Achternaam direct achter de voornaam op geboortekaartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mave, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de proefdruk binnen van het geboortekaartje. We hebben doorgegeven dat we de achternaam direct achter de eerste en tweede naam op het kaartje willen. Dit omdat we niet getrouwd zijn en het me handig lijkt als men meteen weet hoe de baby heet met haar achternaam. Maar nu we de proefdruk hebben, vind ik het er ineens raar uitzien, alsof de achternaam een soort 3e naam is. Als ik google, zie ik verschillende opties, sommigen laten hem gewoon weg, maar anderen zetten hem er ook achter. Hebben jullie nog tips hoe we het anders kunnen doen: wel de achternaam duidelijk maken maar niet achter de voornaam? Of kan dat wel? Ik kan het even niet meer objectief zien...;)

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Piet Kees
    de Vries

Zou ik doen.

3. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Ik zou de achternaam zelf in ieder geval niet op de voorkant van het geboortekaartje doen. Vooral niet als je het zelf al niet zo mooi vind staan. De meeste mensen gaan er bij niet getrouwde stellen toch wel vanuit dat de achternaam van de man de achternaam van het kind wordt... Lijkt mij hoor, maar ben benieuwd wat anderen nog voorstellen :)

4. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Voorkant alleen voornaam en dan kun je aan de binnenkant evt. Volledige naam doen boven gewicht en datum? (Dat zou mijn voorstel zijn wanneer ik kaartjes ontwerp )

5. rijkdom

rijkdom Lid

14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de achternaam dan bij de adresgegevens gebruiken, verder niet.

Als in;

Piet, Marie, Baby de Vries
    Dorpsstraat 10
    etc

6. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Mijn vriend en ik zijn nog niet getrouwd als de kindjes er zijn maar op het geboortekaartje komt alleen zijn achternaam. Ook achter die van mij :) we zijn tenslotte een gezin.

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij gaan gewoon de voornaam op het kaartje zetten
    Enkel bij onze namen zelf, staan onze achternamen er wel bij

8. MissVelvet

16 jul 2014
    21
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben de gehele naam (2 voornamen + achternaam) op de voorkant van het kaartje staan.
    Binnenin staat dan alleen z'n roepnaam.

9. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn wel getrouwd maar ik heb mijn eigen achternaam gehouden dus wij vermelden ook de achternaam.

Wij doen het zo
    Voorkant: roepnaam

Binnenin:
    Roepnaam doopnaam
    Achternaam (zo ziet het het er wat raar uit, op de kaart is alles gecentreerd)

En dan de roepnaam en doopnaam in een grotere lettergrootte dan de achternaam (en de rest vd tekst nog iets kleiner) zodat de voornamen er wat meer uitspringen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook voorop de roepnaam. In het kaartje zelf de gehele naam incluus achternaam achter elkaar. Iedereen herkent die achternaam wel als achternaam, dus dan maak je de verwarring niet zo..

11. Babyleaf

Babyleaf Lid

4 okt 2013
    44
    0
    6
    NULL
    Hoi,

Wij hebben op de voorkant haar voornaam en aan de binnenkant in het groot haar voor en tweede naam en daar onder in kleiner lettertype haar achternaam

Dus bijvoorbeeld: Jan Marietje
    van Leeuwen

Misschien vinden jullie het wat. Op het kaartje met haar namen vind ik het heel mooi staan.

12. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Misschien had ik er even bij moeten zetten...ons kaartje heeft een 'gat' in de voorkant, waar de naam vanuit de binnenkant doorheen komt. Er staat dus maar 1 keer de naam op het hele kaartje. Anders was de oplossing van voor- en achterkant een goede geweest.

13. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij zijn wel getrouwd.
    Op voorkant zal de naam staan.
    En binnen in nogmaals, was niet de bedoeling, maar anders is het maar leeg ;) we houden het redelijk kort en bondig.
    Maar daar onder zal wel staan: trotse ouders
    Voornaam achternaam ML en voornaam achternaam van mij.

wij zetten zelfs geen adres of gsm nummer, 1 omdat we werken met babyborrel, en die uitnodiging is op kaartje apart, waar dan wel gsmnrs opstaan, en 2. ben van mening, als je het kaartje in uw handen krijgt, en je hebt ons adres of onze gsm nummer niet, dan hoef je ook niet langs te komen :D (is meer voor bepaalde collega's op werk enzo)

14. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar kom je ook wel wat laat mee af, met uw 'gat' haha lol:D
    ja dat maakt het dan meteen moeilijker...

15. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wij hebben hem eronder in een iets minder opvallende kleur. Vorige x bijv:

Pieter
    Jansen

straks

Marietje
    Jansen

16. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Wij hebben op de voorkant uberhaupt de naam niet staan. Aan de binnenkant in een groot lettertype de voornaam, met daaronder in een iets kleiner lettertype de 2e naam, 3e naam en achternaam.

Dus:

Piet
    Kees Jan Visser

En dan daaronder "dochter/zoon van trotse ouders Jan Visser en Marie Jansen"

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Kan je de achternaam niet op de binnenkant zetten buiten het voor gat. Zodat je hem niet ziet als het kaartje dicht is maar alleen als je het kaartje open doet.

Lieve Baby

Jansen

dan dus het gat om de voornamen heen en dan valt de achternaam er buiten.

18. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh da's ook wel een idee! Ik ga eens voorleggen aan de drukker!

19. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Bij ons staat dat er nergens duidelijk op. En wij zijn zelfs niet getrouwd. Maar uiteindelijk doet de achternaam er toch niet toe op het kaartje? Heb het zelfs niet overwogen om die bij de naam te zetten :)

20. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    het ligt er natuurlijk ook aan wat voor kaartje jullie hebben uitgekozen. wij hebben een 3 luik zeg maar.

wij hebben voor op het kaartje "Cate" staan. dit is haar roep naam.
    dan hebben we op het 2e stuk een gedichtje , en dat bezoek welkom is maar ff bellen enz enz
    en 3e deel:
    boven aan (midden gecentreerd) dik gedrukt en grotere letters Cataleya Adriane V......(achternaam) en dan stukje eronder met normale grootte is geboren op...

en helemaal onderop staat VL en ik V.... - V..... en ons adres en telefoonnummer.

als je wil, kan ik je wel een foto sturen in pb.

gr en veel succes met de keus!!! en hoe je het ook doet...zoals jullie willen/wensen is het altijd goed. NIET wat ANDEREN vinden! ;)

Deel Deze Pagina