Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Hallo Allemaal,

We zijn bij Dr. Emanuel geweest. Hij is inderdaad een erg aardige man. Hij is duidelijk en draait er niet om heen.

De verdenking voor Asherman is heel erg groot. Over 8 weken staat er dan ook een afspraak voor OK. Raar misschien maar ik heb er zin in!

Moffel, ben jij al geweest?

Groetjes!

2. spook81

spook81 Lid

8 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal
    Ik heb over vier weken n afspraak staan direct voor een hysterscopie en dan met anesthesist in haarlem bij dr e.
    Is dat standaard direct een hysteroscopie? Hoe lang moet je weer op de wachtlijst staan voor een ok? En dan dus spiraaltje, hoe lang loop je daarmee? En dan kun je weer proberen om zwanger te worden
    Thanks all

3. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hoi Bambi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg naar de operatie uitkijkt hoor! En 8 weken duren lang, maar zijn wel te overzien! Spannend joh!

Ik mag nog een weekje wachten......ik heb wel gelijk 2 afspraken. Eerst een echo en daarna een afspraak bij dr. E. En er staat zelfs daarna nog een afspraak met een anesthesist. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er op een echo iets te zien is, toch?

4. spook81

spook81 Lid

8 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi moffel
    Hoe lang heb jij moeten wachten op een afspraak? Op n echo is geen asherman te zien.

Hi bambi, is de wachttijd op n ok altijd zolang?

Sterkte allemaal

5. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Moffel De afspraak voor de Echo is wellicht om te zien hoe dik je bms is. Asherman kunnen ze idd niet zie op de echo. Maar het kan ook geen kwaad om even te kijken. Anesthesist afspraak is er als je een OK afspraak krijgt. Een aantal basisvragen en bloeddruk meten. Deze afspraak is niet al te lang.

@moffel ik vind 8 weken wel meevallen, het was de eerst beschikbare plaats in de planning. Er zit inderdaad een wachttijd op.

6. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Spook81 die laatste opmerking was bedoelt voor jou

7. Bocie

Bocie Lid

18 jun 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben lange tijd niet op het forum geweest. Dit komt mede door al het gebel de afgelopen weken met ziekenhuis Hoofddorp, Lelystad en Zwolle. Wat een gedoe. Dr. E. kan er niets aan doen, die zat er als enigste snel achteraan. Maar Lelystad.... bah heb er geen goed woord voor over. Terwijl we daar al 4 jaar lang onder behandeling zijn. Maar goed, de afspraak voor ivf in Zwolle is eindelijk, na veel omwegen, gemaakt. 18 oktober mogen we komen.
    Nu eerst nog tot 7 oktober hormonen en 13 oktober mag het spiraal eruit.
    Waarschijnlijk zit mijn linker eileider dus nog dicht, maar ik hoop dat we nog even kunnen proberen spontaan zwanger te raken.
    Wat betreft de wachttijden in het Spaarne. Kom je voor het eerst, dan duurt alles heel erg lang. Moet je daarna weer hysto's ondergaan, krijg je meestal voorrang. Zo is het bij mij in ieder geval gegaan. Op mijn 1e hysto moest ik 3 maanden wachten, op mijn 2e 3 weken.
    De echo die ze van te voren maken is een speciale waterecho, daarmee kunnen ze wel verklevingen zien.
    Wat betreft het drukkende buikpijn gevoel als je moet plassen. Dat had ik precies zo. Weet niet of dat de asherman is die je voelt?
    Dr. E. heeft verder tegen ons nooit iets gezegd over de risico's bij een derde zwangerschap. Hij heeft het nog nooit afgeraden. Hij zegt alleen, je moet ervoor gaan. Wel is het bijna zeker dat je weer een placenta krijgt die niet goed los wil laten met alle gevolgen.
    Bij dr. E. ben je in ieder geval in goede handen. Hij kan heel veel, alleen niet alles. Jammer genoeg zit ik in hetzelfde schuitje als na mijn 1e hysto. Terwijl alles er altijd zo positief voor ons uitziet. Goed en dik bms, goede eisprong, schone baarmoeder, alleen een zwangerschap blijft uit. Terwijl ik van mijn dochter en van de miskraam in 1 keer zwanger was.
    Ik wens iedereen veel sterkte toe. Ook degenen die de komende tijd geopereerd moeten worden.

