Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je, de plechtigheid was erg mooi.

Ik kan het me helemaal indenken hoor na 5 mk's. Dat is iets wat je eigenlijk gewoon helemaal niet wilt meemaken. Maar mijn gevoel zegt gewoon dat het nu goed zit!!!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik hoop het zo!

Suus

3. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mieke, Gecondoleerd
    @ Suus, wat een goed nieuws dat het met jullie goed gaat, ik kan me goed voorstellen dat jij deze keer een beetje voorzichtig reageert na 5 x miskram, maar jullie hebben het nooit opgegeven dus het moet wel een keer het goed gaan. Het is een geruststelling om de kleine te zien spartelen.
    keep the faith meiden.

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    He dames,

ik heb in het begin van dit topic wat vraagjes gehad omdat ik vermoed dat ik asherman heb. Nu heb ik binnenkort een hystroscopie. wie heeft dit ook gehad en wat was je ervaring... deed het pijn....

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, dank je. Hoe gaat het met jou?
    Je had ook een afspraak bij dr. Emanuel gemaakt toch, wanneer kun je terecht? Ben het even kwijt :)

Hanied, ik heb op 30 maart de hysteroscopie. Dus ik kan je nog niet vertellen hoe ik het ervaren heb.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb vier keer een hysteroscopie gehad, en ik vond het niet erg pijnlijk. Je voelt wel iets, maar als je goed ontspant, is het hoogstens wat vervelend en zeker niet erg pijnlijk.

Bij een aantal ben ik plaatselijk verdoofd, en bij een aantal niet. Emanuel doet het zo behendig en voorzichtig dat je er nauwelijks iets van voelt. Je krijgt in het Spaarne van tevoren Naproxen-tabletjes om in te namen. Als je die niet krijgt, kun je zelf ibuprofen 400 nemen.

Suus

7. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Mieke,
    het gaat goed met mij, gebeurt op dit moment er maar weinig behalve wachten voor de controle bij de gyn a.s dinsdag, ik slik nog steeds braaf de pil om de bs op te bouwen, mocht dat nog steeds niet gebeurt dan ben ik 100% Ashermann patient :O( . Ik heb sowieso een afspraak bij Dr Emanuel staan voor 28-4, dus het duurt nog even.
    voel jij trouwens ook het gerommeld in de onderbuik ? het voelt alsof een elastiek los springt in mijn onderbuik. vind het heel vreemd.

8. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hej allemaal,
    ik ben 26 jaar en sinds een aantal weken weet ik dat ik asherman heb. Dit is wrs ontstaan door mijn keizersnede van mn zoontje, drie jaar geleden.
    Drie verschillende ziekenhuizen waren er nodig om dit vast te stellen, maar goed, nu weet ik het.
    Ik heb as 8 maart een afspraak bij dr Emanuel. Ik heb wel een lichte menstruatie, de ene maand heb ik veel meer rood bloed als de andere maand, herkent iemand dit?
    het is niet zo dat ik helemaal niet meer vloei.
    ik hoor van iedereen dat dr emanuel zon goede dokter is, daar ben ik erg blij om!
    sterkte iedereen.
    liefs,
    mirjam

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als ik er even op mag inhaken, nee, dat ken ik niet, maar ik had wel een vreemd soort spanning rechts in de baarmoeder. Daar zaten de verklevingen dus ook, bleek later. Volgens mij voelde ik het littekenweefsel een beetje trekken. Voel het nu soms ook nog steeds. (Kon daar niet goed worden weggehaald.)

Suus

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje, drie ziekenhuizen... Jammer toch dat zo weinig artsen aan Asherman denken. Het komt gewoon vaker voor dan ze zelf denken. Gelukkig ben je straks inderdaad in goede handen. Emanuel is goed, en superaardig. Krijg je op acht maart meteen de hystero?

Ik bloedde ook nog hoor, maar wel heel weinig. Soms wat meer, soms wat minder. Dus ja, dat herken ik. Het betekent in ieder geval dat je niet helemaal 'dichtzit', dus dat is mooi.

Suus

11. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suus, ik voel regelmatig net alsof de weefsels naar elkaar toe trekken of van elkaars los springen in het midden van de onderbuik , heb geen idee maar zoiets heb ik nog nooit gevoeld.
    Nu dat jij zwanger bent, voel jij dat nog steeds ??

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik denk dat ik ook zoiets voel. Nu wel minder, maar voel het nog steeds.

Suus

13. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    da's raar ! kan het geen kwaad voor de baby ?
    Marloes

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee hoor. De verkleving zit bij de eileider, de baby zit midden in de baarmoeder.

Suus

15. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden, ik ben net terug bij de gyn vandaan, na 14 dagen aan de pil is de bms 5 mm dik, de gyn was best tevreden maar ik durf nog niet te juichen want dit zegt eigenlijk nog niks, hij raad mij nu aan om nog 2 weken de pil te slikken en daarna weer terug voor de controle. Hoe dan ook heb ik al een afpsraak bij de Dr Emanuel staan, dus voor die tijd kunnen we m.b.v de pil het lichaam proberen te resetten.

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, dan nog maar even 2 weken doorslikken. Alhoewel het voor mij toen een beetje voelde als... waarom doe ik dit. Ik wil helemaal geen pil slikken. Ook was ik bang dat mijn cyclus er van door de war zou raken. Gelukkig was dit niet het geval.
    En mijn cyclus is ook niet 'gereset' door 1 cyclus pil, helaas. Hopelijk doet het bij jou dan wat meer.

Nog even terugkomend op dat trekkerige elastiekerige gevoel wat jullie voelen. Ik heb dat dus helemaal niet??? Is dat dan niet raar?

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee hoor, dat is juist fijn voor je. Het ligt net aan de plek waar de Asherman zit, denk ik. Er zijn heel veel meiden die er niet veel van voelen.

Suus

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi ik vond mezelf gelijk alweer buiten het 'boekje' vallen ;)

Hoe gaat het met je Suus, inmiddels weer een weekje verder. Begin je het vertrouwen er een beetje in te krijgen?

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nope, ik ben juist hartstikke gestrest eigenlijk. Deze week heb ik ook voor het eerst geen echo, en dat valt me heel zwaar. Ben ik toch weer bang dat het juist nu alsnog misgaat hè... Naar hoor, die erfenis van 5 miskramen. Ik geloof niet dat ik daar van af ga komen.

Suus

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    He getver, dat is niet fijn Suus. Ik kan wel zeggen probeer toch positief te blijven, maar dat is van mijn kant makkelijker gezegd dan voor jou gedaan. Ik kan me wel enigszins indenken hoor dat je je zo voelt. Ik moet nog maar afwachten straks of die onzekerheid bij mij ook de overhand zal nemen door de MA. Ik hoop het niet. Een beetje kunnen genieten is ook wel fijn. Misschien kun je ergens een 'pretecho' laten maken, gewoon voor jezelf een beetje rust is ook fijn. En anders een angelsounds, dan kun je zelf het hartje opzoeken en lekker liggen luisteren.

Deel Deze Pagina