Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Ohhhh Rozemarijke! Wat spannend!!!
    Alleen al om te weten dat het werkt in je lijf!

Ik ga voor jou en Bianca duimen dat het goed blijft plakken :D

heerlijke berichten om te lezen trouwens....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, vind het wel heel spannend hoor, omdat de arts in Gent dus witte vlekken zag op de echo, die zouden kunnen duiden op verkalkingen, wat dan dus verklevingen zijn.
    Maar goed, ook met verklevingen kun je een zwangerschap prima uitdragen. Hopen maar dat 3 maal scheepsrecht is geweest hier en dat we niet nog een 4e miskraam zullen krijgen...

3. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Na een Gyn die zeker wist dat ik zwanger was, maar niet zo bleek te zijn omdat oud placenta weefsel was gaan groeien, ga ik veel meer af op mijn eigen gevoel. Met een echo is helaas niet alles te zien. Probeer je niet gek te laten maken over wat er mogelijk kan zitten.

Heb je in de afgelopen tijd wel een negatieve zwangerschaptest gehad? Of bloed getest zodat je zeker weet dat er geen HCG meer in je lijf zit?

Lastig is nu natuurlijk dat een hysto niet mogelijk is, nu je zwanger bent.

Kan mij trouwens voorstellen dat je best even in de toekomst wil kijken :)

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Rozemarijke, ook van mij even een dikke felicitatie. Spannend zeg.

Ik heb dinsdag weer een afspraak met Dr. E. mij benieuwen hoor.
    Ik heb het idee dat het niet goed is en dat ik daardoor nog niet zwanger ben. We zijn inmiddels 9 maanden verder na de controle hysto :( Morgen is mijn nod, maar ik heb al wat ongi krampjes!!!

5. raspberry

@Bambi: vorige ronde ging het vroeg fout, maar heb ik voor de zekerheid nog wel weer een test gedaan na m'n menstruatie, en die was wit. Witter dan, zeg maar.
    Dus dit is zeker weten nieuw HCG wel. En ik zou nu echt heeeeel graag even in de toekomst willen kijken. Weten of ik uberhaupt me mag gaan verheugen op een tweede kindje, of toch niet.
    Nouja, mag de eerste echo met 6 weken, ivm leeg vruchtzakje bij de eerste miskraam, dus over 2 weken weten we of er wel of niet wat zit iig. En dan daarna elke week een echo, dus dan hoef ik elke keer maar een week in spanning te zitten.

@Mieke: had je al laten prikken op je progesteron? Want bij een tekort daarvan, is zwanger worden wel erg lastig! En mocht je dus een tekort hebben, dan moet je bij blijven gebruiken tot een week of 10-12, (bollen utrogestan, die je vaginaal inbrengt).

6. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Rozemarijke, wat een geweldig nieuws!! Wauw, ik word er zelf ook helemaal vrolijk van! Al die fijne berichten geeft mij echt weer moed hoor! Wel spannend hoor, de eerste echo. Ow, wat duurt wachten dan verschrikkelijk lang he???

Mieke, dinsdag weer een afspraak. Krijg je gelijk weer een hysto? Wat zullen jullie teleurgesteld zijn dat het nog steeds niet gelukt is. Zo verlies je het vertrouwen in je eigen lichaam toch wel een beetje.....sterke meid!

Bambi, ben je ook aan het wachten op je eerste echte ongi? Spannend he? Ik denk dat ik nog wel anderhalve week moet wachten.......pfff

7. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Volgens mij ben ik een soort van ongesteld geworden. Maar het is vooralsnog vooral bruinverlies, hopelijk breekt het vandaag een beetje door en wordt het rood. Afgelopen week wel erg veel last van mijn borsten gehad en afgelopen twee dagen vage hoofdpijn. Ik heb wel weer het gevoel dat "het werkt" en dat is een begin!

En hoe is het bij jou? Zit er al iets aan te komen inmiddels?

8. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Spannend Bambi! Zet het al door? Kan je lichaam het zelf? Dat zou een geweldig teken zijn! Op naar de bolle buik :D

Hier nog geen tekenen, dus hoop wel dat er deze week iets komt! Elke dag zit ik nu te wachten......hoop echt dat het allemaal weer werkt!

9. raspberry

Zou fijn zijn, meiden, als het allemaal weer werkt!

Hier blijven de testje donkerder worden vooralsnog... Over 2 weken eerste echo. Spannend dus ook.

10. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @ Rozemarijke... inderdaad spannend!! Iedere dag is er weer eentje bij, hoeveel testen heb je al gedaan :D

@ Moffel het bruinverlies blijft aanhouden maar het is geen "ouderwetse" ongesteldheid te noemen. Even voor de zekerheid gebeld naar het Spaarne; kan nog rest zijn van de hystoscopie van twee weken terug, of een ongesteldheid. Het is niet erg dat het bruinig is; er komt iets uit en dat is goed.... afwachten dus! Qua moment in de maand klopt het wel, ga er eigenlijk ook van uit dat het een ongesteldheid is. En als het zo blijft de rest van mijn ongestelde leven zou ik dat niet erg vinden :D

Jij geeft aan deze week, klopt dat dan ook met je oude cyclus?

11. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Bambi, volgens mij is mijn cyclus gewoon weer opnieuw begonnen. Ik verwacht mijn ongi dit weekend. Dan gaan we net een weekje weg....

Hoe gaat het bij jou? Is het een beetje doorgebroken?

12. raspberry

Heb nu 5 testen gedaan, doe er om de dag eentje momenteel... Morgen de 6e. Tot nog toe worden ze steeds donkerder.
    Desondanks heb ik vandaag een flinke dip, echt het idee dat het vast mis is: bandenpijn en wat lichte kramp, ik ben tot nog toe vrijwel niet misselijk geweest, dus pfff...
    Gaat mogelijk nergens over, maar het is allemaal zo ongelovelijk ongrijpbaar op deze termijn (5 weken), dat ik mezelf niet uit die dip gerelativeerd krijg :(
    Nouja, verder met aftellen naar de eerste echo maar, (valentijnsdag).

@Bambi: fijn dat je lijf het weer doet!

@Moffel: komend weekend is spannend dus voor jou!

13. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Rozemarijke, blijf positief, het gaat toch hartstikke goed!!! Je hebt de 14e gewoon een prachtecho met een kloppend hartje. Probeer er een beetje van te genieten. Heel veel afleiding zoeken, dan is het zo de 14e ;)

14. raspberry

Ja, ik afleid me helemaal suf... ;)
    probleem is alleen dat donker wordende testen hier geen garantie zijn geweest dat het goed zat, evenals het ontbreken van zwangerschapsklachten en evenals het juist sterk aanwezig zijn van die klachten. Dus ik heb niet erg veel houvast en dat is wel een beetje gekmakend.
    Ik probeer dus vooral er niet aan te denken dat ik zwanger ben, dat werkt nog het beste. Alhoewel ik dan af en toe wel weer bijna dingen in m'n mond steek, die ik nu helemaal niet mag hebben. Biefstuk plannen voor avondeten, denken aan een lekker wijntje, gerookte zalm op een toastje willen doen, enz enz. Die twee dingen gaan wat lastig samen: doen alsof er niets aan de hand is en tegelijk toch letten op de verboden dingen.
    Maar goed, afleiding zat, dus komt goed. Ooit is het valentijnsdag....

15. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Rozemarijke, dat dipje, de onzekerheid, kan ik mij goed voorstellen. Maar of je je er nu druk overmaakt of niet de natuur doet toch precies wat ze zelf wil. Dat probeer ik mijzelf ook altijd voor te houden, en behalve afleiding; geniet ook vooral! Maar het is en blijft erg spannend allemaal.

@Moffel, het is niet echt doorgebroken, beetje bruine prut (weet niet hoe anders te omschrijven) dag of 4, klopt ook met de oude cyclus dus ga er gewoon vanuit dat het de eerste ongesteldheid was. Lekker dat het zo kou d is nu, komen de week lekker vroeg naar bed :D
    Fijn weekje weg! Geniet ervan!

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hallo hier,

Ik heb even een vraagje voor de Asherman-experts;

Op 11 januari ben ik gecuretteerd. Exact 28 dagen erna ben ik als volgt ongesteld geworden:
    Dag 1: spotting / licht
    Dag 2; zwaar
    Dag 3: licht
    Dag 4: licht / spotting

Dit is korter dan mijn gebruikelijke cyclus (31 dagen) en minder dan mijn gebruikelijke bloedverlies (5-7 dagen, waarvan 2-3 dagen zwaar)

Nu is het nog maar de eerste cyclus na mijn curettage, maar aangezien ik toch wel kort maar krachtig overtuigend ongesteld ben geweest...: is Asherman bij mij nu redelijk uit te sluiten?

Graag jullie mening.

17. raspberry

Op basis van 1 menstruatie is daar eigenlijk niets zinnigs over te zeggen. De eerste menstruatie na een miskraam/curettage is toch vaak anders dan je normaal gewend bent en pas de 2e of 3e keer is dat doorgaans weer normaal.

Dat je ongesteld wordt, is iig een goed teken :)

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gelukkig, dat hoopte ik al. Ik had me goed ingelezen, en heb meegekregen dat bij Asherman de menstruatie grotendeels of helemaal wegblijft.

Dus ik ben voorzichtig opgelucht.

19. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Rozemarijke; hoe gaat het met je? Zit alles nog "goed"?
    Heel veel succes morgen!

@Moffel; al iets van ongesteldheid ontdekt?

20. raspberry

Alles lijkt nog goed, maar aangezien ik progesteron gebruik nu, gaat een miskraam toch niet vanzelf op gang komen. Dus het blijft spannend.
    De testen werden de afgelopen weken iig steeds donkerder, dus we moeten het morgen maar eens even zien.

Hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina