Synagis vaccinatie

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

De tweede zie ik niet als nadeel.

De eerste: tja dat hoort er nu eenmaal bij. Hier huilden ze even en klaar. De prikken werden thuis gegeven door een verpleegster, die kwam als het mij ook uitkwam. Natuurlijk was ik blij toen de laatste was geweest, maar ik was meer blij met het feit dat mijn dochters de winter goed waren doorgekomen.

Laa je goed informeren en maak samen met je man een afweging.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, die prikken zijn sneu, maar ook zo vergeten. Ik heb destijds in België sucrose besteld, dat gaf ik haar altijd voor de prik, net als in het ziekenhuis.

Ik ken de verhalen van het forum van te vroege kindjes die het wel kregen, en weer aan de beademing moesten. Dat is echt niet grappig.

En lees dit ook eens: Preventie van RSV kan astma voorkomen | Kleine Kanjers

En het onderzoek zelf:
    MMS: Error

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er is ook nooit gezegd dat ze geen RS krijgen; als ze het krijgen is het als het goed is veel milder. Het enige dat voorkomen kan worden is opname op de intensive care en de beademing.

Luna heeft vandaag de prik gehad want ze belde of het vandaag mocht. Prima.

De eerste keer geen kik gegeven en nu wel gehuild maar ze kreeg daarna toch de fles en toen was ze het weer vergeten.

Hier liever een maandelijks terugkerende prik dan het risico dat ze aan de beademing komt te liggen....
    De IC laten we mooi ver achter ons liggen hoor!

4. megacarls

megacarls Niet meer actief

Dr. H vandaag gesproken. Die gaf aan dat ze het wel wilde regelen en dat het dan vergoed werd. Ik heb nog eens naar de nadelen gevraagd en proefde bij haar meer dat ze er wel voorstander van was. Ook de vpk van vandaag praatte zo mee dat we de conclusie trokken dat het wel een goed idee was juist ook omdat de oudste naar KDV gaat. Wij gaan er dus ook voor. Wordt donderdag bij Dr vd B geregeld.

BTW vandaag weer naar huis met maagzuurremmers.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké goed zo! Ja toch apart dat de meningen zo verdeeld zijn. Je zou zeggen dat op het gebied van prematuren ze wel een eenduidig beleid hebben....
    Zeker met zoiets belangrijks als het RS virus.
    Mijn meisjes gaan beiden naar het kinderdagverblijf ik kan het niet anders regelen
    en ben dus blij dat ze beschermd is.
    Maagzuur remmers? Heeft dat te maken met het niet ademhalen?

6. megacarls

Ja, omdat er dan voeding terug loopt wordt de slokdarm geïrriteerd door het maagzuur en als reactie daarop sluit de luchtpijp zich af. Hoe vaker dat gebeurd hoe slapper de slokdarm en zo zit je in een cirkeltje. In eerste instantie verhoogde ze de nutriton maar toen liet hij veel te veel staan, putte het drinken hem teveel uit en kon hij ook geen 3 uur tussen 2 voedingen laten. Vandaar de switch naar maagzuurremmers.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké op die fiets. .. die reflux toch ook..... toch fijn dat ze het nu goed aanpakken. Had hij dan verder geen klachten? Geen pijn ofzo?

8. megacarls

Nee, daarom hadden ze hem in het begin ook niks tegen de reflux gegeven. Hij spuugde wel, maar had er meestal geen last van.

9. megacarls

#49 megacarls, 11 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2013
    Gisteren bij Dr B geweest. Die was helemaal voor vaccineren. Ik moest alleen even bij de verzekering checken of ik het wel vergoed kreeg omdat hij net een dag over die 32-weken grens heen is. Maar evt wilde die wel een brief schrijven naar de verzekering dat die het echt adviseerde als dat de spuiten vergoed zou krijgen.

Ik heb dus gisterenmiddag de verzekering gebeld. Ze zeiden me dit:
    Zodra een arts synagis voorschrijft en ik haal het zelf bij de apotheek op wordt het vergoed.
    Mijn verzekering gaf aan dat ze niet mogen controleren of de ontvanger van de vaccinatie wel aan de 'eisen' voldoet. Als een arts het voorschrijft moeten ze er bij de verzekering vanuit gaan dat een arts dat nodig vind en daar zorgvuldig mee omspringt. Goed te weten dacht ik!

Wij gaan hem dus wel laten zetten.

BTW; ben verzekerd bij CZ

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geen prematuur, maar VSD kindje. geboren met 41+1 met foetale nood.
    Heeft het ook gehad, ben blij dat ie het gehad heeft anders was het zeker een keer op een opname uit gekomen. 1x toch een vleug van het RS virus te pakken gekregen ondanks die synagis. En benauwd dat ie was, moet er niet aan denken als ie geen synagis had gehad.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké dan moet je goed afspreken met de vverpleegkundige die thuis komt prikken dat je het zelf haalt want bij ons haalt zij het op voordat ze komt.

12. megacarls

Precies daarom vandaag nog eens contact gehad met verzekering en synacare verzekeren ze mee. Is telefonisch toegezegd en ik mocht ze daar aan vasthouden. Mocht ik onverhoopt toch rekening krijgen mocht ik dat dus terugkoppelen naar hun na aanleiding van dit telefoongesprek. Is altijd spannend natuurlijk, maar ik ga er maar vanuit dat het dus wel goed komt.

Pff aardig wat telefoontjes gepleegd naar verzekering nu. ZL krijgt nu thuis ook bmf ivm niet aankomen bijvoorbeeld, en DL moet een brilletje. Regel-regel hier.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je bent er maar druk mee.... het is inderdaad verstandig om het zo te regelen en je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. ...

Deel Deze Pagina