ik heb een vraagje aan jullie... ik ben in aug uitgerekend zelf denk ik dat het eind juli komt maar goed dat is nu even niet belangrijk.... mijn schoonmoeder komt half juli omdat ze ver van ons vandaan woont ze woont zon 32 uur rijden van ons vandaan.. nou ze komt uit mexico en ik spreek wel wat spaans maar natuurlijk ook niet vloeiend... maargoed... ze is een hartstikke lief mens en alles en ze blijft dan ook een tijdje als de baby geboren is.. maar eigenlijk vin dik na 2 weken na de geboorte wel genoeg ik wil dan eigenlijk liever even met mn man en kindje alleen zijn. maar hoe zeg je zoiets?? ik bedoel mijn familie is helemaal niet hier... en ze komt ook wel om mij te helpen maar ik denk na 2 weken dat ik het wel genoeg vind.. of ben ik nu gemeen en dnekik aan mezelf??? jullie mening alsjeblieft en hoe zou jij zoiets zeggen tegen je man of schoon moeder???
Nee ik denk niet dat het gemeen en egoistisch is! Ik denk dat het juist belangrijk is dat jullie ook kans hebben om met z'n 3en te wennen en een gezin te gaan vormen. Krijg je in Amerika niks van kraamzorg of zo? Ik zou het gewoon met mijn man bespreken, zo van dat je blij bent dat zijn moeder komt maar dat het je het beste lijkt als jullie na een week of 2 met z'n 3en zijn zodat jullie goed aan elkaar en aan het nieuwe leven kunnen wennen.
nee kraamzorg dat krijg je hier niet.. tenminste niet dat ik oooit gehoord heb.. je bevaklt ook in het ziekenhuis... maar ok dabnkje voor je reactie
Hallo Cristel, Mijn bazin haar zoon woont in Baton Rouge. Toen haar schoondochter moest bevallen stopten de weeën, en toen moest ze kiezen of naar huis of een keizersnede. Ze hebben toen voor een keizersnede gekozen, de kleine is donderdags gehaald, en zondags moesten ze al naar huis. Haar man kreeg toen alle zorg op zich, en die baalde ervan dat zijn schoonfamilie geen poot uitstak, ze kwamen alleen maar om te eten en drinken, en gingen daarna naar huis, en toen zij de schoondochter ik wou dat je moeder hier was want zij zou ons wel helpen, want het is eigenlijk te zwaar, en ze mag dus zo'n zes weken niet tillen etc. Het ligt er maar aan hoe je gaat bevallen, en ik zou als alles goed ging ook mijn schoonmoeder niet langer dan die tijd willen hebben. Maar ja hier in Nederland hebben we gelukkig hulp, en zijn we niet afhankelijk van anderen. Ik vind het helemaal niet egoïstisch van je, je moet gewoon doen wat je hartje zegt, want een gefrustreerde moeder is ook niet goed voor je kindje. Groetjes Monique76
Misschien kun je op een gegeven moment zeggen dat jullie graag even alleen zijn met elkaar en de kleine.
Ik zou me er nu niet zo druk over maken. Kijk hoe het gaat als de baby er is. Misschien vind je het wel lekker en anders kan je dan na 1 week zeggen dat ze nog 1 week mag blijven maar dat je het dan weer zelf wilt doen. Als ze half juli al komt dan is ze er bij de geboorte al 2 weken dus dan hoef je je ook niet rot te voelen over haar reistijd. Ik denk dat je na die weken wel vloeiend spaans spreekt
Ik denk ook niet dat het gemeen, egoïstisch of wat dan ook is. Ik denk dat het verstandig is dat je dit van te voren bespreekt, zodat er geen scheve ogen naar elkaar komen.
Ja bespreek dit van te voren met haar en je man, dan zit je jezelf na twee weken je niet op te vreten en wordt het ook steeds moeilijker om er iets van te zeggen. Begrijp wel dat je er wel alleen voor staat wij hier hebben die héérlijke kraamzorg die in de vs ontbreekt (maar Long beach wat moet je daar heerlijk wonen zeg!!) Mss vind je het straks heerlijk al die goede zorgen. Maar bespreek alles wel van te voren in ieder geval met je man, dan staat hij straks ook niet tussen 2 vuren, het is wel zijn moeder natuurlijk Veel succes! En geniet van die kraamtijd die komt nooit meer terug!