weinig symptomen, wie herkent dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ellensunshine, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik ben nu ruim 5 weken zwanger en heb eigenlijk nauwelijks last van zwangerschapssymptomen. Op iets of wat gevoelige borsten na voel ik werkelijk niets anders dan anders. Ik merk dat ik het wat onrustig vind; heb afgelopen maart een miskraam gehad en had toen ook weinig symptomen. Nu ben bang dat het zo kan zijn dat er weinig hormoon is, wat het gebrek aan symptomen verklaart. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik weinig last heb, of dat het nog gaat komen. Wie herkent dit?

Liefs Ellen

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Ellen,
    ik stelde een soorgelijke vraag maar dan met een andere reden onder de titel "Wie was er overtuigd niet zwanger, i.v.m. geen symptomen". Mss heb je er iets aan. Groetjes luna

3. marijke25

marijke25 Actief lid

27 mrt 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi ellen

ook ik had weinig last bij 5weken hoor. op inderdaad de borsten na had ik heerlijke eerste weken.
    daarna kwamen de kwaaltjes vanzelf. veel moe en toch ook wel misselijkheid en overgeven. dus maak je geen zorgen. het kan nog komen.
    en ach wie weet krijg je een heerlijke zwangerschap met heel weinig klachten.

groetjes marijke

4. EdNe

EdNe Actief lid

22 aug 2007
    113
    0
    0
    België
    ik begon pas rond 8 weken echt symptomen te krijgen zoals pijnlijke borsten, misselijkheid en erg vermoeid zijn.
    Kan nog komen dus!

5. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    ik heb op gevoelige en pijnlijke borsten na eigenlijk ook geen klachten, soms wat raar/ rommelig gevoel in m'n buik, het idee dat ik ongesteld moet worden, maar verder dus eigenlijk niks.

6. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    Hoi Meiden,

dank je wel voor jullie reacties, stelt me toch wat gerust. Verder blijft het natuurlijk allemaal wat spannend. Ik denk dat ik pas echt iets geruster ben als ik het hartje zie kloppen. Maar goed, ook dan blijft het natuurlijk afwachten.

Liefs Ellen

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Ellen, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik weet uit ervaring hoe bang je na een of meerdere miskramen kunt zijn en hoe je continu zoekt naar de bevestiging dat je nog steeds zwanger bent.

In het begin van mijn laatste zwangerschap verloor ik met 5,5 week een klein beetje bloed. Omdat dat precies de periode was waarin mijn vorige zwangerschappen stopten, heb ik echt doodsangsten uitgestaan dat het nu weer zou gebeuren. Maar gelukkig gebeurde dat niet.
    De periode daarna voelde ik me prima, zelfs zo prima dat ik weer begon te twijfelen. Niks misselijk, niks krampen, wel moe, beetje pijnlijke borsten.

Als je een miskraam hebt gehad, mag je vaak wel eerder dan met 12 weken een echo laten maken. Bijvoorbeeld met 8 weken, dan zie je al echt een klein wezentje. Gewoon om vragen, hoor.

Je zult merken dat er tijdens je zwangerschap telkens weer perioden zijn dat je je prima voelt, of dat je juist dingen voelt waardoor je je misschien weer zorgen gaat maken. Laat je niet gek maken en geniet van je zwangerschap, dat is het enige advies wat ik je kan geven.

Groetjes, Wendy

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    had ik ook hoor :)
    En soms wordt je daar wat onzeker van....maar tis helemaal goed gekomen :D

9. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    Hoi Wendy en Judith,

Dank je wel voor jullie antwoorden, die onzekerheid maakt het er niet makkelijker op! Toch voelt het deze keer goed. Met de miskraam had ik direct een slecht gevoel toen ik de positieve test zag. Daar was in eerste instantie nog helemaal geen aanleiding voor, maar toch voelde het gewoon niet goed.
    Nu heb ik wel een goed gevoel en zou dan ook echt teleurgesteld zijn in mijn eigen intuitie als het weer mis zou gaan.

ik heb nu voor 20 juni een afspraak bij de vk voor de 1e echo. Ik ben dan 8 weken en 2 dagen zwanger. Ik hoop dat we dan een kloppend hartje te zien gaan krijgen. :D

Jullie heel veel sterkte met waar jullie nu zijn!

