Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja, mijn gevoel zei gelijk dat ik asherman had na de curretage, dit doordat ze er over gesproken hadden dat dit eventueel een kleine risico was na de ingreep. Dus toen ik niet ongesteld werd, wist ik genoeg. Maar ja, je neemt de voordeel van de twijfel....
    En ik denk niet dat ik de enige ben die ze 'aan laten modderen'.

Ellen, veel sterkte voor morgen. Volgens mij mag dat wel hoor, bij Dr. E. onder controle blijven wanneer je eventueel zwanger raakt straks. Verder heeft de VU ook een goede verloskundige afdeling. Ik ben daar bevallen en heb het als heel prettig ervaren.

2. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Succes Ellen vandaag! Ben benieuwd!

Gister mijn kleine nichtje bewonderd en ik moet zeggen...het deed niets met me....geen jaloers gevoel of niets....ik was alleen maar heel erg blij voor mn zusje en haar man!

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik slik vanavond nog 1x oestrogeen en primolut en daarna komen de 5 stop dagen. Iemand enig idee hoe lang het duurt (als je stopt met de pillen) voor je ongesteld wordt? En wat als het niet gebeurt?

Fijne dag allemaal!!!

3. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Donderdag had ik mijn hysteroscopie.
    Voorafgaand had ik een echo om te kijken of de cyste er nog zat. Deze was vorige maand 5 cm.
    Het eerste goed nieuws was dat de cyste weg was en het tweede goed nieuws dat ik geen verklevingen heb. Het onderzoek ging heel makkelijk en voor mij pijnloos. Ik kon heel mooi meekijken op een scherm en zag mijn baarmoeder van binnen. Binnen een paar minuten was het duidelijk. Alle klachten zoals minder menstruatie en tusssentijdse bloedingen verklaarde hij als hormonale schommelingen na de miskraam. Het is een erg aardige man bij wie je je snel op je gemak voelt. Daarnaast is hij een echte vakman, handig en zeker van zijn zaak.
    En nu maar snel zwanger worden zei hij in het gesprek. Hopelijk lukt dat.

Ellen

4. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoi Ellen,

mooi om te horen zeg! Heel blij voor je, dat je het 'Asherman-traject' niet in hoeft!

Ik zelf ben vanmorgen goed ongesteld geworden (na de eerste 10 dagen oestradiol en 5 dagen primolut). Ik was best blij:) Maar ik werd altijd nog ongesteld (alleen bij lange na niet meer zoveel als vandaag:) en ik had altijd heel veel pijn de eerste 2 dagen).

Fijne avond!

Groetjes

5. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    p.s. Ellen; snel zwanger raken!

6. Ellen33

Ellen33 Lid

20 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bianca,

Dat klinkt goed, van die menstruatie. Ik hoop dat het zich goed hersteld, voor jou en voor alle anderen op dit forum. Je kunt er wel vertrouwen in hebben, gezien de goede zorgen van dr E.
    Zwanger worden is iets wat ik jullie allemaal van harte toewens !

Ellen

7. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Vraagje;
    Begin je gelijk de eerste dag met deze pillen? En dan 10 dagen oestradiol, 5 dagen primolut, 5 stopdagen en dan nog een keer hetzelfde?

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Bambi, dit was mijn schema na de hysto.

10 dg - 2x1 tablet oestradiol
    5 dg - 2x1 tablet oestradiol + 2x 1 tablet primolut
    5 dg - stop
    15 dg - 2x1 tablet oestradiol
    5 dg - 2x1 tablet oestradiol + 2x 1 tablet primolut
    Stop - spiraal laten verwijderen
    Na 2 weken controle hysteroscopie

9. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hi, volgens mij heeft iedereen dat schema.

Ik ben de dag NA de operatie begonnen en ik neem er 's ochtends 1 en 'savonds 1 in. zo werken beide pillen 12 uur.
    Er staat ook 2 x daags en niet 1 x daags 2 pillen.:)

Hoe gaat het met de andere dames????

