Nog meer meiden die de aankomende zomer voor een eerste/tweede/derde brusje gaan? Kan je ook niet wachten tot je zwanger ben? Wie kletst er gezellig mee? Groetjes Romy!
Wat is de reden dat jullie wachten tot augustus? Ik word één dezer dagen ongesteld. De volgende keer als ik ongesteld word (soms lange cyclussen) gaan wij voor een kindje. Ik hoop dat die cyclus ook weer 38 dagen duurt (maar liever nog korter) want dat betekend dan al dat wij begin juni gaan proberen. Dus nog wel even voor de zomer... Spannend he?
Wij hebben al een zoontje, vind het leuk als hij het een beetje begrijpt, dus niet te jong is als nr. twee komt. Ik hoop dat ik ergens tussen Aug en November zwanger mag raken, dan word hij 3 als hij grote broer word! Al is het wel een mega opgave om nog zo lang te moeten wachten haha!
Als wij beslist hebben voor een 2e te gaan, kon ik niet meer wachten om eraan te beginnen respect dat je het kan!! Welke spiraal is het? Want ik had een mirenaspiraal en mijn lichaam moest echt "ontpillen" door de hormonen. Lichamelijk had ik echt het gevoel zwanger te zijn maar was niet zo en ik ben niet echt het geduldige type hihi dus onrustige tijden... Van een koperspiraal krijg je naart schijnt niet zoveel 'last', dat las ik eens... Heel veel succes!
Maar het zou toch ook nog heel lang kunnen duren voor je zwanger raakt...Daar houden wij dus absoluut wel rekening mee. Wij gaan in augustus trouwen dus willen nu nog niet beginnen. Dan pas ik niet in mijn jurk. Maar dus volgende maand gaan wij toch echt starten. We willen het zooooo graag!
Haha geduld heb ik door mijn zoontje geleerd, had ik eerst ook niet! Maar ik heb t nu ook erg moeilijk hoor! Ik was bij mijn zoontje direct na het stoppen van de pil zwanger geraakt. Wel wat langere cyclus maar geen last van ontpillen terwijl ik de pil vanaf me 14de slikte. Heb nu een Mirena.. Het is dus weer even afwachten. Haal t spiraal er denk ik begin Aug uit en hoop voor het einde van het jaar zwanger te zijn..
Maar hou er wel rekening mee he, dat het langer kan duren... Dat hoor je toch vaak, ook als het de eerste keer wel meteen raak was. Meer om teleurstellingen te voorkomen. Maar goed, tegen die tijd kunnen we dus gezellig samen kletsen!!
Ja i know! Vind het ook zo lastig.. Zit heel erg te twijfelen of ik het er eerder uit zal halen. Want indd, het kan een poos duren. Ik ga er iig nog heel hard over nadenken. En tot die tijd kunnen we indd gezellig kletsen. Ik begrijp dat het voor jullie de eerste is? Spannend hoor!!
Ik zou het er uit halen. Maar dat is mijn mening. Ik wil sowieso nooit meer iets in mijn lijf qua hormonen e.d. Mijn vriend en ik vrijen nu met condoom. Werkt prima. Ja, het is onze eerste. Ik ben 28 jaar en in augustus gaan we dus eerst trouwen. Best spannend! Daarom stellen we het nog even uit.... Maar onze wens is zo sterk.
Tja ik weet het. Alleen werkt condoom niet bij ons. Wilde ook geen hormonen meer, alleen ik kreeg een infectie met de koperspiraal. Dus toch maar de Mirena geprobeerd, en dat gaat tot nu toe redelijk. Heb wel last van de hormonen maar minder dan toen met de pil. Verder wel heel lang ongesteld. Ong 3 weken van de 4 bloedverlies. Erg irritant. Mijn man laat zich helpen als nr. 2 er is. Eindelijk geen gedoe meer met anticonceptie! Maar wat super leuk dat jullie gaan trouwen! Twee mooie dingen om naar uit te kijken! Waar staat PCOS eigenlijk voor?
