Hoi dames Ik ben Davina, 36 jaar oud en mijn relatie is helaas geëindigd een aantal dagen geleden. Als anticonceptiemiddel had ik een mirena spiraal. Deze verloor ik vanmorgen onder de douche. Waar ik best van schrok. Deze mirena heb ik sinds juni. Nu heb ik nog met kerst een paar keer seks met mijn ex partner gehad. Voordat onze ruzie en breuk volgde. Ik weet dat bij een verwijdering van een mirena je 7 dagen voor de verwijdering geen seks mag hebben onbeschermd. Ik twijfel nu dus of ik zwanger zou kunnen zijn van mijn ex partner omdat het dan ook 7 dagen voor dat spiraal verloren ging en misschien heeft deze al verzakt erin gezeten? Ik pieker hier best wel over. Heeft iemand dit al eens meegemaakt en weet wat het beste is om te doen? Afwachten 14 dagen en dan testen of naar huisarts en echo vragen? Omdat ik ook niet weet of deze verzakt is geweest. Ben niet ongesteld al 2 maanden niet ja paar weken terug een klein beetje bruine afscheiding gehad maar geen ongesteldheid te noemen, zoals ik wel nog kreeg met spiraal. Wel loop ik al een tijdje met vage klachten enorm vermoeid gevoel dat ik jaren kan slapen, duizelig met vlagen, regelmatig misselijk. Snel emotioneel en gespannen. Enorm koud hebben lig regelmatig met meerdere dekens op bed. Al deze dingen verweet ik aan de komende eind maand december. December drukte kan ook veel doen denk ik. Heeft er iemand ervaring mee of tips?
Als jouw klachten van een zwangerschap zouden komen (die kans acht ik erg klein) dan zou je nu op een test al iets moeten zien. En anders zou ik wachten tot over een week ongeveer om nog een keer een test te doen. Is die weer negatief dan ben je niet zwanger.
Ik zou nu een test doen en dan over 2 weken weer ik zou niet over een week al testen, stel je heb nu of gister oid je eisprong heb je grote kans dat je over een week negatief test terwijl je misschien wel zwanger ben en zit je nog steeds in onzekerheid
Kerst is 7 dagen geleden. Als je 7 dagen geleden voor het laatst sex had en vandaag vond gelijk je eisprong plaats na het verliezen vd spiraal, dan is de kans nihil dat je zwanger bent. Ik vermoed dus dat de kans op een zwangerschap zo goed als 0 is. Voor de zekerheid kan je nu testen en dan over een dag of 10 weer. Beide testen negatief dan weet je het zeker.
Ik denk dat het ook geen kans is. Ben vandaag flink ongesteld geworden. Wel erg snel maar ook dat had ik bij vorige spiralen dat mijn eigen cyclus snel terug was en regelmatig.