Geen dieet, wel stoppen met suiker--> veel afvallen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nikita23, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb begrepen dat je, als je zwanger bent en aan een dieet gaat, er afvalstoffen in je bloed kunnen komen, en zo bij je baby kunnen komen.

    Nu zit het bij mij zo: Ik ben niet te dik, althans: Er mogen best wat vetjes van mijn buik af, maar heb een keurige BMI van rond de 23. Nu ben ik behoorlijk suikerverslaafd. Zakken snoep halen we al tijden niet in huis, want binnen een dag is ie leeg. Nu heb ik altijd al geroepen dat ik mijn kind niet met veel suiker wil opschepen, dus heb me altijd al voorgenomen dat als ik zwanger zou raken, ik zou stoppen met snoepen. (Voor mij minstens net zo moeilijk als iemand die stopt met roken). Ik doe dat nu dus ook niet meer sinds ik positief getest heb een paar dagen geleden, maar: Als ik niet snoep, val ik zeker af! De overtollige zes kilo's vliegen eraf, weet ik uit ervaring. Wat moet ik doen? Is het kiezen uit twee kwaden? Door blijven snoepen en niet afvallen? Of kan zes kilo afvallen geen kwaad? Of is het gewoon belangrijker om niet teveel suiker binnen te krijgen? Misschien een overdreven vraag, maar ze doen zo erg met klem adviseren dat je niet mag afvallen, dat ik er angstig van raak! Wil zo graag echt gezond eten de hele zwangerschap.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nikita23,

    je moet gewoon normaal eten. Niet teveel suiker, maar ook niet te weinig anders krijg je teveel glucosedipjes en dat is ook niet goed voor je. Mak een afspraak met jezelf dat je bijvoorbeeld 1 dag in de week een avond mag snoepen en verder een paar snoepjes per dag. Maak een 'schema' waar je je wel goed aan kunt houden. Ga dus niet lijnen, maar eet gewoon een normale hoeveelheid suiker, want zo te lezen weet je best hoe dat moet ;)! eet gedurende de dag kleine beetje, da's beter dan 3 keer een grote maaltijd, dat is ook niet goed voor je suikerniveau.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina