Hoe zit het nou!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Kimmetje30, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmetje30

Apr 24, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had al een keer een vraag gesteld over hartkloppingen tijdens de zwangerschap en ik heb uiteraard veel gelezen hier op het forum. Wat ik me afvraag is wat de zwangere mama's bedoelen met hartkloppingen?
    1) hart snel kloppen
    2) hart normaal.kloppen maar duidelijk voelen kloppen?
    3) overslaan van het hart?

en vriendin van mij is zwanger en haar hart gaat 100 per minuut... soms iets lager. hoe zit het bij jullie? zal . leeftijd hier te maken hebben? mijn vriendin is 37 jaar. de anderen zijn nog in de 20 (eind) en hebben een normale- rustig hartslag.

Dank jullie wel alvast:)

2. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Oei, ik weet het eigenlijk niet precies. Als ik over hartkloppingen lees denk ik aan optie 3.
    100/min is iets verhoogd, heeft ze dat altijd, ook in rust? Ik ben 34 en zit meestal rond de 70/min.

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Ik denk aan optie 2. Ik ben trouwens 27 en heb in rust 80/min. Dat vond de kraamverzorgster al aan de hoge kant, maar schijnt hier een familiekwaaltje te zijn.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,166
    23,248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ik voor mezelf spreek dan bedoel ik overslaan van het hart. Wat in principe ook niet goed is, want het is niet overslaan.
    Ik heb last van PVC (ook wel VES genoemd), dit is een probleem met mn hartkamers. Er ontstaat een extra slag in de kamers. De eerste slag is te zwak, waardoor de kamers niet voldoende tijd hebben gehad om zich te vullen met bloed. Er volgt een extra tweede slag waarbij het hart extra moet pompen om het bloed de kamers in te trekken. De pauze tot de volgende hartslag kan wat langer duren dan normaal. Er ontstaat dus even een ontregeld hartritme.
    Zo is het het makkelijkst uitgelegd denk ik.
    Ik heb er heel veel last van, laatst met een 24-uurs ECG ontdekt dat 13% van mijn hartslagen "verkeerd" gaat. Het is heel vermoeiend en moeilijk uit te leggen hoe het voelt vind ik eigenlijk. Mijn hartslag is verder wel normaal qua hoeveelheid per minuut. Soms niet, dan lig ik met een hartslag van rond de 90 per minuut in bed, doodvermoeiend.
    Bij zwangeren kan de klacht verergeren, wat dus bij mij nu is. Je hebt er medicatie voor, maar mag nu niet wegens zwangerschap. Dus hopen dat het na de bevalling weer afneemt, anders alsnog aan de medicatie.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik had toen ik veel sportte en veel intervaltrainingen deed wel eens dat m'n hart soort van oversloeg, de slag erna voelde dan heel hard. Heb het nu nog niet gehad. Maar ik denk dat mensen dan optie 3 bedoelen.

6. Kimmetje30

Apr 24, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    okey het is bij iedereen toch verschillend. ik vind 80 per minuut in rust in je zwangerschap eigenlijk heel netjes.

Mijn vriendin heeft het gewoon de hele dag.... zij voelt hem niet kloppen...ze is hier voor naar de ha geweest en die zij; niks aan de hand! normaal tijdens je zwangerschap.

en indd het overslaan is eigenlijk een extra slag. het schijnt wel dat iedereen hey heeft en dat de ene het meer voelt dan de ander. hier voor hoef je niet perse zwanger te zijn, ook hebben de meeste vrouwen er toch wat meer last hiervan.

het zal voor mij afwachten worden, want bij elke vrouw is het anders.

Share This Page