Super Mieke!! Datzelfde zegt dr. E ook altijd tegen ons, zo snel mogelijk aan de klus!! hihi! Hopelijk mag je snel zwanger raken, veel klusplezier
Hij heeft ook gelijk mijn eileiders nog even doorgespoten met water zodat ze weer goed open zijn (niet dat ze dicht zaten) Verder wel het advies gekregen om na de bevalling (beetje op de zaken vooruitlopend) gelijk weer een afspraak te maken voor na 2 maanden, aangezien de kans groot is dat de boel dan weer verkleefd zou kunnen zijn. En mocht er toch nog een mk optreden en ik gecurreteerd moet worden, dan ook. Maar daar gaan we dan maar niet vanuit.
Nee niet van uit gaan hoor! Ik moest ook 2 maanden na de bevalling terug komen voor een hysto...alleen bij mij zat er nog rest zw.schapsweefsel, het was een rommeltje, hij kon niks zien, dus toen moest ik weer een maand of 2 wachten en toen weer een hysto, toen was de baarmoeder netjes schoon...op wat lichte verklevingen in de bmmond na dan...
Hoi meiden, ik heb de laatste tijd niet zoveel toe te voegen, omdat ik nog steeds moet wachten voor de hysteroscopy op 23-6. Maar ik lees iedere dag jullie verhalen en ervaringen. Mieke, ik ben blij voor je dat jullie het groene licht krijgen, heel veel plezier met het klussen, Ik hoop voor ons allemaal dat het goed komt, zeker met de goede zorg van dr Emanuel, zodat onze kinderwens kan vervuld worden.
hoi! heb niets gehoord van dr E op mijn mailtje. Beetje jammer vind ik het wel. Maar ik had voor de 31e al een tel.afspraak staan, en dat is as dinsdag al. Morgen begin met de laatste 5 dagen estradiol en primolut. Dan is die pillentoestand voor mij voorlopig voorbij. Ben benieuwd of ik nu wel iets merk van de primolut. Gelukkig spreek ik dr E dinsdag, want heb dringend behoefte aan geruststelling o.i.d nouja dit was even mijn update!!
Mirjam, jammer dat je helemaal geen reactie hebt gekregen. Ik weet dat je hier heel erg op gehoopt had. En dan is de teleurstelling toch wel groot. Gelukkig heb je nu dinsdag de belafspraak, maar had liever gezien voor jou dat je al eerder contact had gehad. Sterkte en maak vooral even een lijstje met je vragen zodat je niets kunt vergeten dinsdag.
Hallo Allemaal, ik ben nieuw op dit forum (tip van suus..jij zit toch ook op forum van Freya?)..en inderdaad is hier nogal wat activiteit. Ik ben 16 April geopereerd (hysteroscopie en laparascopie onder algehele narcose) aan Asherman. Hoogstwaarschijnlijk heb ik deze verklevingen opgelopen tijdens een curretage in December 2009..toen ik 3 weken na de bevalling van mijn zoontje bloedingen kreeg en er placentaresten in mijn baarmoeder aangetroffen werden. Ik had 70% verklevingen die volgens mijn arts grotendeels mooi weggehaald zijn. Helaas wel slecht nieuws ivm een hydrosalpinx (ontstoken eileider) ..die is weggehaald..en ook zag hij meteen dat de andere eileider helemaal verkleeft is. Ook daar hoef ik niet op een wonder te wachten.. En dus..veranderde mijn verhaal in 1 klap..ik heb nu weer een eerste menstruatie achter de rug. Was eigenlijk veel minder als ik verwacht had maar was niet slecht en de arts was 'tevreden'. Nu over 2 weken koperspiraal eruit en 2 weken daarna (dat is dan mijn 3e en laatste cyclus met hormonen) weer een hysteroscopie voor controle. Als mijn baarmoeder er dan nog netjes schoon uitziet gaan wij voor IVF. Mijn vraag aan jullie is: wie van jullie heeft ook ervaring met Asherman en IVF en hoe lang na het weghalen van de verklevingen mag je met IVF beginnen? Ik woon in het buitenland maar vind het erg fijn om er in het Nederlands over te kunnen 'praten'.. Inq
inq, welkom op ons Asherman-topic. Ook jij hebt al heel wat moeten meemaken zeg. Wat is het toch naar allemaal. Voorzover ik weet schrijven er tot nu toe nog geen meiden mee die Asherman hebben (gehad) en bezig zijn of aangewezen zijn op IVF. 11 mei is bij mij het spiraaltje verwijdert en ik mocht gelijk na de controle hysteroscopie weer gemeenschap hebben om mijn eitje te benutten. Inmiddels zit ik na ovulatie. Ik denk dat wanneer de controle bij jou goed is en alles er weer mooi uitziet, jullie vast ook snel mogen starten. Alleen is dit traject natuurlijk wel wat langer. Eerst weer pil en hormoonspuiten. Maar het lijkt mij dat je daar dan gelijk mee kunt beginnen in je nieuwe cyclus? Ik hoop het maar voor jullie. Mirjam, heel veel succes morgen met de belafspraak. Lynn, leuke banner zeg, ga ik ook eens naar snuffelen. Hoe is het nu met jou, heb je al tekenen of....? Spannend toch wel he?
