Ik heb de proefdruk binnen van het geboortekaartje. We hebben doorgegeven dat we de achternaam direct achter de eerste en tweede naam op het kaartje willen. Dit omdat we niet getrouwd zijn en het me handig lijkt als men meteen weet hoe de baby heet met haar achternaam. Maar nu we de proefdruk hebben, vind ik het er ineens raar uitzien, alsof de achternaam een soort 3e naam is. Als ik google, zie ik verschillende opties, sommigen laten hem gewoon weg, maar anderen zetten hem er ook achter. Hebben jullie nog tips hoe we het anders kunnen doen: wel de achternaam duidelijk maken maar niet achter de voornaam? Of kan dat wel? Ik kan het even niet meer objectief zien... Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zou de achternaam zelf in ieder geval niet op de voorkant van het geboortekaartje doen. Vooral niet als je het zelf al niet zo mooi vind staan. De meeste mensen gaan er bij niet getrouwde stellen toch wel vanuit dat de achternaam van de man de achternaam van het kind wordt... Lijkt mij hoor, maar ben benieuwd wat anderen nog voorstellen
Voorkant alleen voornaam en dan kun je aan de binnenkant evt. Volledige naam doen boven gewicht en datum? (Dat zou mijn voorstel zijn wanneer ik kaartjes ontwerp )
Ik zou de achternaam dan bij de adresgegevens gebruiken, verder niet. Als in; Piet, Marie, Baby de Vries Dorpsstraat 10 etc
Mijn vriend en ik zijn nog niet getrouwd als de kindjes er zijn maar op het geboortekaartje komt alleen zijn achternaam. Ook achter die van mij we zijn tenslotte een gezin.
Wij gaan gewoon de voornaam op het kaartje zetten Enkel bij onze namen zelf, staan onze achternamen er wel bij
Wij hebben de gehele naam (2 voornamen + achternaam) op de voorkant van het kaartje staan. Binnenin staat dan alleen z'n roepnaam.
Wij zijn wel getrouwd maar ik heb mijn eigen achternaam gehouden dus wij vermelden ook de achternaam. Wij doen het zo Voorkant: roepnaam Binnenin: Roepnaam doopnaam Achternaam (zo ziet het het er wat raar uit, op de kaart is alles gecentreerd) En dan de roepnaam en doopnaam in een grotere lettergrootte dan de achternaam (en de rest vd tekst nog iets kleiner) zodat de voornamen er wat meer uitspringen.
Hier ook voorop de roepnaam. In het kaartje zelf de gehele naam incluus achternaam achter elkaar. Iedereen herkent die achternaam wel als achternaam, dus dan maak je de verwarring niet zo..
Hoi, Wij hebben op de voorkant haar voornaam en aan de binnenkant in het groot haar voor en tweede naam en daar onder in kleiner lettertype haar achternaam Dus bijvoorbeeld: Jan Marietje van Leeuwen Misschien vinden jullie het wat. Op het kaartje met haar namen vind ik het heel mooi staan.
Bedankt voor jullie reacties! Misschien had ik er even bij moeten zetten...ons kaartje heeft een 'gat' in de voorkant, waar de naam vanuit de binnenkant doorheen komt. Er staat dus maar 1 keer de naam op het hele kaartje. Anders was de oplossing van voor- en achterkant een goede geweest.
wij zijn wel getrouwd. Op voorkant zal de naam staan. En binnen in nogmaals, was niet de bedoeling, maar anders is het maar leeg we houden het redelijk kort en bondig. Maar daar onder zal wel staan: trotse ouders Voornaam achternaam ML en voornaam achternaam van mij. wij zetten zelfs geen adres of gsm nummer, 1 omdat we werken met babyborrel, en die uitnodiging is op kaartje apart, waar dan wel gsmnrs opstaan, en 2. ben van mening, als je het kaartje in uw handen krijgt, en je hebt ons adres of onze gsm nummer niet, dan hoef je ook niet langs te komen (is meer voor bepaalde collega's op werk enzo)
Wij hebben hem eronder in een iets minder opvallende kleur. Vorige x bijv: Pieter Jansen straks Marietje Jansen
Wij hebben op de voorkant uberhaupt de naam niet staan. Aan de binnenkant in een groot lettertype de voornaam, met daaronder in een iets kleiner lettertype de 2e naam, 3e naam en achternaam. Dus: Piet Kees Jan Visser En dan daaronder "dochter/zoon van trotse ouders Jan Visser en Marie Jansen"
Kan je de achternaam niet op de binnenkant zetten buiten het voor gat. Zodat je hem niet ziet als het kaartje dicht is maar alleen als je het kaartje open doet. Lieve Baby Jansen dan dus het gat om de voornamen heen en dan valt de achternaam er buiten.
Bij ons staat dat er nergens duidelijk op. En wij zijn zelfs niet getrouwd. Maar uiteindelijk doet de achternaam er toch niet toe op het kaartje? Heb het zelfs niet overwogen om die bij de naam te zetten
het ligt er natuurlijk ook aan wat voor kaartje jullie hebben uitgekozen. wij hebben een 3 luik zeg maar. wij hebben voor op het kaartje "Cate" staan. dit is haar roep naam. dan hebben we op het 2e stuk een gedichtje , en dat bezoek welkom is maar ff bellen enz enz en 3e deel: boven aan (midden gecentreerd) dik gedrukt en grotere letters Cataleya Adriane V......(achternaam) en dan stukje eronder met normale grootte is geboren op... en helemaal onderop staat VL en ik V.... - V..... en ons adres en telefoonnummer. als je wil, kan ik je wel een foto sturen in pb. gr en veel succes met de keus!!! en hoe je het ook doet...zoals jullie willen/wensen is het altijd goed. NIET wat ANDEREN vinden!