben ook echt superblij dat ik de 3 maanden nu voorbij ben en wat vaker controle/echo's krijg. De eerste weken wachten zijn zo onzeker en duren zo lang!
    Maar zelfs nu nog stress ik of morgen alles nog wel goed is, ik weet dus precies hoe je je voelt, maar probeer afleiding te zoeken!

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Oh heel herkenbaar hier ook.
    2 dagen voor nod gigantisch zere borsten. Dit is gebleven tot vorige week, toen werd dat ingeruild voor misselijkheid --> de hele dag door, net niet kotsend.:)
    En nu? Nu niks. Sinds maandag "vlaagjes" misselijkheid wat steeds minder word. Ben opgestaan zonder misselijkheid? Huh?

Wel nog steeds erg moe. Maarja, ik werk momenteel ook bijna 40uur per week ipv 28 dus dat kan het ook zijn. En mijn dient begint al om 06.00 uur en eindigt om 16.00 uur.

Mijn eerste echo is pas de 17e, dat duurt nog zo lang...
    Hier dus ook erg onzeker, en maar duimen dat het goed zit!

7. sas77

sas77 Actief lid

18 sep 2014
    183
    0
    0
    hier ook wisselende klachten, de ene dag wel misselijk, de andere dag niet. De ene dag zeer pijnlijke borsten, de andere dag valt het wel mee. Ben nu ruim 10 weken, ook ik maakte mij zorgen. Maar met onze uk is niets aan de hand. Verloskundige stelde mij gerust en gaf aan dat het heel normaal is dat de symptomen wisselen. Succes vrijdag!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Afnemende symptomen zegt (helaas) niets over het leven in je buik. Ik zeg helaas omdat het je nu onzeker maakt. Je lichaam went gewoon aan de hormonen, past zich daarop aan. Maak je dus niet druk of er nog wel leven is.
    Wacht de echo af, ook al begrijp ik heel goed dat je je zorgen maakt.

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    bedankt voor al jullie lieve reacties.

Dan voel ik me niet zo alleen in mijn onzekerheid.

10. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik ben ook altijd super onzeker als ik niks merk, maar na het lezen van meerder topics hierover ben ik wel gerustgesteld. Er is echt geen pijl op te trekken! Heb zelf alleen last van gevoelige borsten, maar de ene dag sta ik met harde, pijnlijke borsten op en de volgende dag zijn ze zacht en is er niks aan de hand (om vervolgens vaak 's avonds wel weer gevoelig te zijn, maar ook niet altijd).

En mocht er toch iets mis zijn (klop het heeeeel hard af!!!), dan kan je daar qua symptomen ook niks uit afleiden. Mijn advies: geniet lekker van de dagen dat je niks merkt haha :D.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    T zegt echt helemaal nike

Beide zwangerschappen had ik echt zo dagen niks en dan opeens weer alles!

12. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Nou, vandaag wederom minder gespannen borsten.
    Ze zijn wat gevoel overdag ( als ze in een bh gepropt zijn ) en 's avonds is het helemaal weg. Met liggen 's nachts af en toe wat gevoelig.

Misselijkheid had ik gisterochtend nog wel maar vandaag niks.

Morgen heb ik de echo..duimen jullie mee?

Ik hoop zo dat alles in orde is. En ik heb me voorgenomen dat als alles in orde is, ik minder ga lezen over MA e.d.

liefs Dani

13. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Dat soort dingen moet je ook niet lezen! Dat geeft veel stress had ik zelf ook kijk positief naar de dingen en probeer te genieten ! Succes bij je echo

14. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Symptomen komen en gaan hoor meid, maak je geen zorgen. Alleen de echo kan uitsluitsel geven..

15. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Pff ik vind het zo moeilijk om me niet druk te maken.

Als ik nou vanaf het begin geen symptomen had gehad dan was het anders. Maar ik heb nou eenmaal symptomen gehad en dat ze nu ineens weg zijn voelt dan gek.

Ook heb ik nog steeds een zeurderig menstruatie gevoel, maar dat is al weken zo.

16. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Dani, zou me echt geen zorgen maken hoor! Symptomen komen en gaan nu eenmaal. Er zijn ook genoeg vrouwen die met een MA nog alle mogelijke klachten hebben die je maar kunt bedenken. En zo zijn er ook een heleboel vrouwen die NIKS merken en een super gezond kindje ter wereld brengen :D. Kortom, die symptomen zeggen niks. Je lichaam gaat zich namelijk ook aanpassen aan al die hormonen waardoor je soms nou eenmaal wat minder voelt (gelukkig maar).

Morgen heb je gelukkig weer zekerheid! Succes!

17. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    dank je Lana!

Op naar morgen, dan weten we het maar gewoon :)

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Hier zijn de symptomen ook nog steeds weg.
    Maakt mij ook wel onzeker hoor. Ik moet nog eat langer wachten op de echo.. 17dec. Laat je even weten hoe de echo morgen was?

19. NStorm

NStorm Nieuw lid

5 dec 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 NStorm, 5 dec 2014
    Laatst bewerkt: 5 dec 2014
    hoi ik ben een meisje van 23, en ik ben nieuw hier. Ik heb een dochtertje van 2,5. ik maak me een beetje zorgen om mijn lichaam momenteel. Ik weet hoe mijn vorige zwangerschap was en wat voor symptomen en gevoel het mij gaf. Ik heb nu presies het zelfde gevoel. Ik ben nu al 5 weken over tijd. Ik heb nu al 1 stopweek overgeslagen en zit nu in de 2e en ben nog steeds niet ongesteld na 5 dagen vanaf begin dag. Maar heb al 2 testen van de action gedaan en eentje bij de huisarts en een bloedtest maar allemaal negatief. Ik heb 31 december afspraak bij de gynaecoloog om te kijken wat er aan de hand is. Ik heb de symptomen: pijn in mn onderbuik, pijn in mn onderrug, erg moe, branderige ogen, veel maagzuur, iets vaker naar de wc, verschillend eetpatroon van meer naar minder en andersom, gevoelige borsten en ook voller, vreemde dromen. Het is wel heel afwisselend allemaal. Maar ik maak bij mn dochtertje teste ik pas bij de 8 weken positief en daarvoor ook alsmaar negatief. Dus zou ik me zorgen moeten maken. Mijn verhaal is trouwens iets anders dan de meeste hier. Ik slik de pil gewoon regelmatig en stop gewoon netjes elke stopweek. Dus vandaar dat ik het erg vreemd vind dat ik nu al 2 stopweken niet ongesteld ben geworden. En voel me nu erg onzeker door alles bij elkaar. Zal.ik nu wel.of niet zwanger zijn

20. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dames,

Nou ik heb een kloppend hartje gezien...ben nu 8 weken en 1 dag :)

pfff opgelucht..

Volgens de gyn is het normaal dat symtomen afnemen of weggaan en daarna weer toenemen of niet.
    En buikpijn blijft ook normaal.

Liefs

Deel Deze Pagina