Hee meiden, Even kort mijn verhaal. Ik ben in april gestopt met de nuvaring, die heb ik ongeveer 1,5 jaar gebruikt. Daarvoor heb ik, weet ik hoe lang, aan de pil gezeten (microginon30). Ik heb vermoedelijk in ronde 2 en 3 een vmk gehad. De eerste is bevestigd door de gyn, de tweede niet. Ik moet zeggen dat ik er nu wel over twijfel, aangezien mijn cyclus nu ook zo lang is en de kv 2v5 ook op een eisprong schijnt te reageren. Deze ronde heb ik ovulatietesten gebruikt. Volgens mij heb ik ongeveer 2 weken geleden een positieve ovulatietest gehad. Een uurtje geleden heb ik een zwangerschapstest van Zwanger en Kids gedaan, de normale midstream. Daar kwam, helaas, geen tweede streepje op. Dat zou betekenen dat mijn cyclus nu over de 50 dagen heen gaat. De vorige was 47 dagen. Mijn frustratie en die van mijn vriend is erg hoog! We weten gewoon niet meer waar we aan toe zijn en zijn ook iedere keer teleurgesteld door een negatieve test. De vorige ronde heb ik met mijn huisarts gebeld en die zei dat ik eerst nog een halfjaartje moest afwachten. Geen idee of ik dit ga trekken. Zijn hier vrouwen die tips voor mij hebben? Nu al de huisarts nog een keer bellen? Doorgaan met ovutesten? Homeopathische middelen? We zijn bereid om alles te doen! Zwanger worden zou fijn zijn op dit moment, maar een normale(re) cyclus is misschien nog prettiger. Help mij alsjeblieft.. Liefs
Je kunt gaan temperaturen, dan kun je zien of en wanneer je eisprong is. En ben je geen kapitaal kwijt aan ovutestjes. Ik heb zelf ook rondes gehad van 85 dagen, maar kon aan m'n temp zien dat ik pas heel laat een eisprong had. Ik heb 1 ronde zelfs digitale ovulatietesten gebruikt, werden helemaal niet positief. Maar volgens m'n temp wel een eisprong, en ook zwanger die ronde.
Inderdaad is temperaturen een goede manier om inzicht in je cyclus te krijgen. En ik ben deze maand begonnen met teunisbloemolie. Dit schijnt je cyclus wat te kunnen reguleren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Dit moet je alleen niet meer slikken na je ei, het kan namelijk een miskraam veroorzaken schijnt. Ook slik ik tarwekiemolie voor de aanmaak van baarmoederslijm. Dit kan de innesteling bevorderen. Ik heb zelf nog geen ervaring hoe het gaat lopen, maar andere dames hebben er baat buj gehad.
Enorm bedankt voor jullie reacties! Teunisbloemolie is inderdaad wel een goeie. Dan moet ik alleen wel echt gaan temperaturen, want je zegt dat na je ei teunis niet goed is.. Kan je dit gewoon bij de drogist halen of moet ik daarvoor naar de Tuinen? Hebben jullie ook ervaringen met Etos zwanger worden pillen? Ik hoor hier namelijk dat die je cyclus ook korter kunnen maken? Nu eerst maar eens ongi worden, dan kan ik eindelijk verder!
Teunisbloem is bij de etos te krijgen. Ik ben inderdaad ook met de etos zwanger worden begonnen. Aangezien het de eerste cyclus is weet ik niet hoe het gaat lopen en of het ook echt werkt bij mij, maar baat het niet dan schaad het niet drnk ik maar