hallo meiden ik ben vandaag 7 weken en 1 dag zwanger. ik heb al 3 miskramen gehad (2 keer met 6 weken en de laatste keer met 11 weken). daardoor heb ik volgende week met 8 weken de eerste echo. de laatste 2 weken heb ik nergens trek in en ging het drinken ook niet van harte, niks smaakte en zat ik steeds te kokhalsen. gister heb ik voor het eerst overgegeven. ook ben ik bijna 1,5 kilo afgevallen. vandaag voel ik me een stuk beter en kan ik normaal eten en drinken. nu maak ik me zorgen omdat ik bang ben dat de klachten minder zijn en dat het einde er dus aan zit te komen ik vraag me af of de klachten elke dag aanwezig moeten zijn of dat je ook "goede dagen" er tussen kan hebben en dat ik daar nu maar gebruik van moet maken om aan te sterken. ik heb verder geen bloedverlies of buikpijn (ik voel wel wat maar geen kramp of pijn). bij de verloskundige krijg ik het "fijne" aww-dat-is-heel-vervelend-maar-meer-ga-ik-niet-voor-je-doen verhaal dus daar schiet ik ook niets mee op :x hebben jullie hier misschien ervaring mee? alvast bedankt voor jullie reacties
met 5 weken kreeg ik bloedverlies en deden mijn (.)(.) ineens geen zeer meer, ik dacht dit is het dan een week later nog steeds bloedverlies en toen een echo gekregen en alles was goed! klachten hoeven dus niks te zeggen
bedankt voor je berichtje! ben bang dat ik het allemaal moet afwachten. hopelijk kan ik dinsdag een positief bericht plaatsen na de echo
zolang je geen bloedverlies hebt of krampen mag je er wel vanuit gaan dat het goed zit geniet er maar van dat je nu (even) geen kwaaltjes hebt
Hier heeeeel herkenbaar hoor: Vóór de zwangerschap van Ties ook 2 keer misgegaan, 1 keer een mk bij 6 weken en 1 keer een ma bij 11 weken. Het 'standaard' verhaal daar: klachten namen af en toen bleek het foute boel te zijn. Bij Ties daarentegen 'inderdaad' tot 16 weken gespuugd en klachten gehad, dus dat zat ook tussen de oren wel goed. Nu bij deze zwangerschap tot ongeveer 8 weken klachten gehad (af en toe misselijk, maar lang niet zo erg als bij Ties), daarna was het zo goed als over. Ik kneep 'm dus ook ontzettend, en was er haast van overtuigd dat het mis zou zijn. Maar GELUKKIG bij 8 én bij 12 weken hele mooie echo's, en bij 13 weken het hartje gehoord bij de verloskundige. Met andere woorden: Die klachten zeggen ECHT niet altijd iets!!!!!!! Hou vol meid, ik weet PRECIES hoe je je voelt, maar onthoud dat er altijd meer negatieve verhalen gepost worden dan positieve (logisch natuurlijk), maar dat het in de meeste gevallen juist goed gaat!!!!! TOI TOI TOI!
Hoi, Heeeel herkenbaar! Ben nu momenteel 16 weken zwanger maar hiervoor 3 miskramen gehad.. wanneer ik een dag geen klachten had was ik gelijk in de rouw douw stemming:x.. bang dat het weer mis zou gaan... maar hoe klote het ook klinkt je kunt niets anders doen dan afwachten en hopen op een goede afloop! Ik leef nog steeds van echo tot echo, een onbezorgde zwangerschap zit er gewoon niet meer in! Wens je heel veel sterkte in deze klote weken (want dat is gewoon echt zo!) En ik hoop dat je straks een mooie echo zult krijgen... groeten
Meis er kunnen dagen zijn dat je minder fit en blij bent als andere dagen hoor, hier ook op en af misselijk ik ben al vanaf de eerste dag zwak ziek en misselijk met 9weken ging het een paar dagen goed en kon ik zomaar eten en drinken wat ik maar wilde oh wat kneep ik hem ik ben meteen naar de gyn gegaan met kun je niet heel even kijken of alles nog goed is? En ja hoor kom maar even langs stress is niet goed maar zeker ook niet in de eerste weken van de zwangerschap en daarom mocht ik direct komen. Ik was gewoon weer goed misselijk daarna en dat is tot op de dag van vandaag nog niet anders geweest al kan ik zo af en toe wel wat eten wat ik lekker vind en binnen houden er zijn ook dagen dat ik weer niets binnen hou. Ook met vieze luchtjes zoals een windje van iemand anders(om het maar even zo te zeggen) of vieze luchtjes van vuilnisbakken of vuilcontainers slootwater en noem maar op dan is het gewoon weer helemaal mis en ga ik van het minste geringste over mijn nek en oh wat baal ik daar van ik kan nergens heen lijkt wel of ik een gasmasker op moet om maar niet over mijn nek te gaan. Maar goed helaas hoort het er ook bij en moeten we het maar voor lief nemen. Ik duim voor je mee dat alles gewoon goed zit bij je en dat je nog lekker zwanger mag blijven een maand of 8.
bedankt voor jullie reacties! dat stelt me in ieder geval al wat meer gerust. tot mijn verbazing werd ik aan het eind van de middag terug gebeld door de verloskundige zelf ('s ochtends met de assistent gesproken) en ik mocht gelijk even langskomen voor een echo! ik heb het hartje zien kloppen en dat was echt super ik zal me denk ik altijd wel zorgen blijven maken want de angst als ik naar het toilet ga en weer bloed zie is gewoon heel groot. heb nu ook een raar gevoel in mijn onderbuik en dan denk ik direct van oh jee als het maar geen krampen worden of gaat bloeden maar de verloskundige zei dat ze kon zien dat het voeding van het dooierzakje krijgt, het goed tegen de wand aan ligt en verder geen bijzonderheden zag. dat was in ieder geval een gunstig teken. dus nu maar wachtennn :x mijn vriend komt ook pas in december terug uit afghanistan (hij is militair) dus ik krijg langzaam een afkeer van dat al dat wachten de 26e krijg ik de tweede echo dus hopelijk kan ik dan weer zien dat alles in orde is!