Hoi Mieke, dank voor je reactie..ik begrijp dat er voor jou weer een spannende tijd aankomt. Voor mij is het echt afwachten of ik uberhaupt in aanmerking kom voor iVF..dit hangt uiteraard af van de 'ruimte' die ik na de hysteroscopie in mijn baarmoeder heb gekregen. Ondertussen ga ik maar wat onderzoek doen naar IVF ..hoop doet leven en ik weet dat zodra wij groen licht krijgen ik hier heel snel geholpen zal worden..en ik weet er op dit moment nog ontzettend weinig vanaf..had echt nooit gedacht dat beide eileiders niet meer te redden waren..maar ja..such is life. Veel succes met afwachten en natuurlijk hopen we goed nieuws van je te lezen binnenkort.
Welkom, Inq. Wat spannend allemaal voor je. Ik denk idd dat je zsm met ivf zou moeten starten omdat de bm vlak na de operatie nog het meest open is. Echt spannend. Mirjam, hoe ging je gesprek? Hopelijk bevredigender dan de niet-terugmail-sessie. Blijf het raar vinden, normaal mailt hij gewoon wel terug. Suus
Welkom Inq Dat is quit the story zeg! Hopelijk gaat het toch nog voor je lukken met ivf, ik heb geen ervaring met ivf, dus sorry kan je daarmee niet helpen.. Ook zijn mijn verklevingen anders, ik heb alleen in de baarmoedermond verklevingen (gehad?) en niet in de baarmoeder zelf of de eileiders...heftig verhaal hoor, sterkte meid! @Mieke: ja ik had de afgelopen week elke week zo'n menstruatie achtige buikpijn, dat heb ik nooit in de cyclus als ik niet daadwerkelijk ongesteld ben, dus misschien?? Geen idee eigenlijk, ik moet maar netjes wachten he? Ik heb verder nog geen kwaaltjes die ik bemerk... En bij jou??
Vandaag ben ik gebeld en het was nogal een emotioneel gesprek. Hij vertelde me dat het gewoon erg moeilijk gaat worden om een bm holte te vinden. Hij wil het wel proberen, en ook nog een derde keer, maar kwam er eerlijk voor uit dat het nog wel eens heel lastig kan gaan worden. Ook het feit dat de primolut geen bloeding heeft gegeven is geen goed teken volgens hem. Ik ben er erg verdrietig van, het wordt allemaal zo erg spannend. Toch probeer ik positief te blijven en te hopen/bidden om een wonder. dit is even mijn verhaal tot nu toe......
Arme Mirjam, wat een k-bericht. De strijd is natuurlijk nog niet gestreden, en Emanuel kan soms echt wonderen verrichten, maar het wordt nu dus gewoon echt ontzettend spannend. Toch zal hij het niet helemaal somber inzien, anders zou hij geen poging gaan wagen, maar jeetje, dat krijg je ff rauw op je dak zeg. Mirjam, ik kan alleen maar zeggen dat je in heel erg goede handen bent en dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, en dat ik voor jou op zo'n wonder hoop. Liefs, Suus
Mirjam, ik vind het echt heel erg verdrietig voor je. Ik kan me indenken dat je het vooral wat somber inziet. Probeer toch vertrouwen te hebben in je zelf en in wat E. hopelijk voor je kan betekenen. En wat Suus ook zegt, hij gaat iig een of twee pogingen wagen, als hij het niet zou zien zitten zou hij dat ook niet gaan doen. Dikke knuf voor jou!