zwanger maar zo onzeker

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door noukytje, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Hallo allemaal,
    Ik weet sinds afgelopen vrijdag dat ik zwanger ben. Nuja eigenlijk wist ik op woensdag al maar toen wilde de dokter nog een 2de bloedtest omdat mijn hcg maar 52 was. Dit was op vrijdag wel gestegen naar 78 wat goed was volgens haar. Komende vrijdag krijg ik nog een nieuwe bloedtest omdat mijn gynae pas een afspraak wil vastleggen als ik aan 1000 zit.
    Nu heb ik al sinds verleden week regelmatig last van wat vage buikpijn en rugpijn. vrijdag en zaterdag voormiddag verloor ik ook een heel klein beetje roze slijm, maar dit is ondertussen alweer helemaal voorbij.
    De buik en rugpijn zijn meer een trekkend en wat zeurend gevoel dat ik heb. Nu was ik mij aan het afvragen of dit misschien al bekkeninstabiliteit kan zijn? Maar zou volgens mij wel heel vroeg zijn niet? ik ben tussen de 4 en 5 weken normaal gezien (ik weet het nog niet zeker). ik voel het vooral als ik rechtsta of een tijdje rechtgestaan heb.
    Ik ben zo bang voor een miskraam! ik betrap mezelf erop dat ik constant naar het toilet ren om te kijken dat ik toch maar geen bloed verlies of aan mijn borsten zit te voelen dat ze toch nog maar zo verschrikkelijk gevoelig zijn enzo.
    Een beetje ten einde raad dus, ik schrijf het dan hier maar even neer want mijn man begrijpt het niet echt dat ik me zo zorgen maak.

2. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Is dit je eerste zwangerschap?
    Ik wist bij mijn vorige zwangerschap door men rugpijn en krampen dat ik zwanger was. Een ramp, had zelfs op 8w een bekkenband aan omdat ik weet dat het hoever ik in de zwangerschap ging, dit over ging. Dit gaf me op deze moment steun om in mijn hele dag rechtstaand beroep door te komen.
    Dit heeft bij mij te maken denk ik omdat mijn baarmoeder achteraan tegen mijn rug ligt. Doordat die groeit kreeg ik zo een krampen en rugpijn.
    Geen zorgen in maken!
    Beter zo dan je helemaal niets voelt, dan moet je uw vragen gaan stellen met is het echt wel zo??? ;)

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je hcg is wel laag hoor, rond NOD hoort ie al boven de 100 te zitten.
    Kan me je angst dan ook wel goed voorstellen, met zulke waardes. Hopelijk komt het goed!

4. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    mja huisarts zag in die hcg niet zo'n groot probleem meer omdat het toch stijgt. We zullen zien zeker. Ik heb al gelezen dat er nu eenmaal mensen zijn die ene lager hcg hebben. En als ik de tabellen bekijk zit ik nog wel in de normale rang maar wel aan de lage kant natuurlijk.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het is alleen jammer dat die tabellen niet kloppen. Mneerste zw.schap zat mn hcg op nod op 18, 2 dagen later op 66.
    Toen ik bij gyn aankwam met die tabellen lachte ze me gewoon uit. Flauwekul volgens haar, ze wilde 14 dagen na eisprong een minimale waarde zien van 100 om te spreken van een doorgaande zwangerschap.

Toch kan het wel hoor, een lagere waarde en toch een doorgaande zwangerschap! Hopelijk behoor jij tot die categorie, en komt alles goed en zijn je waardes straks mooi gestegen!

6. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    mja mijn gynae reageerde al positief op die 52 eigenlijk. ze zij gewoon dat het nog heel pril was dan en dat het nog alle kanten op kan. Waarschijnlijk heb ik ook een heel lange cyclus gehad nu. maarja afwachten, meer kan ik niet doen zeker

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    mss zit je nog niet op 14 dpo, dat zou heel goed kunnen. Probeer toch te genieten van het feit dat je zwanger bent meid.
    Ik duim dat de waardes goed gestegen zijn straks, wanneer krijg je weer een bloedtest?

8. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    aanstaande vrijdag mag ik terug gaan voor bloedtest. ik ben ook benieuwd. tot nu toe voel ik me wel zwanger (alleen mijn borsten al amai!). Maar we zullen wel zien zeker?

9. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    ik was ook heel onzeker. en ging ook steeds naar het toilet om te checken. En had de eerste weken ook bloedverlies.
    Rugpijn en buikpijn kan tekenen zijn van je baarmoeder die groeit. Lekker gaan genieten zou ik zeggen

10. Sparks

Sparks Actief lid

12 jul 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, ik snap wat je bedoelt hoor. Ik ben nu 5 weken zwanger en ik ben ook erg onzeker. Ik heb erg last van mijn darmen en dan heb ik soms zo'n buikpijn dat ik ook de 10 min naar het toilet ren om te kijken. Mijn borsten wisselen ook erg, de ene dag heel gevoelig en de dag daarna weer wat minder. Ik kan me dit van mijn vorige zwangerschap niet herrinneren, maar ja elke zwangerschap is weer anders zeggen ze. Wij hebben 5 november onze eerste afspraak bij de vk en een week later de eerste echo dus ik blijf ook nog even onzeker.

11. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi ,

Ik heb ook naast m'n gevoelige borsten en veel sneller moe geen ander teken. Geen misselijkheid, zelfs geen verergerde rugpijn ( ik ben rugpatient ).
    Wel voor m'n test een paar dagen ongi gevoel gehad maar zette niet door, en toen ik op een ochtend een zere linkerborst had toch een test gedaan en bleek zwanger. Midden in m'n cyclus? Maargoed de testen liegen er niet om.... En die buikpijn komt af en toe nog wel eens even terug maar niet noemenswaardig :)

En idd die onzekerheid, ik check ook bij elk wc bezoek of ik geen bloed zie hahahaha! Lekker stel zijn we ook!

12. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Ik heb vandaag toch nog maar een testje gedaan. Volgens mij is het streepje donkerder dan de afgelopen testen. ik heb vandaag de hele dag last gehad van mijn rug en mijn buik tot in de namiddag. Toen voelde ik ineens precies niks meer. Nuja niks is veel gezegd, mijn rug en buikpijn waren veel minder. Misselijk en pijnlijke borsten bleven wel. Ondertussen is de pijn in mijn buik en rug wel vaagjes teruggekomen en daarnet kreeg ik heel even een scherpe steek, maar ik heb eerder de indruk dat het mijn darmen waren. Achja afwachten, hoe moeilijk dat ook is.

Bijgevoegde bestanden:

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hij is zeker donkerder:D

14. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik had in het begin (vanaf 5 weken) ook twee weken lang last van bruinverlies en zelfs twee dagen bloedverlies. Bleek uiteindelijk wss oud bloed uit de baarmoeder en een geknapt adertje te zijn, want zoals je ziet ben ik alweer 21 weken zwanger. Het hoeft dus niets te betekenen!

En bij mij wisselden mijn klachten ook van dag tot dag hoor! Misselijk was ik wel aldoor (heb maar één keer overgegeven), maar de ene dag had ik supergevoelige (.)(.) en de dag erna totaal nergens last van, rugpijn had ik sporadisch en krampjes en steekjes kwamen en gingen ook steeds. Er is dus weinig van te zeggen.
    Met 13 weken was zowat alles over. Behalve de steekjes, maar die worden nu weer meer veroorzaakt door het schoppen van de kleine. Maar nog steeds af en toe wel bandenpijn hoor.
    Hoe killing ook, het enige dat je kunt doen is afwachten. En zolang de kramp niet gepaard gaat met (extreem) bloedverlies, kunnen het ook je banden zijn die gigantisch aan het oprekken zijn. Bovendien worden je tests steeds duidelijker, dus dat is ook positief hoor!

Overigens check ik nog steeds bij bijna elk toiletbezoek mijn toiletpapiertje hoor, ik blijf daar toch onzeker over (muts die ik ben).

15. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    ik vrees dat het hier mis gaat. deze middag echt helder rood bloed beginnen verliezen. Net bij de huisarts bloed gaan laten trekken en morgenmiddag echo in het ziekenhuis, maar ik zie het heel somber in :(

16. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,
    Wat ben ik blij dat ik dit lees allemaal!!
    Ik heb ook vage buikpijn en maak me dus ook zorgen.
    Ik heb ook 5 nov mijn eerst bezoek bij de vk, en meteen dan ook echo dus kan niet wachten.
    Ik ben in ieder geval blij dat ik hier lees dat die vage buikpijn bij veel meer dames voorkomen en het stelt me wel een beetje gerust. Maar zal toch blij zijn als ik 5 november te horen krijg of alles goed is.

17. Maggi

Maggi Niet meer actief

Ook ik kan me hierbij aansluiten! Pooh, wij lopen precies gelijk, allebei de 17e uitgerekend en 5 nov voor eerste echo. Maar vind het allemaal maar wat eng! Als ik niks voel ben ik bang, als ik "teveel" voel ben ik bang.. Ik kan me er gewoon bijna niks bij voorstellen dat ze straks tegen me zeggen dat alles goed zit! Daar ga ik gewoon niet vanuit, zo stom! Terwijl ik vertrouwen moet hebben.

Noukyjte, het klinkt misschien gek uit mijn mond (na hierboven mijn eigen twijfels geuit te hebben), maar de kans is ook gewoon groot dat het wél goed gaat! Probeer daarin te blijven geloven, zolang er geen stolsels meekomen en het bloeden niet te lang aanhoudt, is het zelfs niks heel ongewoons, als ik internet zo erop na sla. Gelukkig heb je morgenmiddag al een echo! Nog even volhouden tot dan, en dan hopelijk een grote geruststelling!

18. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik testen ook echt pas positief bij 11 weken bij me kind dus wil niks zeggen ik zou het proberen los te laten en genieten van je zwangerschap

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    he noukytje, helderrood bloedverlies wil je niet zien. Klinkt niet goed...hopelijk hoor je bij de 50% waarbij het toch goed afloopt.
    Sterkte meid, wat een stress he!?

20. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Het is dus een miskraam. De gynea zei dat het met die waardes nooit goed had kunnen gaan en was zelfs wat boos over de uitlatingen van mijn huisarts. Jullie zouden me hier nu moeten zien zitten, ik doe niks anders dan wenen. Het doet zo'n pijn.

Deel Deze Pagina