Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Bambi: ik zou het niet weten, zou me zelf denk ik ook wel ongerust maken... Maar vandaag dus belafspraak! Hopelijk kan E je gerust stellen.

@Moffel: ik zou ook gewoon even bellen hoor! Beter een keer voor niks, dan dat er wel wat is en je daar mee blijft lopen...

@Me083: eerste week wachtbankje is voorbij dus! Spannend, ik duim voor je!

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Rozemarijke, wat staat de banner mooi!! :D

Vanmiddag is het weer mijn beurt voor een hysteroscopie, ik keek er erg nuchter naar uit maar nu begin ik het toch wel weer spannend te vinden.

3. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mieke: Veel succes met de hystro!

4. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een herkenning hier! Eindelijk. Fijn te horen dat er vrouwen zijn die na Asherman zwanger raken. Echt super! Gefeliciteerd. Wij weten met z'n allen hoe bijzonder het is.
    Vorig jaar heb ik drie hystero's gehad, pas bij de derde waren de verklevingen weg. Na de bevalling (3,5 jr geleden) een curretage gehad die niet goed was uitgevoerd, waarna ik 6 wk na de bevalling weer (met spoed dit keer, dreigde weg te raken door het vele bloedverlies) op de OK lag voor de tweede curretage. Alles was nu goed werd me verteld. Daar ga je dan ook vanuit natuurlijk. Na een paar maanden iom gyn een merena spiraal door mijn huisarts laten plaatsen. Ongeveer een week daarna hevig buikpijn (korte tijd) en daarna geen touwtjes meer voelbaar. Weer naar het ziekenhuis, bleek 'ie in het vetschort van m'n darmen te zitten. Dus weer een kijkoperatie. Daarna kwam vorig jaar Asherman aan het licht, drie hystero's gehad met goed resultaat. Dat was nov 2011. De boodschap meegekregen dat als we voor een tweede wilde gaan, we beter niet lang moesten wachten. Tot nu toe geen succes, loop weer bij de gyn. Krijg nu drie maanden lang een follikelmetings echo. Zit nu net voor de eisprong (links zit er 1 van 18mm, vanochtend echo gehad). Maar mijn baarmoederslijm groeit niet mee. Dat blijft haken op 4,5/5 mm. Volgens de gyn (te) weinig, maar hij zegt niet dat het onmogelijk is. Spannend weer. Merk wel dat ik er weer meer mee bezig ben dan dat ik eigenlijk wil.:(

5. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Flower,

Dun baarmoederslijmvlies is echt iets typisch voor Ashermanlady's. Ik heb er ook mee te kampen. Ben nu bezig met kuur menopur (inspuitingen) + IUI. Mijn slijmvlies was op inseminatie 6.2mm. Dit was één van het meeste dat ik al gehad heb. Zit nu op het wachtbankje. Op mijn ander forum ken ik wel iemand die zwanger geworden is met een slijmvlies van 4mm en bevallen is van een gezonde dochter.

6. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Mieke, hoe is de hysto gegaan? Is het meegevallen? Waren en weer verklevingen? Hoe ontstaan verklevingen eigenlijk? Ik dacht altijd dat het ontstaat na een wondje. Placenta of verwijderen spiraaltje bijv.

Me83, 4mm slijmvlies en toch zwanger? Super!! Mijn gyn zegt altijd dat je bijna geen slijmvlies nodig hoeft te hebben, eitjes kunnen zich nl. ook nestlen in je eileider.....
    Krijg je nu medicijnen om je bmsv te verdikken? Sterkte op de wachtbank!!

Bambi, heb je wat gehad aan het telefoongesprek met dr. E? Laat je gauw wat weten? Hoop dat alles goed is!!!

7. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Gisteren Dr E gesproken.

Wereldrecord korte snelle gesprekken met je gyn is gisteren verbroken... binnen twee minuten was het gesprek al afgelopen.

Maar goed, krijg een kuurtje duphaston. Soort primolut om ongesteldheid op te wekken. Als er niets gebeurt dan weer bellen. Maar gelijktijdig heb ik bij de gyn hier in het ziekenhuis ook een afspraak staan. Ik heb namelijk niet het gevoel dat er weer een verkleving zit. Maar dat de hormonen gewoon de weg kwijt zijn.

Omdat ik niet meer de leeftijd heb om nog een jaar rustig te wachten, zet ik gewoon nu alles in om helderheid te krijgen in hoe het ervoor staat, en om, mocht het niet zelf lukken, in een traject te komen waar we geholpen worden met zwanger worden. En de gyn hier in het ziekenhuis is daarvoor het beste startpunt.

