vraagje wel of geen dokter bellen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by singa, Nov 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singa

singa Niet meer actief

Mijn dochtertje van bijna 10 maanden is ziek. Ze heeft koorts, rond de 40 graden, is super verkouden en huilt veel. Als ze een zetpil heeft kan ze weer lekker rustig spelen in de box.
    Nu heeft mijn nichtje vorige week keelontsteking gehad. Ze kan mijn dochter besmet hebben omdat ze elkaar altijd zien op de oppasdag van mijn ouders.
    Zal ik nu wel of geen dokter bellen? Ze heeft pas sinds gisterenmiddag koorts en met een zetpil gaat het eigenlijk wel goed. Maar ja omdat er dan vanuit je omgeving gezegd wordt dat je beter wel de dokter kan bellen ga je toch weer twijfelen. Wat is jullie advies?

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik zou het vandaag aanzien en kijken hoe ze er morgen aan toe is, heeft ze dan nog steeds koorts en is ze echt ziek dan zou ik morgen even gaan.

Heb zelf vorige week bij de huisarts gezeten en die zei ook dat er een hele heftige verkoudheid heersde compleet met koorts.

3. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik zou even de dokter bellen kan zijn dat je een antibiotica kuurtje mee krijgt voor haar keelontsteking.
    Niet alle soorten keelontstekingen zijn over dmv zetpillen geven.

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou het even aankijken hoor....het gaat goed overdag met een zetpil toch? Ik zou wel niet teveel zetpillen geven....vooral s`nachts zou ik wel eentje doen dan kan ze lekker slapen..

Blijft ze nu zieker worden dan zou ik wel even bellen...maar dit soort van ziek zijn gaan ze nog wel vaker krijgen!

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja als je kindje ook echt veel pijn heeft aan de keel is het matuurlijk iets anders he......

6. singa

singa Niet meer actief

Dat is zo moeilijk te zeggen of ze echt veel pijn in de keel heeft. Als ze hoest moet ze wel meteen huilen maar ja dat kan ook komen doordat ze gewoon ziek is. Het lijkt wel of ze een beetje een dikke nek heeft maar misschien zie je dat omdat je dat wilt zien.
    Gelukkig is ze niet zo heel vaak ziek en gaat het normaal altijd heel goed met een zetpil.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ja wij kunnen het moeilijk beoordelen vanaf hier he.....maar als je gevoel zegt dat het wel goed is erop vertouwen!!

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg bij twijfel altijd de huisarts bellen, waarom niet?
    Ze zijn er ook voor om je gerust te stellen toch....

9. singa

singa Niet meer actief

De hele middag ging het goed tot de zetpil uitgewerkt was. Toen had ze direct 40 graden koorts. :(
    Ik twijfelde eigenlijk niet alleen de mensen in mijn omgeving brachten me aan het twijfelen. Ik vond het nog niet nodig om vandaag al te gaan. Ik wacht liever even af hoe het vannacht en morgenochtend gaat.

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Eet/drinkt ze minder als normaal? Want dan kan het inderdaad de keelamandelen zijn. Dan zou ik wel even bellen. Met een kuurtje zijn met een dag of 2 de symptomen weg.

Ons mannetje at ook slechter (maar nog steeds goed... zo'n veelvraat is het) en het bleek dus zijn keelamandelen te zijn. Hij had eerder al een kuurtje voor zijn verkoudheid wat dus niet aansloeg. Toen kreeg hij een sterker kuurtje en dat hielp super.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey singa, zolang ze alert blijft, niet te benauwd is en goed blijft drinken kun je nog wel afwachten. Bij twijfel bellen, volg je gevoel.

Beterschap!

12. november09

Nov 23, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het heerst hoorde ik van de huisarts...
    Ik moest voor iets anders langs, maar mijn zoontje hoestte zijn longen uit zn lijf daar.
    Hij zei al dat het heerst en met goed drinken lekker uit laten 'zieken'..
    Mijn zoontje heeft zichtbaar opgezette kliertjes, wat verhoging en wordt soms huilend wakker van het hoesten. Maar naast wat vermoeider zijn valt het mee.
    Maar mijn ha zegt altijd laat de natuur het werk maar doen, dus weet niet hoe de jouwe is natuurlijk...
    Maar ook vindt ik net als hierboven, luister naar je moeder gevoel als jij je er niet lekker bij voelt moet je gaan..
    Ben je een 'relaxte' moeder zou ik even aankijken. Terecht bij de ha kun je altijd als jij vind dat je langs moet komen, desnoods in het weekend of avonduren... Succes!

13. singa

singa Niet meer actief

We kijken inderdaad even aan hoe het vannacht gaat.
    Het eten gaat sowieso een stuk slechter de afgelopen week dus dat is niet echt een graadmeter. Alleen de fruithapjes vliegen er nog in. Dan maar wat extra fruit, extra vitaminen zijn nu niet weg.
    Het bleek ook dat de praktijk vanmiddag dicht was dus kon er sowieso niet heen.

14. Alita

Alita Niet meer actief

en hoe is het gegaan....

15. singa

singa Niet meer actief

We zijn net naar de dokter geweest en ze heeft keelontsteking. Het gaat al wel een stuk beter en hij verwacht dat ze zondag wel beter zal zijn.
    Als het morgen slechter gaat kunnen we antibiotica halen. Het recept hebben we al gekregen zodat we niet langs de huisartsenpost hoeven gelukkig.
    Het valt allemaal wel mee dus gelukkig. Ik ben ook blij dat we niet direct antibiotica krijgen maar nog even kunnen afwachten.

16. Alita

Alita Niet meer actief

nou fijn dat je idg iets achter de hand hebt dan hoor.....

Liever niet geven als het niet hoeft maar als je kindje het te erg heeft gewoon doen hoor!

Beterschap hoor!

17. singa

singa Niet meer actief

Ik ben zelf ook niet zo van de medicijnen. Als het niet hoeft geef ik ze liever niet dus gaan we ervoor om er van af te komen zonder anitbiotica.
    Wel grappig dat mijn nichtje dus wel direct antibiotica kreeg. Bij haar werd gezegd dat het dan met 5 dagen wel over zou zijn. Maar dat is bij ons ook maar dan zonder antibiotica. Nu snap ik waarom die ziektekosten zo duur worden ;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ja antibiotica is best heftig spul dus geef het liever ook niet hoor...

Sommige dingetjes horen er gewoon bij zoals goed verhouden, keelpijn enz....als het nu te lang aanhoudt dan is het natuurlijk een ander verhaal.

En daarbij zijn veel HA`s verschillend wat dat betreft! Zie je ook hier vaak als het om bloedtesten gaat ivm zwschap....sommige krijgen ze gewoon en diezelfde dag nog uitslag en andere krijgen geeneens een bloedtest!

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Volgens mijn huisarts duurt elke keelonsteking ongeveer 5 dagen (en dan knap je op) en is het enige wat ze tegenwoordig doen pijnbestrijding (in mijn geval ibruprofen 600 mg en paracetamol)
    Als je antibiotica neemt duurt het net zo lang alleen verlaag je daarmee het risico dat het op de hartklep zou gaan kunnen zitten.
    (als ik me het goed herinner gebeurt het in 0,01% van de gevallen)

20. Alita

Alita Niet meer actief

ah dat wist ik dus niet van die hartklep....

Maar eigenlijk is ab dus niet zo nodig he....is ook niet goed voor je als je het te vaak krijgt...

Share This Page