Syndactalie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door marijke88, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke88

    marijke88 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hi all.
    Is er hier iemand die bekend is met syndactalie van aan een handje?

    Ons meisje is nu 16 maanden en word 15 maart hieraan geopereerd. .
    Ze heeft gelukkig de simpele versie dus het gaat enkel om huid wat vergroeid is en geen botjes.

    Heb het er op het moment erg zwaar mee, vraag mr vaak af waarom we het laten verhelpen aangezien ze geen last heeft.

    Het schijnt een best pittige operatie te zijn en ook het na traject..

    Hopelijk heeft iemand ervaring en kan me gerust stellen..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Geen ervaring, maar ik zou zoiets ook zsm laten doen. Dan kan ze al haar vingers gebruiken straks. En dingen genezen snel bij kinderen.
    Sterkte!
     
  3. Eeka76

    Eeka76 Fanatiek lid

    13 okt 2010
    2.411
    36
    48
    Ja, hier ervaring. Weliswaar in combinatie met handafwijking.
    Onze dochter is geopereerd met 13 maanden. Wordt jullie dochter geopereerd door een speciaal handenteam?

    Je mag me altijd een pb sturen.
     
  4. marijke88

    marijke88 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Ze word geopereerd door een plastisch chirurg en kinderarts.
    Komt ook huidtransplantatie bij kijken.

    Ik stuur je een privéberichtje😊
     
  5. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi,

    Mijn zoontje heeft ook syndactylie aan zijn hand gehad, dit wel in combinatie met scheve gewrichten in de vingers en het niet volledig aangelegd zijn van alle botjes. Hierbij is een huidtransplantaat uit zijn lies gebruikt. Hij heeft een nachtje in het ziekenhuis gelegen.
    Hij heeft weinig pijn gehad, speelde gewoon door met handje in het verband. Heelas kreeg hij wel een wondinfectie waardoor niet alle huidtransplantaten goed hebben gehecht. Maar met antibiotica was dit vlot onder controle.
    Hij heeft nu een goede beweeglijkheid van zijn hand (is ook rechtshandig) en vooral voor de pengreep en het vasthouden van bestek/bekers etc. was de operatie echt noodzakelijk. Het is trouwens gedaan toen hij net 2 jaar oud was, door een handenteam in Nijmegen.
    Laat maar weten als je vragen hebt hoor!

    Groetjes, Josie
     
  6. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Geen ervaring, maar als je het niet laat verhelpen sluit je dus bij voorbaat uit dat ze piano kan gaan spelen, om maar iets te noemen. En stel dat ze links wordt, dan gaat het volgens mij ook problemen opleveren met schrijven en knippen, dus het is volgens mij niet echt een puur cosmetische operatie. Misschien helpt dat met het beter accepteren van de spanning rond de operatie.
     
  7. marijke88

    marijke88 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @josie
    Wat vervelend van de infectie.. dat is idd een van mijn grote angsten. .. En dat het niet mooi word..

    Wel fijn dat hij nu alles goed kan..

    Heb je misschien voor en na foto's? Als je die wilt delen hoor 😊
     
  8. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    per ongeluk 2x
     
  9. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    #9 josie, 28 feb 2017
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
    Hierbij een foto van erna...ervoor heb ik niet zo bij de hand

    Bij ons zoontje is geopereerd tussen wijsvinger, middelvinger en ringvinger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    #10 josie, 28 feb 2017
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
    Weet je, het ging ons niet zozeer om het cosmetische resultaat als wel om de mobiliteit. Normaal een beker pakken of een pen vasthouden, lego bouwen, is allemaal heel lastig als je je vingers niet los van elkaar kunt bewegen.
    Voor die ontwikkeling is het heel belangrijk om de ingreep op jonge leeftijd te doen.

    En die infectie....tja, was vervelend. We hebben langdurig dagelijks de hand moeten spoelen, droogfohnen en opnieuw verbinden. Maar daar ben je zo handig in. Deden wij terwijl hij in een wipstoeltje voor de tv zat. Hij had niet eens in de gaten dat we ermee bezig waren;)

    En infecties zijn wel zeldzaam, komt meestal helemaal niet voor gelukkig.

    En wij zijn heel tevreden over het resultaat:)

    Op de foto kun je zien dat hij nog een beetje een web heeft tussen wijsvinger en duim maar omdat dat hem nergens mee belemmert laten we dat zo
     
  11. josie

    josie Bekend lid

    28 sep 2007
    685
    0
    0
    Had je wat aan de foto? en de informatie?
     
  12. marijke88

    marijke88 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Gister helemaal vergeten te antwoorden.

    Ziet er mooi uit!

    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina