stress!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosje03, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Ik vraag mij af of ik echt overdrijf of dat het wel goed komt...

Wij krijgen van mijn schoonouders een complete wandelwagen nieuw. Ik weet ook al welke wij willen ivm met onze lengte ben ik al even op onderzoek uit gegaan, en onze voorkeur gaat uit naar een maxi cosi muray. De man van de baby dump heeft ons gezegd dat je het beste rond de 20e week van je zwangerschap een wandelwagen kan bestellen ivm de levertijd.

Mijn schoonouders wouden dus met ons rond week 25 er een gaan uitzoeken, ben morgen 29 weken zwanger en er is nog niks gepland. Dus ik heb gevraagd wanneer ze wouden gaan kijken voor een wandelwagen en nu geven ze aan dat ze dat pas ergens in januari willen gaan doen en wel op een zondag omdat ze een eigen winkel hebben en die alleen zondag gesloten is.

Nou ben ik dus eind februari uitgerekend en ben ik dus bang dat ik niet optijd mijn wandelwagen heb en dus geen autostoeltje....

Ik heb aangegeven dat ik dit echt te laat vind, maar als antwoord krijg ik dus alleen maar komt goed, we regelen dat jij voor week 39 de wandelwagen hebt.

Is het heel raar dat ik hier van in de stress raak??? Hoor ook graag wanneer jullie je wandelwagen hebben besteld/gekocht

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Als je de maxi cosi mura bedoeld is die bij baby-dump binnen 2 dagen leverbaar

3. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Die bedoel ik ja, maar de verkoper hier in Veenendaal zei dat er minimaal 6 weken levertijd op zat.

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ja tuurlijk zeggen ze dat... Ze willen het liefst dat je in hun winkel koopt ipv online, naast de commissie ben je eerder geneigd om meer te kopen in de winkel dan online dus meer omzet. Zeiden ze ook tegen ons en alles kon via de site gewoon gelijk geleverd worden... Zelfs alle meubeltjes

5. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik kan mij de stress wel voorstellen idd..
    Ik ben net zo.. zelfs mijn vriend zegt weleens dat ik veel te snel ga met alles..
    baby inkopen doen etc.. maar ik speel gewoon op safe en ik word er rustiger van.. dus als ik mijzelf zo niet stress.. doe ik het hoe ik het doe..
    Wel jammer van schoonouders.. heb je al eens aangekaart hoe je je voelt? (ben benieuwd als dit zo is, hoe ze erop hebben gereageerd..)

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik vind het niet raar, ik moest voorgaande keer 4 maanden wachten op mijn wagen. Als zwangere wil je graag zekerheid en op tijd alles klaar hebben. (ik ben overigens een keer met 36 weken bevallen, dus vind 39 weken wel erg laat).

Misschien zou je naar de winkel kunnen bellen om te vragen naar de precieze levertijd van die wagen? Ook zou je nog eens met je schoonouders kunnen praten, waarbij je aangeeft dat je het heel erg waardeert dat ze de wagen cadeau doen, maar dat je toch zorgen hebt dat het er niet op tijd is, en dat hun manier om je gerust te stellen jou toch echt niet voldoende op je gemak stelt.

Als het allemaal niet helpt, misschien kun je dan bij iemand tijdelijk een autostoeltje vragen/lenen, zodat je in elk geval zeker bent dat je rondom de bevalling je kindje naar huis kunt vervoeren zodat je niet afhankelijk bent van anderen.

7. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Ze kennen me inmiddels bijna 5 jaar en weten dat ik er een hekel aan heb om alles op het laatste moment te doen. Ze zijn zelf ook van het optijd regelen want die leggen in september al vast wat we met de kerst gaan doen...

Ik heb dus ook aangegeven dat ik alles in huis heb behalve de wandelwagen, ik werd bijna voor gek verklaard want dit was al met 22, mijn reactie daarop was dan ook dat ik gewoon alles graag goed en optijd geregeld heb. Hier trekken zij zich dan ook niks van aan... En ook dat is erg frustrerend!

8. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Het extra lullige eraan is dat je er op hebt gerekend..
    Als je dit had geweten had je waarschijnlijk zelf wel een wagen geregeld.
    Puur voor je eigen gemoedstoestand..

bah.. ik kan er ook niet tegen hoor.. jammer..

9. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Het probleem is dus dat ik niet zeker weet of ze naar de babydump willen of dat ze ergens anders een wandelwagen willen kopen, ze hebben het namelijk ook al eens over gehad om naar Nijmegen tegaan.

Ik heb al bedacht dat ik anders gewoon via marktplaats bij week 35 alleen het autostoeltje koop zo weet ik zeker dat ik in ieder geval mijn kindje veilig van het ziekenhuis naar huis kan vervoeren..

10. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Tja, als je van iemand afhankelijk bent heeft die gene de touwtjes in handen, enige manier om dat te doorbreken is gewoon zelf de wagen kopen ;)

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Kan je niet met ze regelen dat je de wagen al besteld en het op die dag komt ophalen in de winkel?

12. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    ja goed plan, gewoon aangeven dat je de wagen vast wilt bestellen..
    uitleggen dat er dus zo'n lange wachttijd op staat..dat je alles vast ready wilt hebben..

kom op zeg je bent wel zwanger hoor.. nesteldrang is heel normaal..
    die vrouw heeft toch zelf ook kids gekregen..ze weet hoe het is zou je denken..

13. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Precies :) wij kopen de wagen ook gewoon zelf en krijgen (een deel van) de kosten terug van onze (schoon)ouders. Zij vinden het niet erg dat wij 'm uitzoeken (tot een bepaald budget haha) want uiteindelijk moeten wij er het meeste mee gaan lopen natuurlijk :). Ik hoop dat je er met ze uit kan komen. Wellicht als je aangeeft dat je er echt mee zit, dat je samen naar een oplossing kan kijken?

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Je kunt je ook afvragen wat de reden van deze mensen is je zo lang te laten wachten, terwijl ze weten dat je je zorgen maakt?

Maken ze zich echt totaal geen zorgen en zien ze gewoon niet dat dit voor jou stress geeft?
    Of zit er misschien meer achter en willen ze misschien een statement maken door je zo lang te laten wachten om je te laten zien dat je niks hebt te zeggen over hun beslissing? (machtsvertoon) Ook omdat zij bepalen welke winkel, waar en wanneer?

In het laatste geval zou ik de spullen gewoon zelf kopen, anders loop je het risico dat je dit bij alles wat ze voor je doen of voor je willen kopen vaker mee gaat maken. Ik zou zelf in dat geval de touwtjes in eigen hand niet willen 'verkopen'. ;)

Misschien bedoelen jouw schoonouders er niks kwaads mee hoor.
    In het andere geval zullen ze de eerste niet zijn die bij een gift soort van gebruik maken van de afhankelijkheid van een ander.

Misschien helpt het om je man met hen te laten praten?

15. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28

Welke winkel in nijmegen willen ze heengaan dan?? Ik woon in nijmegen en hier zit niks als alleen de prenatal in het centrum maar best een kleine winkel en kwa prijs niet echt vergelijkbaar met babydump..
    Ben benieuwd of ik een winkel over het hoofd zie😁
    Ik snap je stress! Als je hem besteld moet die dan al worden betaald?? of alleen een aanbetaling? Anders zou ik hem gewoon bestellen en de aanbetaling zelf betalen..

16. Roosje03

Roosje03 Lid

20 jul 2014
    12
    0
    0
    Ik heb geen idee naar welke winkel in Nijmegen ze willen.

Ik weet wel dat ik niet langer mee ga wachten en zelf maar wat ga regelen.

17. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ben zelf ook zo, alles gewoon geregeld hebben, dan heb ik rust!
    Dus hier was alles ook al bij tijds af.

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wachten tot week 39??? En wat als je met 7,5 maand al bevalt?!
    Ik zou zeggen niet zo lang te willen wachten en dan de wagen anders zelf gaat kopen.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou er ook niet tegen kunnen maar ja, als je graag die kinderwagen van hun wilt krijgen dan hebben zij de touwtjes in handen ;)

Ik zorg dat ik eind Januari de kinderwagen in huis heb en ben 23 Maart uitgerekend, gewoon omdat ik zeker niet te laat wil zijn daarmee :D

Deel Deze Pagina