Snap niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mijammi, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Hi mede-wanna-be-moms,

Ik heb een vraagje want ik snap er geen jottum meer van. Ik ben sinds februari van dit jaar weer (vorig jaar bij de eerste ronde raak, maar helaas op de echo van 10 weken geen hartslag...) weer bezig met een kleine. Nu heb ik een onregelmatige cyclus (variƫrend van 30 t/m 38 dagen) met een gemiddelde van 34 dagen. Aangezien ik inmiddels ongeduldig ben, heb ik deze maand voor het eerst ovulatietesten geprobeerd. Moest op dag 17 beginnen (volgens gebruiksaanwijziging) maar kon niet wachten dus heb een dag gesmokkeld ;) en ben ik op dag 16 begonnen (16-12). Die dag had ik direct een licht teststreepje (gelijk zichtbaar, maar was wel een licht streepje). Dag 17 niks, nada, noppes: geen teststreepje... 's Avonds wel geklust (zin in :)). Volgens de berekeningen had ik mijn vruchtbare dag op 21 of 22 december moeten hebben, maar op de dagen was het volgens de ovulatietest niet zo... Inmiddels grote tieten (al bijna een upmaat groter) en gerommel in mijn buik :$. Wat denken jullie?!?!?!

2. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi

omdat je zo een onregelmatige cyclus hebt zou het best kunnen dat je net je LH piek hebt gemist met de ovutesten en zal ie op dag 16 een ligt streepje hebben gegeven omdat er misschien nog een beetje LH in je urine heeft gezeten. En tjsa over je kwaaltjes grotere borsten en gerommel in je buik is weinig over te zeggen ik heb dat ook altijd gehad en werd helaas toch ongi. Weet niet op welke dag je nu zit maar zal in ieder geval je langste cyclus aanhouden en als je dan nog niet ongi bent dan pas te gaan testen, als je het zo lang kan volhouden (testen zijn zo duur ;)).

misschien is het voor jou een idee om naast de ovutesten ook te gaan tempen zodat je een wat duidelijkere beeld kan krijgen wanneer je je eisprong hebt.

heel veel sterkte en hopelijk zit ik der helemaal naast en ben je zwanger.

3. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    #3 Mijammi, 23 dec 2010
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
    Thanks! Zit inmiddels op dag 23... Hou de ovulatietesten voor deze maand dan ook wel even vol! Wordt er alleen zo ongeduldig en onzeker van (heb steeds meer "symptomen" waarvan ik goede hoop krijg;)). Wat je zegt, volhouden tot de ongi-dag volgens de langste cyclus: wachten tot uhm 7 januari (van het intikken krijg ik al testneigingen :D, hahahahahaha)....

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik sluit me bij wherona aan!

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

ja lieverd je geduld wordt echt op de proef gesteld hoor ik had in het begin ook erg veel last van ongeduldigheid en testdrang maar naarmate de maanden voorbij gaan wordt dat ook wel minder althans bij mij dan :p. En inderdaad al die symptonen ik blijf zeggen dat ik het echt gemeen vind van een vrouwenlichaam om dat maar iedere maand weer te doen. Had een vorige week ook weer nieuwe symptonen waardoor ik veel hoop kreeg maar inmiddels is die hoop ook weer weg en ga ik der vanuit dat ik weer ongi ga worden aanstaande zondag.

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @mijammi: heb je ook de dagen voordat je gestart bent met je ovutesten geklust? het kan idd ook goed zijn dat je LH-piek net geweest is.
    Ik krijg altijd 2 dagen na mijn ei sprong last van gevulde (.)(.).
    Succes ermee en hopelijk krijg je in het nieuwe jaar snel een positieve test!!

Liefs Chelleke

7. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Oorspronkelijk geplaatst door Chelleke84: @mijammi: heb je ook de dagen voordat je gestart bent met je ovutesten geklust? het kan idd ook goed zijn dat je LH-piek net geweest is.
    Ik krijg altijd 2 dagen na mijn ei sprong last van gevulde (.)(.).
    Succes ermee en hopelijk krijg je in het nieuwe jaar snel een positieve test!!

Nee helaas niet. Hubby en ik waren afwisselend niet thuis :(. Bedankt voor je succes-wensing, zal hem nodig hebben :D. Nog maar 13 dagen tot aan NOD (gemiddelde) :$

Oorspronkelijk geplaatst door Wherona:
    ja lieverd je geduld wordt echt op de proef gesteld hoor ik had in het begin ook erg veel last van ongeduldigheid en testdrang maar naarmate de maanden voorbij gaan wordt dat ook wel minder althans bij mij dan :p. En inderdaad al die symptonen ik blijf zeggen dat ik het echt gemeen vind van een vrouwenlichaam om dat maar iedere maand weer te doen. Had een vorige week ook weer nieuwe symptonen waardoor ik veel hoop kreeg maar inmiddels is die hoop ook weer weg en ga ik der vanuit dat ik weer ongi ga worden aanstaande zondag.

Hahahaha bij mij is het juist andersom. Misschien omdat het vorig jaar bij de eerst keer raak was.... dus nu echt zwaar ongeduldig. Vrouwenlichaam is inderdaad gemeen. Misschien hadden ze zwanger worden aan mannen over moeten laten (die zijn nuchterder toch :() Ik probeer hetzelfde ("gewoon" ongi worden)te denken, maar lukt niet helemaal :p.

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    weet niet of een man ook nuchter zou blijven als ie dit allemaal iedere keer maar weer zou voelen, maar zo af en toe zou het leuk zijn om het over te dragen zodat ie alleen maar weet wat een vrouw allemaal voelt. Het is inderdaad erg moeilijk om je gedachte op iets anders te zetten. Ik merk aan mezelf dat ik deze week weer heel slecht slaap puur omdat ik het toch wel weer erg spannend vind. Tsja meer als wachten kan ik niet, ach nog maar twee dagen redden we ook nog wel. En vanavond lekker kerst vieren en morgen ook dus die gaan iig snel voorbij.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wat ook nog kan en ik hier nog niet gelezen heb ik dat je lutheale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) erg kort is. Stel dat jouw cyclus 35 dagen is en je lf is 'maar' 10 dagen ipv de 'normale' 14 dagen zal je dus pas op dag 25 je eisprong hebben.

Ik had dmv medicatie een mooie cyclus van rond de 30 dagen, maar een lf van 'maar' 9 of 10 dagen.

Nog even doortesten dus met je ovulatietesten en wie weet het je idd een korte lf.

Deel Deze Pagina