Herkennen jullie het gevoel dat je het liefste wanneer jij wil bij een gyn terecht kan zonder weer weken te moeten wachten? Gewoon nu bellen en dat je over een uurtje terecht kan en alles dan nagekeken kan worden? En als het even tijd nodig heeft je gewoon een weekje later weer kan komen? Liefst in de avond zodat het ook qua werk makkelijker is?

En tja het gevoel toen er gisteren weer een geboorte kaartje op de mat lag....

8. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bambi: je bent dus nog niet ongesteld geworden? Vervelend die onzekerheid. Je doet vlak voordat je begint met Duphaston toch voor de zekerheid een testje?
    Ik herken je gevoel hoor! En als je lijf je zo voor de gek houd zit je zeker niet te wachten op schattige geboortekaartjes.
    @Mieke: Hoe gaat het met je? Hoe is het gegaan? Is het nu verholpen? Naar welk zh ben je geweest?
    @Me083: Nog ruim een weekje en je weet meer. Kon je af en toe maar ff in de toekomst kijken hè? ;)

9. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, da's waar flower. Ik zou er geld voor geven om in de toekomst ff te kunnen kijken! Zo een weekje verder.
    @Moffel: Ik ben deze maand gestart met Menopur. Op het moment voor de eisprong was mijn slijmvlies 6,2. Toch al ietsje beter dan ervoor. Heb zelfs tijdens de verklevingen op 1mm gestaan.

Me

10. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @flower77: ben nog steeds niet ongesteld geworden. Maar heb wel een LH piek ontdekt afgelopen weekend! Ik wacht dan ook nog even met de Duphaston.

Voor de dames met dun BMS, werden jullie wel ongesteld nadat de verklevingen opgeheven waren?
    En een algemene vraag, wordt je ongesteld als er geen eisprong is geweest?

@Moffel hoe gaat het met jou?

@Mieke is de Hysto goed gegaan??

11. raspberry

@Mieke: hie is het gegaan idd?

@Bambi: nee, zonder eisprong wordt je niet ongesteld. Maar met een LH-piek nu, zou je met een week of twee ongesteld moeten worden, (mits die piek ook werkelijk voor een eisprong heeft gezorgd, het kan ook voorkomen dat je ei desondanks toch niet springt...). Idd maar even wachten met de duphaston dan, is een beetje overbodig als je lijf het nu toch zelf gaat doen ;)

Dun BMS hoeft niet te zeggen dat je niet zwanger kunt worden, maar de kans is wel weer groter dat het dan niet lukt. Te dik BMS is trouwens ook niet goed, dat bemoeilijkt zwanger worden/blijven ook...
    Bij te dun BMS is het misschien handig om je progesteron eens te laten prikken: stijgt dat genoeg na ei, en -als je zwanger wordt- blijft dat voldoende stijgen? Want zo niet, dan is ondersteuning met progesteron een handige, (utrogestan).
    Ik zit nu zelf aan de utro, schrijven ze in Gent standaard voor na herhaalde miskramen, voor de eerste 12 weken, (daarna heeft de placenta de productie van prog overgenomen van het corpus luteum). Aangezien het geen kwaad kan om te gebruiken als het niet echt nodig is, is het dus wel de moeite van het proberen waard...

12. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Kon me deze ochtend niet meer houden en heb stiekem een testje van kv gedaan (2vr5). Deze was heel licht positief, maar ik zie het een beetje somber in. Dat zal nog een spoor zijn van de pregnyl die ik vorige week extra heb gekregen. De tests van kv zijn supergevoelig, vandaar dat ik denk dat hij al een duidelijkere streep had moeten geven. Woensdag test ik nog eens opnieuw om de streep te vergelijken, als ik ondertussen al niet ongesteld ben geworden... Ik denk dat we al mogen denken, hup, naar de volgende ronde...

13. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke: bedankt voor je heldere uitleg. Jij kan het altijd zo duidelijk verwoorden. Ik hou je tip van het laten testen van de progesteron in m'n achterhoofd. Misschien iets voor de volgende ronde. De gyn zei dat ik de cyclus weer een afspraak kan maken voor de 10e cd, dus hij gaat er ook van uit dat het 'm deze ronde niet wordt, gezien het dunne bms (4,5mm).
    @me083: Wat spannend zeg. Wie weet... kan me je ongeduld voorstellen hoor! Ik had als ik jou was ook waarschijnlijk al wel een testje gedaan.

