Hallo forumleden, Enkele weken geleden heb ik te horen gekregen dat mijn uitstrijkje niet goed was. Na dat er biopsie is genomen van mijn baarmoederhals bleek dat ik in pap4 zat en cin3. Dus een voorstadium van baarmoederhalskanker. Gelukkig kan dit goed behandeld worden. Mijn vriend en ik zijn al enig tijd bezig om zwanger te worden maar er was geen aanwijsbare reden waarom het maar niet lukte. De gynaecoloog gaf aan dat dit mogelijk kan komen door de onrustige cellen. Hij gaf aan dat het lichaam zichzelf soms blokkeert op het moment dat er iets niet in balans is en hierdoor een zwangerschap kan afbreken. Vorige week woensdag was heb ik een lisexicie ondergaan en alles verwijderd. Op deze dag zou ik ook mijn eisprong moeten hebben. Mijn vriend en ik heb 4 dagen voor de behandeling sex gehad. De dagen daarna niet omdat ons hoofd er gewoon niet naar stond vanwege de stress. Afgelopen dinsdag zou ik ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zwanger ben maar begin behoorlijk te twijfelen. Heb erg pijnlijke borsten, s avonds ben ik om 8 uur al hartstikke moet en heb erg veel afscheiding. Deze is wel wat aan de gele kant. Heeft iemand ervaring met zwanger wordt kort na zo'n behandeling? De arts zei dat je baarmoeder behoorlijk samentrekt na zo'n behandeling. Ik kan me dan haast niet voorstellen dat een innesteling mogelijk is. Ik hoor graag van jullie! Gr. Jolien
Ik had pap 3b. Hebben de cellen weggehaald dmv een lisexisie. Daarna het ik 2 controle uitstrijkjes gehad met pap1 en toen mocht ik van de gyn met de pil stoppen. Ik was binnen 4 mnd zwanger. Ze zei dat het na een ingreep geen probleem mocht zijn.
2 jaar terug had ik pap 3b en bij nader onderzoek ook cin3. Bij mij is er (doordat Lisexicie geen optie was, ivm met een implantaat die ik heb) heb ik een conisatie gehad. Bij mij heeft het heel erg lang geduurd (maand of 4 zeker) voordat Mensturatie weer wat zoals het moest zijn. Daarbij kregen wij het advies om in elk geval het eerste half jaar niet zwanger te worden tot in elk geval de eerste controle was geweest, en deze pap 1 zou uitwijzen. sterkte!
Ik had een 3b cin 3, na de behandeling twee keer pap 1 afgewacht, eerste maand zwanger. Wel tijdens de zwangerschap dreigende vroeggeboorte gehad.