Groeten,
    Greetje

8. spook81

spook81 Lid

8 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhalen allemaal. Ik kijk heel erg uit naar eind oktober voor de hystero. Ik hoop dat ik heel snel aan de beurt ben voor de ok. Vriendinnetjes van mij zijn nu allemaal zwanger of zwanger aan het worden van nr 2. Super, maar dan merk je ook dat je denkt, hmmmm. Veel mensen vragen of ik een klacht indien in het ziekenhuis. Zelf denk ik nee, maar dan is het antwoord, dat moet je voor eventuele volgende patienten doen. Wat hebben jullie daarmee gedaan?
    En nog n andere vraag. Als je niet reageert op clomid is het dan logisch dat je wel reageert op hormoonspuiten? Hoe gaat dat spuiten?
    Groetjes

9. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @spook Over een klacht indienen over wat er allemaal gebeurt is in het ziekenhuis; wij hebben er ook over gedacht maar vinden het te veel negatieve energie geven. Wel heb ik erover gesproken met de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis. Dan heb je toch gezegd wat je wil zeggen zonder er gelijk een traject van te maken.

Ik weet dat ze het intern besproken heeft, dat is voor mij voldoende, wil dat ze ervan leren, mijn gelijk hoef ik niet te halen. Het hele verhaal kost zoveel energie, nu ook weer de bezoeken aan het Spaarne. Maar ook de mensen in de omgeving die zwanger zijn, waar kindjes geboren worden, de verhalen. Iedere keer weer relativeren....

Tijdje terug stond er in de Libelle een heel verhaal over zwangerschappen die niet mogen lukken. Een van de dames zei "dat ze ook gewoon gelukkig had kunnen zijn de afgelopen jaren." Jaren was ze bezig geweest en het was niet gelukt. Alles stond in het teken van zwanger worden. Dit heb ik goed in mijn oren geknoopt, geniet van het moment!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hallo,

ik kom me hier ook even melden. Vandaag bij drE geweest en die denkt dat ik vrijwel zeker verklevingen heb, dus over 7 weken een hysteroscopie. Heb dit topic vanochtend al helemaal doorgespit, dus ben wel aardig op de hoogte nu.
    Ik ga wel nog zorgen dat de gyn in mijn eigen ziekenhuis, die mijn zorgen van tafel veegde zonder te vragen waarom ik me daar zorgen over maakte, wel op de hoogte gaat komen. DrE deed de suggestie om de afspraak voor het verwijderen van het spiraaltje, 6 weken na de hystero, bij hem te laten doen, om hem eens goed in de oren te knopen dat het toch echt wel kan dus, helaas...
    Had ik zelf ook al wel bedacht, dus ik ga dat zeker doen. Gewoon om te voorkomen dat iemand anders na mij nog eens zo door die vent, die als een zeer gerenommeerde gyn bekend staat, behandeld wordt.
    En ik wil dat persoonlijk met hem bespreken: ik wil dat hij ziet welke emoties hij veroorzaakt heeft met zijn arrogante houding van de alleswetende arts...

11. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Goedemorgen dames,

over circa 2 weken word ik geopereerd door dr. E. Nu vraag ik me af wat de gemiddelde hersteltijd is en hoe jullie de operatie aan de verklevingen hebben ervaren (veel pijn/bloed etc.)??? Bij mij gaan ze ook mn eileiders trachten open te maken, dus ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat het lukt.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes, Bianca

12. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hoi meiden,

Ik herken veel in je woede Rozemarijke.....naar mij is ook nooit geluisterd. Het zat tussen mijn oren zei de gyn steeds! Ze zouden gestraft moeten worden!!!!

De 1e afspraak met dr. E. heb ik achter de rug. Superaardige man! De echo die ik vooraf kreeg, liet geen mooie opbouw zien van het baarmoederslijmvlies. Voor hem reden om een hysteroscopie te doen. Helaas pas half november. Krijg je altijd een spiraaltje na een hysto?

13. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Hallo Moffel, en uiteraard ook de andere meiden,

Je krijgt alleen een spiraaltje als er daadwerkelijk verklevingen zijn opgeheven. Het spiraaltje zorgt er voor dat de boel open blijft. Het zal er dus aan liggen wat hij aantreft.
    Half november is toch al best snel! Ik mag ook rond die tijd.

Qua hersteltijd vraag ik me ook af waar je rekening mee moet houden, weet iemand dat?

14. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hoi Bambi,

Krijg jij algehele narcose? Dat heb ik ook 2 keer gehad, ik was eigenlijk gelijk al weer de oude. De volgende dag gewoon gewerkt. Ook totaal geen pijn gehad en weinig tot geen bloedverlies.

