HallO. ik heb 17 maart mijn eerste natuurlijke menstruatie gehad na jarenlang pilgebruik. Nu ben ik sinds de nieuwe cyclus begonnen met temperaturen. Ook gebruik ik ovulatietesten van sensitest. Nog niks gevonden, testen zijn nog spierwit op de controlestreep na. kunnen jullie even met mij meekijken naar mijn temperaturen? Deze zijn als volgt; (na mijn menstruatie gemeten); 36.6 36.5 36.7 36.6 36.6 36.5 36.5 36.5 36.4 (vanochtend) De laatste tempersturen liggen iets lager, kan het zijn dat mijn eisprong er bijna aankomt?
Dat zegt niet altijd alles. Aan tempen zie je het pas NADAT je eisprong is geweest. ik zou een app downloadene en daar je temp in zetten,is heel overzcihtelijk, en geeft ook aan dat je eisprong is geweest.
Het kan maar het hoeft niet. Sommige hebben een dip voor de eisprong en anderen weer niet. Maar dat is geen dip van een paar dagen
Ik zou inderdaad je temperaturen in een grafiekje (app) bijhouden, fertility friend bijvoorbeeld. En inderdaad pas na je eisprong zie je dat deze geweest is (met temperaturen). Ik zou de ovulatietesten blijven gebruiken. Hoe was je cyclus voor de pil? Het kan namelijk wel even duren, na pilgebruik, voordat je cyclus weer op gang komt.
na de pil een cyclus van bijna 10 dagen langer dan normaal (normaal was 30), ei kwam pas op dag 25 aanwaggelen alles kan
Het kan, maar aan je temperatuur kun je nog niets aflezen. Het wordt pas duidelijk als je eisprong is geweest, dan stijgt je temp en blijft ook hoog. Een toename in cervixslijm is eigenlijk een betere indicatie dat er wat aan zit te komen, maar aangezien je nog maar net bent gestopt met de pil is dat misschien wat moeilijker te herkennen. Dat de ovulatietesten nog wit blijven wil niets zeggen, ik heb de afgelopen 2 weken ovulatietesten gebruikt en had of helemaal geen streep, of een klein beetje. Soms dacht ik; ja, nu loopt het op en dan ineens had ik weer een paar dagen een blanco test. Gisteren had ik ineens een positieve ovulatietest, terwijl ik de dagen ervoor nauwelijks waarneembare streepjes had. Gewoon door blijven testen dus
Krijg je dan voor de eisprong eerst wat lichtere streepjes op de test? Of kun je eerst witte tests hebben en daarna ineens een duidelijke streep?
Ik gebruik geen temp en geen ovutesten, ik merk het altijd aan steekjeseen paar dagen voor en een grote klodder dikke slijm (cervix slijm dus) op de dag van de eisprong. En heb tot nog toe altijd gelijk gehad! Altijd precies tussen de 15 en17 dagen later ongesteld. Ik denk nog steeds dat luisteren naar je lijf het beste is, we weten meer dan je denkt. Nu moet ik ook zeggen dat ik "verplicht" klussen haat, we klussen als we daar zin in hebben en merk ik mijn ei en heb ik geen zin ga ik echt niet met tegenzin klussen! Gewoon zo vaak als jullie zin hebben klussen dan moet het vanzelf goedkomen zou je zeggen
Vruchtbaar slijm is veel dikker en kan vergeleken worden met (rauw) eiwit. Het is echt veel dikker als normaal slijm.
Als je de pil gebruikt heb je geen eisprong, dus ook geen vruchtbaar slijm. Dus nee hoor, dat is niet raar Als het ineens wat glibberig wordt daar beneden (ik merk het bijvoorbeeld als ik naar de wc ga en afveeg) kun je de stuctuur testen. Vruchtbaar slijm lijkt inderdaad een beetje op rauw eiwit en het is rekbaar.
Ik ben benieuwd of ik dat dan nog ga krijgen. Het voel eerder wat droog aan bij mij daarbinnen.mijn man en ik klussen om de dag, dus door het zaad wat in je vagina zit is het ook moeilijk om je cervix te testen, het is dan eerder cremig wit. Helukkig blijf je hier anoniem, haha. Toch wel persoonlijk om het hier allemaal te melden.