smoesjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flyke, 15 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hoi

ik ben gestopt met de pil en hoop dus binnenkort zwanger te kunnen worden. Ik ben ook reeds gestart met foliumzuur.
    Ik was een gelegenheidsroker en wil hier nu ook volledig mee stoppen.
    Met collega's of vrienden , avondje uit, wordt er nogal veel wijn enz gedronken.
    Nu vraag ik mij af: hoe los je dit op?

Het roken is mij gelukt, ik heb ze gewoon kunnen overtuigen dat dit voor mijn eigen gezondheid is, enz ...

Maar volgende week is er weer zo een uitstap met vrienden, en ik weet niet welk excuus ik kan gebruiken om niet meer zoals vroeger geen alcohol te drinken? Ze zullen meteen vragen of ik zwanger ben (vragen ze nu al vaak) en wat dan?

Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik pieker, en hoe liever ik er weg blijf?

alvast bedankt!

2. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Zolang je nog niet zwanger bent kan je af en toe wel een glaasje drinken hoor.

Maar doe het niet te veel.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vind ik ook.. volgende week zit je net na je ongi.. nog geen zwangerschap in zicht.. gewoon lekke doen!

4. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ja gewoon genieten blijven.. van een vriendin hoorde ik dat het vanzelf gaat om "smoesjes" te verzinnen als je zwanger bent of zwanger wil worden.. dus ik neem aan dat dat bij ons ook gaat lukken.. vaak maak je je drukker om wat anderen zullen denken, maar ik denk dat het gewoon ook van het moment moet afhangen, wat voor smoes je gebruikt..
    succes,
    (tips zijn evengoed welkom hoor)

liefs Faith

5. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    "Ik drink liever niet op doordeweekse dagen."

"Ik ben moe, als ik nu een wijntje drink, val ik met een half uurtje in slaap."

"Ik moet morgen heel vroeg weer op, dat lukt gewoon niet als ik nu drink."

"Gisteren viel het niet zo goed, dus ik sla vandaag even over."

"Ik heb medicijnen waar ik niet bij mag drinken."

"Je weet toch dat ik bij de Anonieme Alcoholisten zit tegenwoordig?" ;)

"Ik ben de BOB vanavond."

"Doe mij maar een colaatje. Gewoon, daar heb ik zin in."

"Zwanger? En bedankt hè, ik ben juist twee kilo afgevallen!" :evil:

"Ik ben aan het trainen voor de marathon van Rotterdam, dus ik kan echt niet meer drinken nu."

Er valt van alles te verzinnen, Faith. En waarom zou je wel mogen stoppen met roken voor je gezondheid, maar niet mogen stoppen (of minderen) met drinken voor je gezondheid? Veel plezier volgende week!

Belle, net thuis van een paar reuze gezellige glaasjes fris met een wijndrinkende collega. :D

6. staart

staart Lid

14 jun 2006
    71
    0
    0
    administratief medewerker
    Rozenburg
    Vind ik ook, ik ben actief lid van de carnavalsvereniging en daar heb ik gewoon gemeld dat ik even geen zin heb in al die slechte dingen voor mijn lijf. Kreeg in het begin wel opmerkingen van :Oh ben je zwanger? maar als je die ontkend hebt is het na 1 keer over.

succes Petra

7. simalex

simalex Bekend lid

Zorg gewoon dat je de BOB bent! Als je moet rijden heb je toch altijd een excuus!!!!!! Ik drink bijna nooit als we weg zijn, omdat ik meestal mag rijden! Mijn man vind het bier namelijk wel erg lekker.... Dus het zal bij ons niet echt opvallen dat ik niet meer drink.

Groetjes Simone

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    iedreen heel erg bedankt voor jullie (snelle) reactie.
    Ik pieker er al veel minder over en zal bij moeilijke momenten aan jullie raad denken, zeker ook de zinnetjes van Belle!

vooral deze zin zal ik onthouden, want als ik praat over medicatie zullen ze mij vragen wat en waarom, en dan val ik zowiezo door de mand

"Zwanger? En bedankt hè, ik ben juist twee kilo afgevallen!" :evil:

Heel erg bedankt!

groetjes
    flyke

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    smoesjes te over, maar probeer nog wel gewoon tot het moment je ook echt daadwerkelijk zwanger bent (en ook als je eenmaal zwanger bent) te blijven genieten he, het kan (tis niet te hopen natuurlijk) nog maanden duren voor je in verwachting bent...

af en toe een sigaretje je borreltje of wat dan ook is echt geen wereldzonde hoor....ook niet als je straks in verwachting bent...
    je moet tenslotte ook nog kunnen genieten..

veel plezier

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Je zit pas in de eerste ronde. waarom zou je nu al zo moeilijk gaan doen...Straks MAG je gewoon 9 maanden niet drinken en soms duurt het nog wel even voordat je zwanger bent...om dan nu al alles "on hold" te zetten hoeft echt niet hoor!

11. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    zeg gewoon dat je je niet helemaal top voelt en als je dan wat drinkt dat je dan zo snel achteruit gaat lopen hahahaa
    of zeg dat het de laatste tijd niet zo lekker valt als je wat drinkt.
    of zeg dat je een keer goed ziek bent geweest van wat alchohol en dat je het voor jou ff niet meer hoeft.
    je kan ook gewoon zeggen dat je er geen zin meer in hebt. waarschijnlijk maak jij je er drukker over als nodig is...

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja dat is meestal, je eigen druk maken om niks.
    Ik ga volgende maand met mijn vriend, ouders en zusje op vakantie na spanje. Dat doen we ieder jaar, normaal gaan we iedere avond flink op stap daar met ze allen, maar zal me nou ook een beetje in moeten houden, dat vind ik ook erg moeilijk, want mijn moeder weet echt wel dat ik geen medicijnen heb, en smoesjes gelooft ze waarschijnlijk niet. Ben namelijk niet zo goed in liegen.
    Maja zal wel moeten want ik wil het wel als een verasssing voor hun houden als ze opa en oma worden.

Dus ik ben ook flink aan het nadenken over hoe ik dat moet doen.

Liefs meliske

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Oeh, ja, je moeder voor de gek houden is natuurlijk veel moeilijker. Moeders zien bijna alles... :)

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja idd, dus wordt nog denkwerk hoe ik dat moet gaan oplossen.

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid toch, ga toch lekker genieten van je vakantie zoals je altijd al deed, waarom zou je je eigen inhouden???? nu kan het nog straks is het gewoon 9 mnd afgelopen dan ga je jezelf nu toch niet alle plezier alvast onthouden????

dat je over het algemeen iets meer rekening houd met eten of iets tja dat is alleen maar goed, maar kom zeg, straks heb je 9 mnd om te leven als een nog (bij wijze van spreken) blijf toch lekker genieten zolang het nog duurt...

heel veel vakantie(stap) plezier..... :D

16. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja smoekie eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik heb als het goed is rond eind juni mijn eisprong, stel dat het raak is dan heb ik toch wel een probleem als ik teveel drink, of niet? dan is het toch wel schadelijk voor het vruchtje?

Tis allemaal ook zo vervelend. Ik had gehoopt de afgelope ronde zwanger te zijn geworden, dan hadden we het voor kunnen houden en als we dan de eerste avond op vakantie waren hadden we het mooi kunnen vertellen.

maja dat is helaas niet, want mijn cyclus was ineens 9 dagen korter als de vorige dus helemaal verkeerd geklust. Pfff.

Kus meliske

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Zonder te pretenderen een arts te zijn, dacht ik dat het vructje de eerste maand nog helemaal niet in aanraking komt met jouw bloed dus dat drank dat nog niet kan beinvloeden.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    stel in het beste geval dat het raak is op vakantie tijdens je eisprong, dan heeft het (gemiddeld) 7 dgn nodig om je baarmoeder te bereiken, plus nog eens 2 dgn om zich in te nestelen...na een week of 4-5 begint zich een zenuwstelsen e.d te ontwikkelen...als jij tijdens de vakantie gewoon vakantie viert zoals altijd,(dan bedoel ik natuurlijk niet elke dag lam liggen van de drank want dat is zowieso niet goed natuurlijk ook als e niet zwanger wilt worden) is er echt niks aan de hadn hoor, net wat ik al zei ik heb me eigen het lamlazerus gezopen met koninginnedag met de 1e omdat ik toen dus gewoon ongesteld werd en ik van niks wist had ik toen geweten wel in verwachting te zijn had ik niet gedronken natuurlijk, maar als zodra ik positief test tja dan is het gauw klaar dan is het afgelopen met de borrels, zolang je nog niet zover bent, geniet er dan gewoon van meid, maak je eigen niet gek met wat er allemaal kan gebeuren en weet ik veel wat, want dan zou je ook van de koffie en weet ik veel wat nog meer af moeten blijven want er zijn zoveel dingen die een zwangerschap in de weg kunnen staan dat je dan echt geen leuk leven meer hebt hoor...

geniet er gewoon van meid, daar kijk je doorgaans ik weet niet hoelang naar uit... :D

19. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ze zeggen dat bijvoorbeeld alcohol 1 van de dingen kan zijn wat een zwangerschap in de weg kan staan (dus dat het daardoor langer kan duren) maar dat is met zovele andere dingen ook zo, het zou ook door roken kunnen komen, door te vet eten, door koffie of andere dingen waar cafeïne in zit zo kun je een hele waslijst opnoemen van dingen wat een eventuele zwangerschap in de weg zou kunnen staan...

dan kan je net zo goed op water en brood gaan leven maar ook dat is weer niet goed voor je lichaam dus hoe het ook is het is bij alles het zou kunnen

ik was ook gestopt met de koffie maar ja zoveel koffie dronk ik nou ook weer niet en werd er zo sjaggie van als ik weet niet wat....

ik stop pas met drinken (drink 1x per week dan is het hier borreltjesdag) als ik weet dat ik in verwachting ben, en verder ga ik me echt niet als een leipo gedragen door alle dingen die mischien wel schadelijk zouden kunnen zijn achterwege laten hoor...

;)

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik sluit me bij je aan Smoekie, anders dan word ik echt niet te genieten....

Deel Deze Pagina