Liefs Ellen

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Ellen, fijn dat deze zwangerschap goed voelt. Dan zal het waarschijnlijk ook wel goed zijn, vertrouw op je intuïtie. Ik had dat ook, dat mijn laatste zwangerschap anders voelde dan die daarvoor. En inderdaad, kijk eens wat een lekker jochie we nu hebben!

Groetjes, Wendy

11. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hoi ellen

Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben, maar ik heb verder ook nog geen symptomen. Af en toe voel ik mn borsten een beetje, maar verder helemaal niets. Maar ik lees wel vaker dat mensen pas veel later symptomen krijgen

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik had ook helemaal geen symptomen, ging testen omdat ik gevoellige tepels kreeg. Maar verder..? Ook ik heb een miskraam gehad en was hier erg ongerust over. Was er een tijd van overtuigd dat het helemaal niet goed zat. Maar hang nu elke ochtend ondersteboven in de wc pot.
    Dus kan nog komen. Deze zwangerschap is heel anders qua symtomen dan mijn vorige.

13. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Tja, eerst wil je niets liever dan dat je zwangerschapsverschijnselen krijgt. En heb je ze eenmaal, dan ben je ze liever weer kwijt. Het is ook nooit goed ;)

Sterkte sisqa, hopelijk gaat het overgeven snel weer over!

Groetjes, Wendy

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ook ik kreeg pas later symptomen!
    Ik had niets eens zere borsten!
    Het enige wat ik had was dat ik erg moe was, vanaf week 6 a 7 kreeg ik pas meerdere! En kijk mijn banner!

15. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik had in het begin ook helemaal geen symptomen. Maar sinds 1,5 week voel ik me constant beroerd. Hihi, het is natuurlijk voor een goed doel, maar zonder symptomen is het allemaal wel wat fijner.

16. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    wat fijn om te horen dat dus niet iedereen vanaf dag 1 doodvermoeiend en overgevend door het leven gaat. Ik merk dat ik gewoon erg onzeker ben en uitkijk naar hier en daar een symptoompje. Ik merk wel dat het iets of wat begint te komen, af en toe een vlaag van misselijkheid en zo. Maar ik lees zo ook wel terug dat het ook nog even luxe is om niet al te beroerd te zijn! Gewoon even afwachten dus maar weer.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

x Ellen

17. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hier nog 1! Ik heb nergens last van...heerlijk, dat wel...maar ook moeilijk te geloven dat er zoveel gaande is in je lichaam.

18. sterremunt

sterremunt Nieuw lid

9 jun 2008
    2
    0
    0
    docent mbo
    Hoi, hier sterremunt!

Alleen heeeeel af en toe een licht kramperig gevoel in onderbuik, maar alleen s morgens en s avonds soms... Verder niets! Maakt mij wel tikkeltje nerveus ivm miskraam keer ervoor.........bang dat de zwangerschapsverschijnselen, die ik al nauwelijks heb, af zullen nemen....

19. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    nou mensen, t begint er op te lijken dat ik toch echt hier en daar een symptoompje ontwikkel.
    Vandaag en gister in ene erg moe, zo rond drieen en vandaag betichtte ik een collega van het gebruiken van het meest afgrijselijke, stinkende parfum dat ik ooit had geroken.... Kennelijk toch een soort van zwangerschapsiets want niemand had er last van behalve ik.

Nu dan toch eindelijk?! Ik hoop t zo. Ik herken wat je zegt Sterremunt. Door mijn miskraam ben ik gespitst op ieder symtoompje en vooral het afnemen ervan. Dat gebeurde toen namelijk wel....

Nou, dag allemaal

x Ellen

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Dito hier hor... MA gehad bij 12 weken en geniet echt van mijn prille zwangerschap, maar ben toch stiekem bezig met die symptomen. Eerste keer was ik bijna de hele dag misselijk en had ik met regelmaat ongesteldheidskrampjes (overigens meer een hongergevoelmisselijkheid, dus hing gelukkig niet boven de pot). Nu zou ik eigenlijk blij moeten zijn aangezien ik, afgezien van de kleinere kwaaltjes zoals borsten en ook zoals jij met vlagen een beetje misselijk, heel weinig last heb. Ben ook niet echt moe....wel gaap ik ontzettend veel?

Maar nu ik gelezen heb dat veel andere dames er ook niet zoveel last van hebben, voelt dat toch een beetje als een geruststelling.

Deel Deze Pagina