Zwangerschap symptomen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Animous, Jul 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Animous

Animous Lid

Jul 23, 2016
    45
    0
    6
    NULL
    Den Haag
    Is dit herkenbaar?
    Vanaf de eerste week symptomen te hebben als misselijkheid en hoofdpijn?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt dus al zwanger getest of begrijp ik het verkeerd? :(

De meeste vrouwen hebben vanaf week 6 zwangerschapssymptomen.
    Zwangerschapssymptomen an sich voordat je positief hebben getest, zeggen helemaal niets. Helaas. Je hoeft namelijk helemaal geen symptomen te hebben als je pril zwanger bent. De meeste vrouwen voelen niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat dus niks met een zwangerschap van doen had.

Zo lang als een zwangerschapstest negatief blijft, ben je helaas nog niet zwanger. Symptomen ontstaan namelijk door HCG en HCG meer je met een zwangerschapstest.

Zodra je met zwanger worden bezig bent, ga je van alles voelen waardoor je denkt zwanger te zijn. Maar een test zegt meer dan mogelijke symptomen!

Ook kan het wel eens voorkomen dat je er ondanks negatieve testen heilig in blijft geloven zwanger te zijn. Daardoor kun je zelfs onbewust je menstruatie uitstellen en zelfs lichamelijke klachten krijgen waardoor je denkt zwanger te zijn.

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Hoe bedoel je 1e week?

Ik had op dag 21/22 krampjes, op dag 23 voelde ik mij misselijk en moe en op dag 24 toch maar een test gedaan omdat ik me zo anders voelde. Die was positief. Achteraf had ik een hele korte cyclus die keer. En al wel vroeg symptomen.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik had een paar symptomen voor nod, drinken smaakte anders, alcohol smaakte me niet en had veel zin in pizza,pannenkoeken en chips... niet zoals normaal. Was ook wat humeurig, dus toen toch maar een testje gedaan ;)

5. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,079
    17,041
    113
    Hier kwamen de kwaaltjes pas vanaf week 6. Voor NOD af en toe wat steekjes in m'n onderbuik.

6. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Ik had menstruatie krampen die bleven aanhouden.
    Voor mijn positieve test en daarna ook nog wel een aantal weken. Was vooral erg moe!

7. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    #7 MamavanNora, Jul 28, 2016
    Last edited: Jul 28, 2016
    Ik moet nog wachten op mijn NOD (31 juli of 1 aug) maar merk al vanalles aan mijn lichaam. Net als de vorige keer.

Heb al een week of twee volle grote aanwezige zware borsten. Zelfs mijn man viel het op.

Vreemde steken of raar (soort van ongesteldheids) gevoel in de onderbuik. Zeurende pijntjes in buik.

Rommelde darmen. Moet ineens veel vaker plassen. En ipv obstipatie heb ik t idee dat mijn darmen "ruimte moeten maken" Moet ineens vaak en veel poepen.

Droog haar, voelt ineens als stro en volume is ingezakt en heb ineens veel haaruitval.

Veel drogere huid. Normaal heb ik veel huidprobleempjes in mijn gezicht. Puistjes onderhuidse ontstekingen/ acne. En nu is ineens alles genezen en "schoon".

Ben heel moe. En een sterk intuïtief voorgevoel. Zat gisteren al met mn hand op de buik (beschermend liefdevol) Zoals ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook altijd zat.

Snel buiten adem. Boven aan de trap sta ik te puffen als een bejaarde. Ha ha.

Maar vind t ook een beetje lastig. Onze dochter is ziek (dubbele oorontsteking virale luchtweginfectie) en gisteren bij de huisarts bleek dat ik ook de virale luchtweginfectie heb. Dus zere keel, hoesten. Moeite met praten drinken/eten en ook heel moe.

Dus wat hoort bij de mogelijke symptomen voor een zwangerschap en wat hoort bij het ziek zijn. Ohja ik heb ook hoofdpijn. Maar dat kan ook horen bij de virusinfectie.

Ga proberen te wachten tot zaterdag zondag of maandag.... Spannend!

8. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    @ MamavanNora, als je nu al zoveel symptomen hebt dan zou je verwachten dat een test nu ook al positief zou zijn. De zwangerschapsklachten worden veroorzaakt door het HCG-hormoon en daar reageert de zwangerschapstest weer op. Ik zou persoonlijk zelf al een testje doen.

9. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja nou. Die drang voel ik ook zeker wel. Maar de vorige keer kon ik testen op 4/5e destijds bij mijn eerste zwangerschap. Toen heb ik de 5e getest. Negatief. Ik snapte er niets van.

Toen heb ik op de 8e getest en toen was het wel positief. Dus ben een beetje bang om weer een aantal dagen teleurgesteld en in de war te zijn.

10. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt inderdaad. Ben je zeker van je eisprong? En wanneer was die?

11. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat weet ik niet zeker. Had nog geen sensitest of iets gekocht. Dacht we proberen het eerst zo wel even. De vorige keer was t bij de eerste poging ook raak. Niet dat ik daar nu weer vanuit ga.

Volgens de berekeningen op t Internet uitgaande van mijn eerste laatste ongesteldheid dag 27 juni.. Zou mijn eisprong rond de 17e moeten zijn. Maar voelde het een aantal dagen eerder al in mijn buik.

12. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ohja ik ben hoog sensitief. Ik denk dat ik daarom al van alles voel. Niet omdat ik me dat indenk maar omdat ik gewoon gevoelig ben. Dat had ik de vorige keer ook.

Had gisteren avond ook een drang naar iets zoets. Op de kop onder in de vriezer, vond ik nog een doos soesjes. Na twee had ik er al zat van ha ha. En mijn man dacht wat doe jij nou? Om 22 uur bij de thee een halve doos soesjes. Hmmm 😉

13. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb gisteren getest. Niets. Mijn man dacht dat ik hem voor de gek hield.

Maar bij mijn vorige zwangerschap was mijn NOD de 4e/5e. Ik heb toen getest op de 5e. Niets.

Ik was toen echt in de war. Want mijn lichaam voelde zo anders op zoveel gebieden. Toen hebben we de 8e nogmaals getest omdat ik ook niet ongesteld werd. Toen was hij wel raak.

Dus misschien is t HCG nog niet hoog genoeg. En anders ben ik nu weer heel erg in de war.

Want ik voel vanalles. En dat heb ik nog maar 1 x eerder gehad. En toen is Nora daaruit voort gekomen.

Heb er 2 gekocht. Dus 4 testen. Heeft t zin om een andere test te kopen of is t verstandiger om gewoon te wachten tot zondag of maandag?

14. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben er nu eigenlijk poep chagrijnig van. Ha ha. Gisteren avond voelde ik al een vleugje misselijkheid. Vanmorgen ook al 2 x. En nu al een half uur misselijk. Kan de geur van de snoete poets doekjes ineens niet meer verdragen.. Heb mn handen al 3 x gewassen.

Dus ik denk dat mijn lichaam gelijk heeft en die test niet. Mijn borsten passen inmiddels niet meer in mn BH. En sorry normaal heb ik dit soort klachten nooit.

15. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Ze zeggen dat je eisprong voelen zeer onwaarschijnlijk is en datgene wat je voelt dat dat de laatste groeispurt is voor je eisprong. Je kunt niet echt uitgaan van berekeningen via een app of internet, deze gaan namelijk uit van gemiddelden.

Je kan nog steeds zwanger zijn alleen de kans dat je klachten door een zwangerschap worden veroorzaakt zijn met een negatieve test wel iets kleiner. De klachten die jij opsomt en dus bij een zwangerschap passen kunnen ook te maken hebben met een naderende menstruatie.

Je kunt misschien de huisarts vragen voor een bloedtest? Als deze ook negatief is dan kun je er echt vanuit gaan dat je niet zwanger bent en dat je lichaam je voor de gek houdt.

16. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

Jul 5, 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht wel gewoon. Maar gezien mijn ervaring de vorige keer. Vertrouw ik mijn lichaam wel. We zullen ziem

Share This Page