@moffel Ik ben niet meer ongesteld, was dag na stoppen al gelijk voor een dag of 4. Ik zou het niet erg vinden over een week of 2. Dan is er gelijk een begin punt om te tellen. Dan kan ik de P tracker app weer ingaan vullen
nou ik ben na het uithalen van het spiraal op 2 dec. niet meer ongesteld geweest....en ontdekte dus per toeval mijn eisprong 29-12....je kan er dus geen pijl op trekken (helaas).... Maar inderdaad wat een pijn. Was maar 2 sec. ofzo, maar je voelde het wel ff goed. weet niet of het ermee te maken heeft of je al kinderen hebt of niet, maar zeer deed het wel haha. Nou we zitten allemaal op het wachtbankje nu....de een op de uitslag en de ander op een evt. zwangerschap...spannende tijden weer!! Fijn weekend dames! Gr, Bianca
Meiden die weer aan de klus kunnen, heel veel succes. Hopelijk mag het snel bij jullie lukken. Ik heb weer een afspraak bij dr. E. gemaakt, de 31e kan ik terecht voor een gesprek. 25 mei kregen wij weer groen licht toen de controle hysto goed was, maar helaas heeft het nog niet mogen lukken. Mijn menstruatie is ook weer wat minder, nog wel rood, maar het duurt maar 1,5 dag en het merendeel is bruin oud bloed. Ik heb er geen goed gevoel bij. Toen ik laatst ongi werd had ik echt even de hoop opgegeven, riep dat we ermee zouden stoppen en alle babyspullen moesten het huis uit. We zijn inmiddels 2 jaar verder toen ik positief testte. Ik wordt in maart 40 en wil nu wel weer eens weten waar we aan toe zijn. Dan kunnen we een knoop door hakken, gaan we nog even door of stoppen we. Ik wil dus advies van dr. E. wat te doen en of we nog 1x een hysto kunnen krijgen.
Hoi allemaal, Na een spoedcurretage nadat ik een ontsteking had in m'n baarmoeder was de kans op verklevingen groter zei de gynaecoloog. Mijn eerste menstruatie was 3 dagen bloedverlies, 4 dagen niks en daarna nog 2 dagen bloedverlies. Op echo was te zien dat er nog een beetje vocht in de baarmoederholte zat. De gyneacoloog kon dit niet verklaren. Nu las ik dat dit een symptoom van Asherman kan zijn. Vorige week werd ik 4 dagen eerder dan normaal ongesteld. Heftig bloedverlies voor 4,5 dagen met heel veel lage rugpijn. Nu op dag 9 verlies ik nog wat bruinig slijmverlies. Doordat ik zoveel bloed verloren had dacht ik dat ik geen verklevingen kan hebben. Maar nu las ik dat er vrouwen Asherman hebben ondanks bloedverlies. Herkent iemand mijn verhaal? Twijfel nu of ik van alles in mijn hoofd haal, of dat ik toch maar wel contact op moet nemen met mijn gyneacoloog... Liefs, Malou
Hoi Malou, ze zeggen dat je juist weinig tot geen rood bloedverlies hebt wanneer je asherman hebt. Maar er zijn uitzonderingen, ik had ook wel wat rood bloedverlies, maar dat duurde maar 1 dag en verder oud bruin. Vervolgens op dag 7-8 vaak nog wat spotting. Ik had ook nog plek vocht dat te zien was op de echo. Ik had toen een primolutkuur gekregen om mijn menstruatie op te wekken nadat ik een aantal cycli niet ongi werd na de curretage. De gyn dacht aan wat oud bloed wat bleef zitten. Conclussie later was dus wel dat ik asherman bleek te hebben. Of dit allemaal in verband staat met elkaar geen idee.... Een hysteroscopie is de enige manier om asherman aan te tonen of uit te sluiten. Sterkte.
@Mieke8: kijk of je, naast weer een hystero, ook eens mag prikken op progesteron: dat zou ook zorgen voor hele korte menstruaties. Een tekort daarvan zorgt er ook voor dat zwanger worden en blijven lastiger is, (en kan verholpen worden door het gebruik van utrogestan). Maar heftig joh, wel handig idd om snel actie te hebben nu, gezien je leeftijd.
Rozemarijke, ik kan het aankaarten. Maar ik heb niet echt 'te korte' cycli. Gemiddeld zit ik toch netjes op de 28 dagen. Soms wat langer en soms wat korter. Maar wie weet, dank voor de tip en het meedenken.