Afgelopen vrijdag een uitstrijkje gehad (baarmoederhalskanker, bevolkingsonderzoek) èn 's avonds nog 'geklust' ivm pos.ovu test twee dagen ervoor (di en woe). Dat was niet zo'n goede combi..... Ik heb nu nog steeds last van een bloeding. :( Ik hoop dat dat snel stopt. Wanneer zou ik hierover de arts moeten bellen denken jullie? Toen het uitstrijkje net gedaan was, werd me verteld dat het even kan nabloeden, maar het is nu toch al drie dagen verder. En ongesteldheid lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ik do of vrij waarschijnlijk de eisprong heb gehad (gezien de echo die ik woe ochtend had en pos. ovu testen di en woe.).

14. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Rozemarijke Dank je wel voor de antwoorden :) ik zal morgen eens vragen of ze op progesteron kan testen (morgen bel afspraak). Eerst testen en kijken voor er weer hormonen ingaan.
    Fijn om te lezen dat het bij jou allemaal goed gaat, geeft vertrouwen!

@Me083 nee niet gelijk negatief! De kans is er nog steeds dat je zwanger bent. Het hoeft niet altijd zo te zijn dat de test gelijk donker is. Ik testte de vorig jaar een paar dagen na de NOD heel licht met de KV 2v5. Geduld (=moeilijkste van alles!)

@flower77 rood of bruinbloedverlies? Bij bruin zou ik me niet al te veel zorgen maken. Bij rood even HA bellen? Al het het natuurlijk altijd dat er een beetje nabloeding is.....

15. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hey Bambi,

Hier alles zijn gangetje. Tot nu toe regelmatige cyclus, maar afnemende hoeveelheid. Niet echt een goed teken.....:(

Zit nog even in twijel om een belafspraak te maken met dr. E. Ik heb het gevoel dat je niet echt je verhaal kan doen.....
    Had je wel het gevoel dat hij alle aandacht voor je had? Had je zelf niet zoiets, kijk dan even vanbinnen, dan weet je het zeker?

Nu pas een LH piek? Dat is best een lange cyclus dus? Had je dat voorheen ook al? Als je nu niet zwanger bent, mag je weer naar Hoofddorp toch? Je mocht toch na 3 maanden terugkomen?

Maaruh, zet m op hoor, deze LH piek ;)

16. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Moffel Bij jou dus ook twijfels....bah!
    over E; nee ik heb niet het idee dat hij de tijd neemt voor je. Komt wellicht ook door zijn ervaring en de, voor hem, logische vervolgstappen. Een afspraak voor een hysto kan best wel gepland worden, maar ik heb zo sterk het gevoel dat ik niet verkleefd ben, maar dat de oorzaak ergens anders inzit.
    Ben dan ook erg benieuwd hoe het Mieke vergaan is!

Ik had nooit eerder op LH getest, het klopt wel exact met de oude cyclus die ik maar als leidraad hebt gehouden.

17. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Rozemarijke; begin volgende week wordt mijn progesteron gemeten. Het was haar eigen idee. Week later afspraak en dan gaat ze verder met controleren. Heb er een goed gevoel over.

18. raspberry

Wat fijn dat dat gedaan wordt Bambi! Doen lang niet alle gyns namelijk, en als het al gebeurt vaak alleen week na ei, terwijl juist de stijging daarna, als je zwanger bent, zo belangrijk is...
    (Er zijn hier op het forum diverse meiden bij wie bewezen is dat utrogestan heeft gezorgd voor eindelijk een keer een voldragen zwangerschap!).

19. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag opnieuw getest en deze was wit. Helaas...op naar ronde 2.

20. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Goedemorgen dames,

Ik lees nog altijd mee hoor! Ik denk ook aan jullie en hoop dat jullie allemaal zwanger raken (en snel ook:D).

er werd tegen ons gezegd dat we zsm zwanger moesten raken door dr. E op 22/12 en 29/12 was het raak....maar wat ik niet begrijp he..
    er lag bij mijn op de kamer een vrouw die ook geopereerd werd aan Asherman en zij ook op controle...alles goed....nu gaat ze 'even' wachten met zwanger raken, want ze willen eerst nog op een soort van wereldreis (ofzo)...
    ik kan er met mn pet niet helemaal bij.....had je net zo goed niet geopereerd hoeven worden en beter kunnen wachten tot je terug was (word je ook niet of nauwelijks ongesteld)...

Ik weet nog wel dat ik vroeg aan dr. E over dun baarmoederslijmvlies (tijdens het gesprek na de controle)...over hoe ik dat zal weten dan...toen zei hij ook; als je niet zwanger bent na een half jaar kijken we daarna.....
    Maar sommige dames hier hebben geen half jaar (ivm hun leeftijd)...
    als ik zal bevallen ben ik 33 en dat vond ik al oud;)

Allemaal fijne dag en hou hoop!

Liefs, Bianc

Deel Deze Pagina