Lieve verloskundigen, Mijn zoontje is 11 weken te vroeg geboren en ik ben nu 16+6 zwanger van de tweede. ik Merk dat nu al zo nu en dan de angst voor nog een vroeggeboorte begint op te spelen. Ik heb een blaasontsteking gehad (waarschijnlijk oorzaak vroeggeboorte zoontje) en deze is behandeld. Ik heb zaterdagmorgen de laatste AB geslikt. Ik kweek blijkt dat dit de juiste AB voor de gevonden bacterien is. Nu heb ik echter sinds gisteren een vervelend, soms wat branderig/trekkend gevoel in de onderrug (bij de bevalling van mijn zoontje had ik rugweeën). Ook heb ik dit gevoel wel eens achter mijn schaambeen. Soms is mijn buik een stukje boven mijn schaambeen hard. Moet ik me nu zorgen maken? Ik word er n wel wat nerveus van. Het kan toch niet weer een blaasontsteking zijn? Ik wil ook niet voor elke dingetje het zh bellen, omdat ik me straks nog vaak genoeg zorgen zal maken. Alvast bedankt voor de antwoorden
Hallo Mama079. Ik snap dat je onzeker bent, als ik zo je klachten lees denk ik niet aan weeen. Het is altijd goed om na een AB kuur nogmaals te laten checken of de blaasontsteking weg is. Dan weet je het namelijk zeker. De pijn in de rug kan komen van het groeien van de baarmoeder, maar kan ook je bekken zijn. Je baarmoeder is een spier en deze kan weleens samentrekken dat geeft een harde plek. Groetjes Ineke.
Dank je Ineke! Het blijkt dat de blaasontsteking nog niet weg is. Ik heb weer AB gekregen en moet maandag naar de gyn om te bespreken wta we gaan doen (mss hele zw schap aan de AB) Ik ben nu alleen heel bang dat de AB niet meer gaat aanslaan (anders was het de eerste kuur ook al gelukt toch?)
Soms is het een hardnekkige bacterie en zijn er 2 kuren nodig. Hopelijk slaat deze wel aan. Groetjes Ineke.