Nee, progesterontekort zorgt voor korte menstruaties, niet perse voor korte cycli. Progesteron heb je nodig om baarmoederslijmvlies op te bouwen en om een zwangerschap in stand te houden. In normale cycli daalt je prog als je ongesteld moet worden, maar blijft het hoog als je zwanger bent. Als je een tekort hebt, lukt de opbouw van BMS minder goed en ben je (dus) ook korter ongesteld. Bovendien lukt het je lijf dan ook minder goed om een zwangerschap in stand te houden, waardoor je dus grote kans hebt dat je steeds weer ongesteld wordt, terwijl er wel bevruchte eicellen zijn. In NL wordt meestal na je eisprong (dag 21 van je cyclus) geprikt. Het moet dan op een bepaald niveau zijn, en als het te laag is, krijg je utrogestan bij.
Hallo Allemaal! Hoe gaat het met jullie? Mieke8 goed dat je je gevoel volgt en gewoon een afspraak gemaakt hebt. Ik heb deze week de controle hysto en hoop dat we er weer voor mogen gaan. Het voelt goed, ben ongesteld geworden, maar toch zit er ergens nog zo'n kriebeltje van wat als het toch niet goed is.... ik moet er niet aan denken nog een keer geholpen te worden met spiraal en pillen. Voel me nu zo veel beter in mijn vel zonder de hormonen, wat een rotzooi.... De onzekerheid en het lange wachten voelt voor mij ergens nog erger aan dat het probleem zelf.... Sterkte allemaal!
jaaaaaaaaaaa we mogen weer! We moeten terugkomen als we niet binnen zes weken ongesteld zijn, of als we niet binnen drie maanden zwanger zijn. Het zag er goed uit, een kleine verkleving (meer een spinnendraadje) ergens in het midden, maar die haalde hij gelijk weg. Onderzoek viel me wel erg tegen, kon deze keer niet tegen de pijn. Gelukkig zag E het gelijk, met een verdoving ging het al gelijk een stuk beter. Nu nog een klein beetje nabloeding.
nou hier ben ik ook weer even.... jullie geloven het niet. ik ben vandaag precies 5 weken zwanger.....een week na de controle bij dr. E verwekt.... ik vind het DOODeng! 6 feb pas een echo..... Top Bambi!!! Zet 'm op!!! Liefs, Bianc
Bianca, wat een geweldig nieuws!!! Wat snel, super!!! Gefeliciteerd meid, wat zul je superblij zijn! Ga je bij dr. E. op controle? Bambi, voor jou ook supergoed nieuws!! Wat een gerustelling voor jullie! Go for it!!!! Kon hij nog iets zien hoever je nu was in je cyclus? En wat fijn dat je al na 3 maanden terug mag komen als je niet zwanger bent. Uiteraard hoop ik dat je dr. E. niet meer hoeft te zien hiervoor Wat een spannende tijden zeg!!! Hier alles zijn gangetje, zit nu rond mijn eisprong, dus ik hoop dat ik over 2 weken een normale menstruatie heb of een positieve test natuurlijk
Ha Moffel, hoe weet je dat je rond je eisprong zit. Ovulatietesten of zegt je gevoel dit? E kon niet zien hoever ik in de cyclus zit.
Hey Bambi, Ik ken mijn lichaam inmiddels een beetje.....heb altijd ovutesten nodig gehad voor de IUI's. Dus zijn nu druk aan de klus Hopelijk hebben we resultaat!!! En jullie ook
@Bianca: wat super! Gefeliciteerd! Hier ging het vorige maand weer mis, onverwacht zwanger nadat mijn ei ineens later kwam. Dacht 'm al gespot te hebben, maar blijkbaar was springpoging1 niet gelukt ofzo. Van de week in Gent geweest en daar zag de gyn wat witte plekjes op m'n baarmoeder, wat mogelijk verkalkingen en dus littekenweefsel zou kunnen zijn. Krijg 1 feb weer een hystero om dat uit te sluiten of vast te stellen. Mits ik dan niet zwanger ben, want we waren na vorige maand er wel weer verder voor gegaan. Nouja, we zullen zien...
Bianca, super gefeliciteerd zeg. Helemaal geweldig nieuws! Bambi, ook goed nieuws zeg! Moffel, succes en zet 'm op. Rozemarijke, hopelijk zal het meevallen meis!
Dank jullie wel dames! Een onzekere tijd....eerst leven we toe naar 6/2 en dan weer naar de volgende echo (hopelijk!!!)... Ik duim voor jullie allemaal hoor!!! Liefs, Bianc
Spannend Bianca! Hier ook weer spannend: we waren er, voor de afspraak in Gent, al wel weer voor gegaan. Toen die witte plekjes te zien waren op de echo, dacht ik: laat maar even overgaan dan, deze ronde. Eerst maar eens zien wat dat is. Maar dus gisteren toch een positieve test... Dubbel spannend nu dus, maar goed, we zullen zien. Straks maar even het ziekenhuis bellen om de eerste echo te plannen.