Ik vind het nu wel spannend dat ze precies dezelfde ingreep gaan uitvoeren zonder narcose brrrrrrrr, lijkt me erg pijnlijk!!
    Wat zijn jullie ervaringen meiden?

15. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    hoi Moffel,

Ja algehele narcose. Vorige keer had ik een ruggenprik en die was niet zo fijn gezet. En daarnaast wil ik graag dat men zijn gang kan gaan zonder dat ik me er mee bemoei :D
    De andere twee keer ook volledige narcose, wordt er heel erg misselijk van maar voel me wel weer vrij snel goed.

Verzekeringstechnisch mag je volgens mij de eerste 24 uur na de narcose geen auto rijden. Ik blijf dus sowieso de dag erna thuis. Denk ook eerder dat het herstel geestelijk is en niet lichamelijk...

Ik denk dat als E ziet dat het zonder verdoving niet gaat, hij zal stoppen en een nieuwe afspraak met je maakt.

16. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Nog 2 nachtjes en dan is het zover....ik moet zeggen dat ik totaal niet zenuwachtig ben, maar er erg naar uit kijk...ik zie het als weer een stapje dichterbij!

bedankt voor de antwoorden op de herstelvraag. Ik hoop dat het snel voorbij is, maar ik neem mijn tijd/rust!

We hadden eigenlijk een weekendje weg gepland erna (ivm ons 1 jarig trouwjubi), maar die heb ik een week verzet, want daar is ook een bubbelbad aanwezig en ik denk (ivm bacteriën) dat het verstandiger is om hier maar even geen gebruik van te maken:)

Ik lees alles hoor ladies!! Diep respect voor jullie allemaal!

Liefs, Bianca

17. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    p.s. ik heb ook voor de algehele narcose gekozen, omdat ik a) het eng vind een ruggenprik en b) omdat ik bang ben dat ik dingen hoor, die ik niet wil horen, als ik daar lig. Ik heb hier gelezen dat er iemand was, waarbij er geroepen werd door een (geloof) amerikaan in opleiding, dat ie nog nooit zoiets gezien had (alsin erg) en daar heb ik geen trek in. Ik wil (zoals wij allemaal natuurlijk) alleen maar goede dingen na afloop horen!

Ik ga nog wel aangeven, dat ik echt NIET door iemand in opleiding geholpen wil worden. Ik laat niet / nooit meer op me oefenen door wie dan ook. Het is dr. E en anders een nieuwe afspraak!:p

Lfs

18. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    p.s. ik heb ook voor de algehele narcose gekozen, omdat ik a) het eng vind een ruggenprik en b) omdat ik bang ben dat ik dingen hoor, die ik niet wil horen, als ik daar lig. Ik heb hier gelezen dat er iemand was, waarbij er geroepen werd door een (geloof) amerikaan in opleiding, dat ie nog nooit zoiets gezien had (als in erg) en daar heb ik geen trek in. Ik wil (zoals wij allemaal natuurlijk) alleen maar goede dingen na afloop horen!

Ik ga nog wel aangeven, dat ik echt NIET door iemand in opleiding geholpen wil worden. Ik laat niet / nooit meer op me oefenen door wie dan ook. Het is dr. E en anders een nieuwe afspraak!:p

Lfs

19. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Veel succes Bianca!

Zo herkenbaar van het niet willen horen van dingen. Lijkt met voor E ook veel makkelijker als hij rustig zijn werk kan doen zonder dat wij ons ermee bemoeien.

Laat je weten hoe het gegaan is?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sterkte morgen, Bianca! En dat gevoel van er naar uit kijken, herken ik erg. Idd een stap dichterbij weer zwanger kunnen worden en dan hopelijk geen miskraam weer krijgen....
    Ik word ook gecheckt op schildklierproblemen erbij trouwens, krijg ik vanmiddag de uitslag van. Dat is gewoon in mijn eigen ziekenhuis. Ben benieuwd...
    Ik krijg de hystero trouwens eerst gewoon zonder verdoving en als ze dan echt ernstige dingen aantreffen, ga ik alsnog onder narcose: er is gelijk een afspraak gemaakt met de anesthesist, voor het geval dat het dus toch nodig is, omdat ik wat verder weg woon en dan niet 2 keer hoef te komen.
    Maar die narcose is hopelijk niet nodig, had daar de laatste keer behoorlijk last van en 3 keer in 1 jaar tijd wordt me echt wat teveel van het goede :( Ik word nog wel ongesteld, alhoewel het niet veel meer is, maar OK: de uitgang is iig nog open blijkbaar ;), dus hopelijk valt de schade mee...

Deel Deze Pagina