alcohol bij de man en proberen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dora26, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Drinken jullie mannen wel eens alcohol terwijl jullie zwanger proberen te worden?
    Houden jullie er rekening mee dat hij niet drinkt rond je vruchtbare periode of hoe doen jullie dat? Of mag hij gewoon zijn biertjes drinken?
    Het is niet dat mijn vriend zoveel drinkt, maar het is carnavalsperiode, vandaar...
    Ik wou maar eens polsen hoe jullie daarmee omgaan!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het sperma wat nu aangemaakt wordt, wordt pas over 3 maanden geloosd (om het maar even zo te zeggen ;)) Dus het zou eerder pas over 3 mnd een probleem kunnen zijn.

Overigens drinkt mijn man regelmatig een paar biertjes en ben ik toch al een keer of 6 zwanger geweest van hem ;)

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Mijn man dronk gewoon een glaasje bij het eten hoor. En ging (en gaat nog wel eens) een paar biertjes drinken met vrienden. Ik heb me er nooit in verdiept hoe het echt zit, maar ik kan me voorstellen dat als je al wat langer bezig bent je wel gaat kijken wat beiden kunnen doen om alles zo optimaal mogelijk te hebben. Een griep bij de man kan geloof ik wel drie maanden effect hebben op het zaad, maar hoe dat zit met een keer goed stappen weet ik niet?

Maar misschien heb je over elf dagen gewoon al een positieve test in handen, en maakt het niets meer uit hoe leuk carnaval geworden was ;)

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bedankt voor jullie reactie...ik had ook geen idee dat het sperma dat nu aangemaakt pas over 3 maanden geloosd wordt, nooit bij stil gestaan en dus weeral iets bijgeleerd :)
    Ik vroeg het mij maar af omdat we nu toch nog steeds aan het klussen zijn, ik geloof dat mijn eisprong nu wat later valt dan gewoonlijk en het is wel een echte feestvierder gedurende deze periode ;) alhoewel ik ook wel de indruk heb dat hij er rekening mee houdt en niet blijft doorgaan :)
    Sowieso dat je het beste wil voor een toekomstig kleintje he, ookal zijn we nog maar pas bezig :)

5. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Nee totaal geen rekening mee gehouden en doen we nu ook niet. :)

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Geen rekening mee gehouden, als het niet zo vlot wil lukken is het misschien wel handig dat je vriend ook van de alcohol afblijft. Hoewel er nog 1000 andere redenen voor kunnen zijn.

Succes op een positieve test en een mooie baby :)

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat de zaadjes al eerder zijn aangemaakt wil niet zeggen dat nu alcohol drinken niet van invloed is op de kwaliteit van de reeds aangemaakte zaadjes..
    Af en toe een glaasje, mwaw zou ik me niet zo druk om maken.
    Als je problemen hebt met zwanger raken zou ik er wel meer bewust mee omgaan.

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Geen rekening mee gehouden, manlief en ik dronken beiden weleens een glaasje. Kreeg op mijn vrijgezellenfeestje een vermoeden dat ik weleens zwanger kon zijn, want de drank smaakte me niets en heb ik zo goed als laten staan ;)
    Inderdaad, bij moeilijkheden met zwanger worden zouden we er wel bewuster mee om gaan denk ik. Al duurde het bij ons ook bijna een jaar.

9. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    De richtlijn ligt op één of twee glazen alcohol, eens of twee keer per week voor de vrouw. Voor de man 3 tot 4 glazen per dag. Maar dit wil nogal eens wisselen van studie tot studie, ik zou dus zeggen: met mate. :)

10. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik was er wel bang voor dat het invloed zou hebben, maar was ook de tweede ronde zwanger (en hij had die avond ook gedronken). Het is helaas toch fout gegaan en heb het toen nog met de vk gehad over roken en alcohol gebruik. Maar zij gaf aan dat het gewoon vaak een aanlegfout is en dat er geen aanleiding voor was. En dat ik toch zwanger ben geraakt en de zwangerschap de meeste bruggen al had overwonnen. Dus dat heeft ons wel een beetje gerustgesteld. Daarom blijven wij het ook gewoon doen zoals we het nu deden; VL rookt (maar wel buiten!) en pakt maar lekker een biertje. Geeft de meeste ontspanning voor iedereen en ik heb er geen problemen mee om wat dat betreft alles te laten ;) Maar zoals vaker gezegd, mocht het op den duur toch redenen tot zorgen geven dan kunnen we altijd nog verder kijken. Maar voor nu proberen we er toch zo ontspannen mogelijk mee bezig te zijn :)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dus wij mogen Max 4 glazen per week en een man Max 28? Lijkt me wat vreemd.

12. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Zo staat het in de richtlijnen.

Kijk bijvoorbeeld ook eens hier.

13. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Hij heeft altijd een glaasje gedronken. Ik zelf eigenlijk ook..Nu kan ik weinig zeggen omdat het bij ons de eerste keer direct raak was.
    Ik heb vanaf het moment dat we kozen om bewust voor een kindje te gaan (en dat de mogelijkheid bestond dat ik bevrucht zou zijn) geen alcohol meer gedronken. Hij wel en dat doet hij nu nog vrolijk naast mijn dikke toeter op de bank. Gewoon een glaasje wiskey of een biertje voor het genieten zeg maar.
    Geen moeite mee.

Ik denk dat een ongezonde levenswijze zoals niet sporten, slecht eetgedrag of stress veel slechter zijn als je een kinderwens hebt dan een glaasje alcohol met mate. Ook als je bewust bezig bent om kindjes te verwekken.

14. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze zoon is met carnaval "gemaakt" dus dan weet je het wel.
    Drie dagen ongezond leven veel drank en veel gerookt. Ik zeg niet dat het goed is maar probeer je er niet te veel zorgen over te maken.

15. Reeva

Reeva Actief lid

13 jan 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit hoor ik zo vaak! Mensen die er mee bezig zijn en dat wordt het even los gelaten door even lekker los te gaan en hop zwanger :D Mooi is dat!

16. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Oei, dat zou ik maar niet te hard roepen hier... ;)

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Zou nog wel leuk zijn moest het deze maand prijs zijn en een carnavalsbaby worden :) Mijn vriend is een stoeter in hart en nieren, maar we zien wel ;)

18. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    wij zijn beiden gestopt met drinken, je weet maar nooit en het voelt niet goed om te drinken. Zeker nu we bijna een jaar verder zijn, wil ik het niet 'verpesten', klinkt dat raar? :D

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Mijn gyn zei: hier heb je 2 vliegtickets. Ga lekker op vakantie, dan kom je gegarandeerd zwanger terug. Ben je er ook niet zo mee bezig.

Ontopic: geen rekening mee gehouden. Bij mijn man is alles in orde.

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Klinkt heus niet raar hoor! Ik drink sowieso niet, mijn vriend af en toe wel eens...

Deel Deze Pagina