Hoi! Ik heb gelezen dat sommige van jullie etos zwanger worden pillen gebruiken. Zelf slik ik foliumzuur van het kruidvat. Is het beter om zwanger worden pillen te slikken? Moet ik dan ook nog foliumzuur erbij nemen? Zijn de zwanger worden pillen voor een beter/sneller resultaat of maakt het niets uit? Groetjes!
Je hoort tegenstrijdige dingen erover. Maar als je niet meer in de ontpil vase zit helpen ze wel degelijk. Zit je daar nog wel in dan zal dit niet de ontpilfase doorbreken, daar valt namelijk niks aan te doen verder. En ik denk dat dat vaak over het hoofd word gezien. Zelf had ik cyclussen varieerend tussen de 35 en 60. Ben toen de Etos pillen gaan slikken met als resultaat dat ik na 3 jaar inneens een cyclus had van 28 en ik ook nog is meteen zwanger raakte. Dat zwanger raken wijt ik aan toeval maar die cyclus niet. Het is een mooie voorbereiding voor een komende zwangerschap er zit alles in, dat kan je op de verpakking precies aflezen. Het zorgt ook voor meer cervix slijm wat de naderende eisprong duidelijker maakt. Ik vind het dus een aanrader, ook als je nog in de ontpil fase zit. Alleen moet je dan dus niet verwachten dat je cyclus er beter van word.
Hoi, het is niet perse beter om de etospillen te pakken i.p.v. foliumzuur. In principe is een gevarieerde voeding en foliumzuur voldoende. Echter vind ik het idee van sowieso voldoende vitamine binnen krijgen wel prettig, dus is slik ze ook 2 maanden. Ik ben erg tevreden. Er zit structuur in mijn cyclus. Mijn slijmproductie is hoger, wat de weg voor de zaadjes goed maakt. Ik geloof er niet in dat vitamine je cyclus zelf overhoop kunnen gooien. Maar ik zou ze alleen slikken als je het een fijn idee vind. Niet omdat je er meer zwanger mee zou worden. Ik denk dat ze vooral de eerste aanleg van een vruchtje positief beinvloeden, maar niet of de bevruchting zelf wel plaatsvindt. Een langere cyclus wordt vaak geweten aan die pillen, maar veel vrouwen hebben tijdens het ontpillen wel eens een langere cyclus. Ik had dat ook, nog ruim voor ik die pillen slikte. Ze zijn best prijzig, nou ja duurder dan foliumzuur (7 nog wat per maand, dus ik zou er goed over nadenken of je het fijn vind. Maar ik ben zeer tevreden en stop er niet meer mee. Ze zijn trouwens wel groot. Ik ben een trouble-slikker. Paracetamol moet in vieren naar binnen, maar deze knallers gaan makkelijk weg met een slok water. En 2 poer dag, dus vergt wel wat discipline. Succes
Hoi Wishing, Ik slik ze ook en had twee maanden goed cyclus. Ik ben toen gestopt en slikte alleen foliumzuur, en toen had ik ineens cyclus 36. Nu slik ik ze sinds 3 weken weer en ik ben er erg positief over! Ik zou aanraden, kan nooit kwaad.
Ik denk dat ik eerst even het potje met foliumzuur op maak en dan overweeg om die pillen te nemen. Bedankt allemaal voor jullie berichten
Ik slik ook de Etos zwanger worden pillen, omdat ik het een prettig idee vind dat daar alle vitaminen inzitten, die je nodig hebt. Als ik bovenstaande reacties lees, is het sowieso dus niet verkeerd om ze te slikken. Zelf heb ik ook meteen een vraagje over deze pillen. Een enkele keer gebeurd het me dat ik niet meer zeker weet of ik de Etos zwanger worden-pil al heb geslikt. Is het heel erg als je een keer per ongeluk 3 van die pillen op 1 dag slikt?
Hoi Romper, het kan geen kwaad, want overtollige vitamines plas je uit... maar probeer het te vermijden! ik tel altijd de pilllen, dus dan weet ik dat ik hem wel of niet heb geslikt. Of markeer de pillen. Dit helpt onthouden!
Bedankt voor je reactie en tips, Nonaches! Ik ga ze idd vanaf nu maar tellen. @Babke: een keertje een pil vergeten is denk ik geen ramp nee. Dat gebeurd me weleens als ik ergens anders eet. Meestal neem ik er namelijk bij mijn ontbijt en 's avonds bij het eten 1 in. Maar als ik ergens anders eet, dan denk ik er niet altijd aan. Soms kom ik er dan achter als ik weer thuis ben en neem ik 'm gewoon later in.
Ik vergeet er ook wel eens een in te nemen, mocht ik twijfelen neem ik voor de zekerheid een gewoon foliumzuur tabletje. Moest in het begin erg wennen aan de pillen diarree, hoofdpijn en dat soort dingen. Toen ebn ik even op 1 tablet+1 foliumzuur overgegaan beviel ook goed maar nu toch weer volledig aan de etos
Misschien ga ik er ook maar eens aan beginnen. Mijn cyclus was goed regelmatig, maar nu ineens in een langere cyclus terecht gekomen. Net nu mijn man een beetje begint over van dat hij eigenlijk wel voor een kindje wil gaan. Hij wil nog heeeeel eventjes wachten. Maar dan ga ik die pillen eens aanschaffen en kijken wat het voor mijn cyclus betekent.