Hoezo werkt condoom niet bij jullie? Het is even wennen maar als je het goed gebruikt, werkt het toch prima? Jees, ben je gewoon 3 van de 4 weken ongesteld? En dat met spiraal? Of bedoel je als de spiraal er uit is? Dat is toch niet normaal? Waarom kiezen jullie ervoor dat hij zich laat helpen en niet jij eigenlijk? En ja, trouwen, enorm spannend. Heb er erg veel zin in. PCOS staat voor PolyCysteus Ovarium Syndroom. Op de echo had ik steeds helemaal kleine eitjes die niet tot een eisprong komen. Daarom heb ik van die lange cyclussen en daarom ben ik ook verminderd vruchtbaar. De gyn heeft vorig jaar gezegd dat de kans klein is dat het ons op een natuurlijke manier gaat lukken. Maar ik voel nu wel mijn eisprong en menstrueer weer wat vaker, dus heb er wel vertrouwen in dat het ons gaat lukken. En anders maar wat hulp inschakelen.
@Romy24 Wij hebben ongeveer gelijke situatie. Dochterlief wordt 24 mei 2. In de zomer voor een brusje Ik heb mijn spiraal vorig jaar juli al laten verwijderen. Ik had namelijk veel last van de hormonen. Op dat moment nog niet toe aan een tweede, dus eerst condooms gebruikt. Maar deze gaan binnenkort ook de deur uit
@ Pitahaya, We vinden t alle twee niet fijn en een gedoe om ze te gebruiken. Dan eindigen we uiteindelijk toch weer zonder haha. En mijn man wilt niet meer dan twee kinderen. Daarbij vind ik dat ik na al die jaren anticonceptie en twee zwangerschappen wel voldoende heb gedaan! Haha! Wat vervelend dat je dat hebt. Hoop dat t indd mee valt en t snel voor jullie gaat lukken. Heb je na je trouwen een mooi cadeau!
@ MissyG. Wat grappig, mijn zoon word 30-5 twee! Maar snap wat je bedoelt, ik baal ook zo van die Mirena! Heb dat ding nu bijna een half jaar maar ben meer wel dan niet ongesteld. Daarbij soms vreselijke buien.. Mijn man is dat ding nu ook wel zat! We zitten de dagen tot augustus ook echt af te tellen!
Hier sinds half april mijn laatste pil genomen. Wij willen in juli voor onze 2de (3de) kindje gaan. Na het overlijden van ons meisje hebben we (ik iig) nog gewacht. Me vriend wilde wel meteen maar ik kon het niet maar sinds 2 weken besloten er toch voor te gaan in juli i.v.m nog een paar feestjes en de 5de verjaardag van mijn dochter. Dus benieuwd of het meteen gaat lukken. Ik ben namelijk erg vruchtbaar, al werd er gezegd van niet, dus we zullen zien! Wij zijn geen sterren met condooms dus miss is het zelfs nog iets eerder
Wauw, wat erg zeg.. 23 weken, dan is t al een heel kindje en ben je al over de helft.. Snap dat je daar tijd voor nodig hebt. Leuke naam btw van je dochter! Hoop dat t ook voor jullie snel maar vooral gezond zal verlopen!
Dankjewel meid! Ondanks de drama erom heen was het al een heel mooi kindje om te zien, ze had echt alles en was compleet. Zag al heel erg duidelijk dat ze op haar grote zus leek Jullie ook veel succes! En ik zou hem er denk ik wat eerder uit laten halen i.v.m ontpillen enz. Maar die keus is natuurlijk aan jou!
Wat knap dat je daar zo over kan praten nu. Mooi ook dat ze op haar grote zusje leek! En over t ontpillen, ik houd er rekening mee. Miss kies ik indd voor Juli. En dan gewoon hopen dat ik gezegend mag zijn om dit jaar nog zwanger te raken.. @ Kell84, wat leuk! Wat duurt t nog lang hè
Hier ook vanaf nu proberen voor een tweede! Ik gebruik de nuvaring ( echt een aanrader!) en heb 3 weken geleden de laatste verwijderd...Spannend!! Bij mijn dochtertje ( dec 2011) duurde het 2 jaar voordat ik zwanger was, dus ben heel erg benieuwd hoe snel het deze keer raak zal zijn... Hebben jullie dat ook, dat vanaf het moment dat je het besluit neemt, je je anders voelt? Ik heb dat echt heel erg! Dat je je bijzonder voelt. Vooral na het stoppen met de ring. Soort geheimpje Succes allemaal! Yvonne