wappie cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlindertje27, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik twijfel of dit wel de juiste plek is voor mijn probleemje, maar weet mij even geen raad. Een week geleden heb ik al een afspraak bij de gyn gemaakt, maar moet nog een paar weken wachten....

Inmiddels ben ik weer ongesteld (best maf voor iemand met de diagnose PCO)....zit ik op een 'cyclus' van 10 dagen (!). Ik vloei in totaal 7 a 8 dagen en een paar dagen later begint het hele gezeik weer van voor af aan...eerst een beetje bruinverlies, en de daarop volgende dagen flink wat klodders en bloed....dit is al een tijd gaande en ik begin er nu echt moe van te worden....

Ik denk dat ik bij de gyn het advies krijg om aan de pil te gaan...maar wil geen hormonentroep meer in mijn lijf (zelfde geldt voor nuvaring, mirenaspiraal...geen goede ervaring mee). Zijn er natuurlijke alternatieven om weer enigszins een goede cyclus te krijgen? En waar kan dit vaak en heftige vloeien aan liggen?

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik kan je niet helpen aan middeltjes om het op te lossen.
    Maar ook ik heb pcos en heb een hele tijd gehad dat ik constant bloedverlies had, van rood en veel tot weinig bruin, 2 dagen niks en dan weer van voren af aan.
    De gyn heeft gezegd toen dat ik aan de mirena of pil terug moest om het te stoppen. Ik heb toen een tijdje een hele hoge dosis van mn huidige pil genomen voor ik helemaal stopte. daarna werd ik niet meer ongesteld.
    Dat is inmiddels 5 jaar geleden en toen ben ik weer terug aan de pil gegaan omdat ik een relatie kreeg. Inmiddels weer gestopt (kinderwens) en nu juist geen bloedingen.

Ook primolut hielp bij mij niet. Dus ik vrees dat er voor jou ook niet heel veel andere opties zijn dan weer hormonen te nemen.
    Heel veel succes wel gewenst!

3. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de succeswens: jij ook!
    Het is inderdaad net wat ik ook vrees, weer aan de hormonen om de boel weer op orde te krijgen....de pil dat betekent dus voor mij ook weer iedere maand een migraine-aanval...het is eigenlijk kiezen uit twee dingen die niet fijn zijn: zo laten, en bijna altijd ongesteld zijn, of hormonen slikken en iedere maand migraine. Met het oog op de toekomst is dit laatste denk ik beter...vorige keer ben ik na de pilstop snel spontaan zwanger geraakt (ronde 3), weliswaar lange en onregelmatige cycli maar toch....in de situatie zoals die nu is is de kans op een zwangerschap nihil, en zou ik dus mocht het zover zijn gelijk aan de clomid moeten...hetgeen mij heftiger en belastender lijkt dan de pil. Maar goed...dit is wat ik denk, benieuwd wat de gyn er over te melden heeft....

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Agnus castus hielp mij 6 jaar geleden heel goed.

Natuurlijk product en je kan er mee beginnen wanneer je wilt.

5. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb even gegoogled op agnus castus....maar helaas mag dit niet zonder overleg innemen: heb een schildklierafwijking namelijk...dus daar waag ik mij dan ook maar niet aan...

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    oh dat wist ik natuurlijk niet ;)

Maar misschien is het wel iets wat je zou kunnen bespreken met je gyn als je er toch bent, misschien dat hij dat ook wel een goed idee vind (afhankelijk natuurlijk van hoe dat zit met je schildklier hé maar daar heb ik dus helemaal geen verstand van :D).

7. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ga het zeker overleggen....liever agnus castus als dat kan dan kunstmatige hormonen....;)

Tamireya ik zie dat jij in jouw laatste trimester zit....succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina