Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Spannend wordt het morgen dus! Ik hoop dat je een mooie frummel (of hoe je het ook noemt) te zien krijgt.

Vorige week mijn ovulatie gehad, tenminste dat denk ik. Mijn lijf heeft mij wel vaker voor de gek gehouden, dus ik hou altijd een slag om de arm.
    Nu afwachten tot de volgende menstruatie, erg benieuwd wanneer dit zal zijn. Ik ga maar uit van de cyclusduur die ik voorheen ook had...

In wachten worden we zo wel erg goed :D

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor jou ook spannend dus! Nou, zou wel super zijn als alles het weer normaal gaat doen!

Ik houd er zelf rekening mee dat als het goed zit, ik ook zo nog een paar dagen teruggezet kan worden, (tot nog toe altijd nog gebeurd), en dan zou ik nu mogelijk net 6 weken zijn. In dat geval zouden we wel echt een vruchtzakje moeten zien en moeten kunnen zien of daar wel of niet wat in zit.
    Ik krijg dan volgende week weer een echo en dan zouden we wel redelijk zeker een hartje moeten zien.
    Daarna zal het nog wel even spannend blijven, want de tweede miskraam is hier gekomen nadat we met 7,5 week het hartje hebben zien kloppen en toen bleek dus 3,5 week later dat het een paar dagen na die echo toch mis is gegaan....
    Maar goed, ook hier wachten we dus maar af. Worden we idd onderhand aardig goed in....

3. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    We gaan allemaal duimen voor je hoor Rozemarijke. Je hebt staks een prachtecho! En het blijft gewoon goed gaan. Dat heb je gewoon verdiend!

Bambi, ja hoor, de 1e ongi is geweest. Net op de 1e dag van mijn vakantie. Het was niet echt veel. Totaal niet te vergelijken met de watervallen met de medicijnen.......
    Hier ongeveer aankomend weekend mijn eisprong en dan inderdaad maar weer wachten.......pffffffff

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hey Rozemarijke, ik zie hier toevallig dat je zwanger bent!

Gefeliciteerd, en ik hoop zo enorm voor je dat snel het punt bereikt dat ook jij zorgeloos genieten kunt..!

5. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Vraagje; was het wel een beetje rood bij jou? Of alleen bruinig?

6. raspberry

Hey meiden, even snel, maar goed nieuws vanaf hier: goeie echo MET kloppend hartje al! Voor wat ze er nu van kon meten, 6wk1dg (volgens cyclus 6wk4dg), maar gyn gaf al aan dat dat meten nu nog zo globaal is, dat je daar nog weinig van kunt zeggen.
    Vruchtzakje zag er prachtig uit, grootte klopte helemaal met de rest, (te groot gaf vaak naderende miskraam aan, zei ze). Dus voor nu was wat we zagen eigenlijk helemaal zoals het hoort te zijn
    Volgende week weer een echo, en die week er na en die week daarna, en daarna zien we even verder dan.
    Ben voor nu dus ook even helemaal blij, (alhoewel ik het tegelijk nu ook weer erg spannend vind), dit was meer dan ik had durven hopen

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Fijn! :)

8. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @ Rozemarijke; wat een goed nieuws! Het blijft natuurlijk altijd spannend, maar het begin is goed.

Geniet!

9. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Hoe gaat het met jullie? Nog vorderingen?

Bij Rozemarijke alles nog goed?

Even een algemene vraag. Bij een zwangerschap na Asherman, gaan jullie dan gewoon naar de verloskundige, of naar een verloskundige in het ziekenhuis?

10. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hi Bambi,

ik moest van de (assistente) van de Gynaecoloog overleggen met de verloskundige wat ik zal doen.(of in het zh of bij de vk).
    Maar ik wil een normale zwangerschap, dus gewoon onder controle bij de vk. Dat loop ik nu ook!

Morgen de 3e echo. Ben vandaag 10 weken zwanger (en kan het nog steeds niet/nauwelijks bevatten).

Rozenmarijke, erg blij voor je!

Liefs, Bianc

11. raspberry

@Bianca: wow, dat hoop ik ook te gaan halen deze keer :) (en veel verder nog natuurlijk).

@bambi: hier alles nog goed, het gaat volgens het boekje. KOmende twee weken worden wel spannend, omdat 8-9 weken steeds de termijn was waarop het feitelijk mis ging... Als we dat halen, gaat de spanning hopelijk een beetje zakken.

Ik loop nu bij de gyn, maar straks als het goed is gewoon bij de VK. Heb wel de komende 2 echo's bij de vK van het ziekenhuis, omdat alle gyns erg vol zaten, (en mij interesseert het niet WIE de echo doet, ALS er maar wekelijks een echo is nu).
    Wil haar wel even vragen wat handig is allemaal, omdat ik vanwege veel bloedverlies bij Thirza en extreem bloedverlies bij de eerste miskraam, en de asherman en mijn geschiedenis van niet-spontaan loskomende placenta's/vruchtjes, wel in het ziekenhuis wil bevallen.
    Weet nog niet of ik een medische indicatie daarvoor heb eigenlijk, maar ga nu dus (hopelijk) in het ziekenhuis bevallen (als de placenta dan weer niet wil komen, ben ik tenminste op de plek waar ik zijn moet, alhoewel die bij Thirza met het nodige duw- en trekwerk thuis op het laatste nippertje nog wel kwam) en vraag me dan wel af of ik niet net zo goed in het ziekenhuis bij de VK kan lopen. Ook omdat dat de dichtstbijzijnde optie voor mij is ook nog eens...

12. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hi rozemarijke!
    Ja vorige keer ging het bij mij ook mis rond de 8.5/9 weken...dus ik ben ook heel blij en kijk weer uit naar morgen of alles goed is! Maar relaxed ben ik nog lang niet hoor....maar ja komt wel (hoop ik!).

Met Asherman heb je altijd een medische indicatie, dus beval je altijd in het zh:)
    Vind ik helemaal niet erg!!!:D

Liefs

13. raspberry

Bij mij was het maar een lichte vorm he? Maar goed, aangezien zonder asherman de placenta al niet los wilde komen.... :(
    Ga het iig overleggen met de gyn, de eerstkomende 5-6 weken loop ik sowieso toch nog in het ziekenhuis.

Hmm, nou, dan ga ik nog maar niet teveel rekenen op ontspanning en zakken van de stress... Hopelijk gebeurt dat wel als ik de baby ga voelen, en hopelijk is die net zo bewegelijk als zijn/haar grote zus.... ;)

14. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Wat een onzekere dagen ....

Afgelopen weekend zou ik, op basis van de cyclus die ik altijd had, ongesteld kunnen worden. Maar tot op heden niets...
    Wel erg pijnlijke vollere borsten, misselijk, draaierig, moe, steekjes in de baarmoeder, net als bij de vorige zwangerschap. Getest maar helaas negatief.

Ik weet wel dat ik gewoon rustig moet afwachten en over een weekje nog eens moet testen als ik niet ongesteld ben, maar ik ben gelijktijdig zo bang dat het weer dicht zit. En weer de Spaarne molen in moet met alle onzekerheden, al het wachten, de hormonen....

Het afwachten komt mijn neus uit inmiddels BAH!

Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat :)

15. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik vrees dat ik ook bij jullie groepje hoor! Ik heb ook Asherman (gehad) door een partiële mola zwangerschap werd ik tweemaal te kort opeen gecurreteerd. In maart zijn bij mij de vergroeiingen weggeknipt. Het gevolg is wel dat mijn baarmoederslijmvlies zo dun blijft. Heb ondertussen in september vorig jaar opnieuw een miskraam gehad en in december een bbz gehad waarbij rechtereileider werd verwijderd. Ik ben deze maand gestart met Menopur, heb gisteren Pregnyl gehad en krijg morgen mijn allereerste inseminatie. Heb er wel niet zo'n supergoed oog op want zondag was mijn slijmvlies nog maar 6mm...

Me

16. raspberry

@Me: heftig zeg! Jeetje, een mola, een 'gewone' miskraam en dan ook nog eens een BBZ en asherman er nog eens bij.... :(
    Ik duim voor je, zou toch super zijn als het deze keer lukt!

@Bambi: o, kan me helemaa voorstellen dat je dan gelijk in de stress schiet! Hopelijk snel duidelijkheid van ofwel zwanger, of dan toch maar ongesteld. Beter dan dat niemandsland van wachten iig! :(

@all: hier vanochtend weer een goede echo gehad: beginnende armpjes en beentjes gezien en alles zag er perfect uit voor deze termijn! Voor nu dus weer even gerust gesteld en hou mezelf maar voor dat nu wel echt serieus de kans op weer een miskraam snel gaat afnemen. Volgende week zal nog wel even spannend zijn, want ik zit nu op 8-8,5 week en tot nog toe is het twee keer bij de 8,5 week misgegaan. Maar hopelijk gaan daarna de zenuwen ietsje afnemen...

17. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag de eerste inseminatie gehad. Nu op het wachtbankje.

18. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    hallo dames!

willen jullie even met mij meedenken? Ik snap er namelijk niets meer van;
    half januari controle hysto, was goed, wachten op ongesteldheid en zo snel mogelijk zwanger worden. 10 dagen later bruin verlies, een dag of drie vier, niet veel maar het leek op een eerste ongesteldheid. Voorheen had ik een cyclus van 28 dagen. Vier weken later, veel misselijk en draaierig, erg pijnlijke borsten, vreemde dingen in de baarmoeder, veel dromen, vieze smaak in de mond. Test gedaan, helaas geen tweede streep.

Ik zit nu 38 dagen na de vorige ongesteldheid. Nog een paar keer getest maar deze blijft negatief. Is mijn cyclus zo van slag door alle hormonen van de laatste maanden? Of is het weer verkleefd? Mijn gevoel zegt van niet omdat ik ook geen ongesteldheidssymptomen heb gehad (lage rugpijn, slecht humeur). Morgen heb ik een belafspraak met dr E, maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier tegen me kan zeggen; maak je niet druk, bij mij was ook alles van slag......

19. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Bambi,

Toen het bij mij verkleefd was, kreeg ik niets van ongesteldheid. Op de moment van mijn ongesteldheid kreeg ik wel enorm hevige pijnscheuten in mijn onderbuik. Je hebt half januari nog een controlehystro gehad, zou toch erg moeten lukken dat het nu al weer verkleefd zit. Vroeger had ik ook een cyclus van 28 dagen, tot we wilden gaan voor een kindje. Amai, cyclus onregelmatig en plots veel langer. Dus het kan wel dat je lichaam plots een langere cyclus heeft. (Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen, maar ik versta maar al te goed al die onzekerheid!)

Me

20. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hey Bambi!

Gut, wat een onzekerheid! Wat raar dat je cyclus je in de steek laat!

Hier ook een rare ongi gehad......wel keurig op tijd, maar slechts één hele druppel bruinig!!!! Zo weinig is het nog nooit geweest!!! Ik was al helemaal voorbereid op een enorme stortvloed :D. Zo raar dat het nu eigenlijk helemaal niks was!! Ik heb nu toch echt weer het vermoeden dat de verklevingen terug zijn. Ik moet nog 4 maanden wachten voordat ik weer terug mag naar dr. E, duurt mij veel te lang! Wel een goed idee van je om een belafspraak te maken. Doen ze daar niet moeilijk over?

Laat je morgen even weten wat hij gezegd heeft? Ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen en dat dr. E. je gerust kan stellen!

Houd moed meid, ik duim voor je!

Liefs,
    Moffel

Deel Deze Pagina