dag dames, ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is faith. in 2006 ben ik door een bbz mijn linkereileider verloren, in 2008 is mijn dochter geboren en helaas in maart 2012 ben ik mijn rechtereileider verloren weer door een bbz. aangezien de wens heel groot is zijn we direct doorverwezen naar het VU ziekenhuis, na een aantal onderzoeken en voorlichtingsavonden zijn wij op 24 juni begonnen met een IVF behandeling. er is besloten om het lange protocol te volgen aangezien ik een onregelmatige cyclus heb. op 24 juni ben ik begonnen met de pil en de prikken staan al in de koelkast, zondag 8 juli krijg ik prikinstrucsties en kan niet wachten om weer een stapje dichterbij de wens te komen ik hoop dat hier dames zijn die hun ervaringen willen delen of gewoon gezellig willen kletsen. ik ben 24 jaar en zou heel graag in contact willen komen met lotgenoten omdat ik niemand in mijn kring om advies kan vragen. liefs Faith mei 2006 ,bbz, linker eileider verloren februari 2008 , geboorte dochter maart 2012,bbz, rechter eileider verloren
@Faith: veel succes met je eerste IVF-poging. Zo te lezen heb je al het nodige meegemaakt. Dit wordt ook onze 1e IVF-poging. Ik ben op 12-6 begonnen met Decap spuiten en heb morgen mijn eerste uitgangsecho. Als alles goed gaat, moet ik dan ook met Puregon gaan beginnen. Dat vind ik wel spannend, vooral welke bijwerkingen ik ervan zal hebben. Ook ik heb het lange schema. Dat was nodig omdat in het zkh waar de punctie plaats vindt in de week dat ik eigenlijk aan de beurt zou moeten zijn geen plek was. Daardoor moest ik een week langer Decapeptyl doorspuiten, om het zo een week uit te stellen.
meiden, veel succes!! Ik ben inmiddels bijna klaar met poging 1 (ICSI) en het viel me mee. Eén ding heb ik onderschat: het belang van preventief drinken na je punctie. Ik had niet veel follikels maar toch dreigde er gisteren overstimulatie en met heeeeeel veel drinken is dat weer goed gekomen. Gek genoeg maakte ik me meer druk om de punctie dan over ''erna'' maar die punctie viel alles mee en ''erna'' viel dus wat tegen! Let er dus goed op!!!
@sneeuwmees, bedankt voor je reactie, hoe is de fm gegaan? spannende tijd gaan we tegemoet, valt het prikken je mee of tegen? ik heb zondag prikinstructie en kan niet wachten om weer een stapje dichterbij het doel te komen, ondanks dat ik erg bang ben voor prikken,heb ik er zin in! heb je al last van bijwerkingen aangezien je al ruim 3 weken prikt? @nana, fijn om te lezen dat het mee viel, dat soort verhalen doen ons denk ik allemaal goed, spannende tijd ga je tegemoet! onthou dat gedachten krachten zijn en alles goed zal komen! de tip om veel te drinken zal ik zeker meenemen aangezien ik genoeg eitjes in me eierstokken had liggen, best veel eigenlijk maar volgens de dokter kwam dat doordat ik nog jong ben(24). ze beginnen gelukkig ook met een lage hoeveelheid eenheden vanwege voorzorg overstimulate. lijkt me erg leuk om elkaar te volgen en te steunen omdat ik denk dat dat ons erdoorheen zal helpen. we zitten allemaal in hetzelfde schuitje met hetzelfde doel. dus dames GEDACHTEN ZIJN KRACHTEN, liefs faith2008