Liefs

10. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    p.s. Bambi.

eerst dus 10 dagen oestr dinges 2x p.d. en dan 5 dagen oestr dinges 2 x p.d. + 2 x p.d. primolut

5 dagen stoppen met alles

daarna 15 dagen oestr dinges 2 p.d. en dan 5 dagen oestr dinges 2 x p.d. + 2 x p.d. primolut dan ongesteld en dan spiraal eruit. Ik heb vast een afspraak gemaakt voor 2 dec. om aan de touwtjes te laten trekken bij de huisarts:)

Het is dus precies, zoals het schema

11. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Ha meiden,

Hier nog een weekje wachten.......het komt eindelijk in zicht!! Zie er best tegenop hoor, maar las net weer een berichtje dat het pijnloos was!!! Pff, ik ben gewoon heel benieuwd naar de uitslag, hoop dat alles mee zal vallen.....

Ellen, wat een goed nieuws!! Je zult vast heel snel zwanger raken nu!!

12. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Dank dames voor het schema!

Was al aan het tellen wanneer de eerste stopweek is, precies in een weekendje weg. Jammer maar het is niet anders.

Nog ander halve week, ik heb er zin in!

13. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    @Moffel, hoe is het gegaan meid???

14. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Ha meiden!

De hysto is achter de rug! En het viel erg mee! Dat ik hiervoor al 2 keer onder narcose heb gemoeten, is me een raadsel!!!! Ik heb plaatselijke verdoving gehad en heb nagenoeg niks gevoeld. Dr. E. is echt superaardig en zijn assistente ook! Hij zal al gelijk een verkleving zitten in de baarmoederhals. Die zat voor driekwart dicht. In de baarmoeder zaten ook nog een paar verklevinkjes. Hij heeft zoveel mogelijk weggehaald. Ik heb nu, net als zovelen van jullie, medicijnen meegekregen die ik ongeveer 2 maanden moet slikken! En daarna gaan we vol goede moed verder :)

15. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Rozemarijke, het begint nu echt op te schieten voor jou! Spannend! Nog een paar nachtjes......

16. spook81

spook81 Lid

8 sep 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke, ten eerste super veel succes! Ik hoop dat je snel de goede kant op gaat! Mag ik je een vraagje stellen? Wat is de oorzaak geweest van je twee vlindertjes? Komt t door de asherman? Sorry voor de vraag....succes
    Lieve groet

17. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Kijk eens aan Moffel, goed nieuws dus!
    Heb je ook een spiraal gekregen???
    Blij dat het je is meegevallen!

@Rozemarijke; wens je vast sterkte woensdag!

Ik ga nu dus echt een lijstje met vragen maken voor als ik op controle kom 22-12, want ik was zooooo euforisch, dat ik eigenlijk van alles vergat te vragen (hoe erg het allemaal was daar van binnen etc) :S....

Nog ff een vraagje aan de andere dames; hadden jullie ook last van een soort draad-achtige afscheiding (niet helemaal helder)?
    Ik moet soms echt naar de wc rennen, omdat ik het gevoel heb dat ik doorlek haha....

Lieve groet,

Bianca

18. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Afgelopen maandag zijn de verklevingen opgeheven :)
    Ik heb nu een spiraal en ben aan de hormonen.

De ingreep is mij meegevallen, maar ik heb de afgelopen dagen toch wel flinke buikpijn. Zo'n weeïg rottig gevoel. Is dat herkenbaar voor jullie??

19. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hey Bambi,

Positief nieuws dus! Wat fijn dat alles meegevallen is. Zaten er veel verklevingen? Ook aan de hormonen dus? Ik ben ook al een paar dagen bezig....gelukkig merk ik er totnutoe niks van.

Die pijn herken is zeker! Het is echt een flink ongi gevoel, zeurend. Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Wanneer ben je klaar met je hormonen? Moet je nog terug op controle?

20. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Hoi Moffel!

Midden en achterin zaten de verklevingen.
    Laatste hormoon dag is 30 december. Heb er al 9 op van de 100 haha.
    Dat zeurende gevoel is heel herkenbaar.... Een echte bloeding heb ik niet wel een paar stolsels gehad. Nu is het slijmerig met bruin verlies.
    Is dat herkenbaar?

18 Jan terug voor controle, wanneer mag jij terug?

Deel Deze Pagina